یادداشت
گفتگو و گزارش

محمدی‌تبار: شوراها نماد مردمسالاری و یادگار جامعه‌مدنی است

محمدی‌تبار: شوراها نماد مردمسالاری و یادگار جامعه‌مدنی است

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی و پایه و یادگار جامعه مدنی است.و جامعه مدنی در دولت ها و کتابها محدود نمی شود بلکه همین نهاد های مردم بنیاد و تشکل های مردم نهاد و NGO ها و در شکل اولاتر شوراهای اسلامی شهر و روستا از نمادهای جامعه مدنی اند.

به گزارش افتونیوز، همایش تخصصی آموزشی اعضای هیات های نظارت شهرستانها و استان با حضور مجمع نمایندگان استان، استاندار، رییس ستاد انتخابات استان، مدیر کل اطلاعات، دادستان مرکز استان، معاونت هناهنگ کننده نیروی انتظامی و سایر مسئولین ذیربط در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

وحید محمدی تبار دبیر هیات عالی نظارت استان در این همایش گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری، اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، را نشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها ، مشورت ها و دیدگاهها در اداره امور کشور می داند، انتخابات شوراها یکی از نقطه قوت‌های جمهوری اسلامی در مقابل نظام های ارتجاعی و استبدادی است.

وی افزود: شوراهای بعنوان نماد مردم سالاری دینی کارکردشان بعنوان رابط بین مردم و حکومت و مدیریت های شهری بنوعی فاصله بین دولت - ملت را کاهش می دهند.

محمدی تبار تصریح کرد: در کار نظارت بر انتخابات شوراها محور و فصل الخطاب قانون باشد و تلاش شود تعامل سازنده و مثبتی بین هیات های نظارت ، هیات های اجرایی و مراجع چهارگانه ایجاد شود.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گفت: از آسیب های جدی در انتخابات های شورای شهر و روستا در مناطقی که ساختار اجتماعی عشیره ای و طایفه ای دارند این است که بعضا مشاهده شده که اکثریت اهالی یک طایفه و روستا ، با رها کردن محل سکونت و جایی که باید برای زندگی خود تصمیم بگیرند به شهرها اردو کشی کرده تا فردی از طایفه خود را در فلان شهر به شورا بفرستند. این اشتباه باید با فرهنگ سازی و همکاری مسئولین رفع شود. چون امروز اهمیت شورای هر روستا کمتر از شورای شهر نیست و نباید غافل از سرنوشت خود و هم روستایی انرژی و رای خود را برای شورای شهری گذاشت که عملا نقشی در سرنوشت اجتماعی فرد نخواهد داشت. و از طرفی هم ترکیب جمعیتی شهر با ورود افراد از روستا بهم می خورد.

وی در پایان ضمن تشکر از کلیه اعضای هیات های نظارت عالی، شهرستانها و بخشها از استاندار ، فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی خواستند که نهایت همکاری را با هیات های نظارت در بحث تجهیز امکانات و منابع داشته باشند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها