یادداشت
گفتگو و گزارش

فریاد بلند اصول‌گرایان از ناکارآمدی دولت

فریاد بلند اصول‌گرایان از ناکارآمدی دولت

صدای اعتراضی اصول‌گرایان نسبت به ناکارآمدی دولت هر روز بلندتر می‌شود. حالا برخلاف سال اول دولت سیدابراهیم رئیسی خبری از حمایت‌های بی‌امان اصول‌گرایان از دولت او نیست. نه تنها ادبیات حمایتی اصول‌گرایان حذف شده بلکه در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور شاهد هستیم هر روز تعداد بیشتری از اصول‌گرایان به صف منتقدان دولت می‌پیوندند و از طرف دیگر با ادبیات تندتری نسبت به دولت صحبت می‌کنند.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی‌در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال با توجه به شرایط موجود، راه‌کارهای برون‌رفت از این وضعیت چیست و به چه شکلی می‌شود آن را اجرایی کرد، گفت: «مهم‌ترین مشکل کنونی کشور، دو مسئله مدیریتی و مسائل اقتصادی است که به عوامل مختلفی از جمله تحریم‌های ناعادلانه، ضعف مجموعه گروه و مدیریت اقتصادی، عدم ثبات در تصمیمات سیاسی و اقتصادی و تا‌ثیر بیش از حد و سایه افکندن تصمیمات سیاسی بر تصمیمات اقتصادی مربوط می‌شود.»

بیادی فعال سیاسی اصولگرا در ادامه سخنان خود رسما به ضعف دولت و کابینه اشاره کرده و گفته: «مشکلاتی که به‌دلیل بی‌تدبیری و به کارگیری افراد ناپخته در وزارتخانه‌ها تبدیل به یک معضل مهم اجتماعی و سیاسی شده است. همگان واقفند آن بلایی که بر اثر ضعف و فساد اداری در این شرایط بوجود آمده بخاطر بی‌تدبیری است و مشکل تولید و عدم اشتغال هم مزید بر آن شده و این واقعیت بر کسی پوشیده نیست. همه به وضوح می‌دانند که گرانی‌های بی‌رویه و بی‌منطق، تصمیمات غلط وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، صمت، وزارت نیرو و امثالهم است که بسیاری از معضلات را در کشور ایجاد کرده‌ و گویی برایشان مهم نیست که چه بر سر مردم می‌آید. وزارتخانه‌های دیگر هم وضعیت بهتری نداشته و در حوزه‌های مختلف درگیر مشکلات عدیده‌ای هستند.»

وی تصریح کرد: «با آن تفکر غلط و با تفرقه می‌خواستند با یکدست شدن کل مدیریت اجرایی کشور ارزانی بیاورند و مردم را به سعادت دنیا و آخرت برسانند. جالب اینجاست که مانند کبک سر خود را داخل برف کرده و نمی‌خواهند پاسخگوی این معضلات عدیده و مشکل‌ساز باشند و در این راستا هیچ‌گونه نقدی را هم بر نمی‌تابند و مردم کاملا از تصمیمات آنان بی‌خبرند و هیچ سازمانی هم برای پاسخگویی به مردم ندارند و رابطه اکثر مسئولان با مردم قطع شده و اگر هم وجود دارد، به صورت صوری و شعاری است.»

مشکلات مختلف کشور از جمله جهش قیمت ارز واکنش‌های زیادی در کشور داشته است. بسیاری این اتفاق را ناشی از ضعف دولت می‌دانند. در عین حال مقامات دولت حاضر به پاسخگویی در این باره نیستند. همین هم باعث شده حتی پایداری ها هم فریاد اعتراض‌شان بلند شود. دیروز امیرحسین ثابتی، مجری پایدارچی تلویزیون نوشت: «دعوت از آقای صالح آبادی رئیس بانک مرکزی یا یکی از معاونان ایشان برای حضور در برنامه جهان‌آرا و پاسخ به سوالات مردم درباره افزایش نرخ ارز تا امروز به نتیجه نرسیده است.»

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها