یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقاد استاندار از شتاب‌زدگی در اجرای پتروشمی بویراحمد

انتقاد استاندار از شتاب‌زدگی در اجرای پتروشمی بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید شتاب‌زدگی و عجله در موضوع پتروشیمی بویراحمد صورت گیرد.

به گزارش افتونیوز، سید موسی خادمی در جلسه بررسی وضعیت پتروشیمی بویراحمد افزود: برای طرحی که هنوز شروع نشده و وضعیت آن مشخص نیست جلسه‌ای با این گستردگی نیاز نبود.

خادمی با بیان اینکه احداث پتروشیمی بویراحمد متناسب با نیاز استان است تاکید کرد: حرکت کاری در این حوزه بر اساس روال و با کار کارشناسی شده انجام شود.

خادمی افزود: اقدام در جهت دریافت مجوزهای باقی مانده در رابطه با احداث پتروشیمی بویراحمد انجام شود.

استاندار گفت: حمایت از این کار جدی است و مسائل مربوط به آن باید از مسیر صحیح طی شود.

خادمی با اشاره به مسائل فاینانس این پروژه، زمین مورد نیاز و ... تاکید کرد: در این رابطه نباید عجله کرد و مشکلات زمین، آب و منابع طبیعی با نگاه کارشناسی بررسی شود.

وی افزود: رویکرد و نگاه در رابطه با این پروژه حمایتی است.

رفع مشکلات و معارضات اجتماعی نیازمند عزم جدی مسؤولان استان است.

لهراسب باقری در نشست هماهنگی احداث پتروشیمی مارگون بویراحمد اظهار کرد: احداث این واحد پتروشیمی برای استان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است لذا انتظار داریم مسؤولان و متولیان از جمله منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق، محیط زیست و سایر دستگاه‌ها برای اجرای این واحد بزرگ پتروشیمی همکاری کنند.

سرمایه‌گذار واحد پتروشیمی مارگون با بیان اینکه آماده تجهیز کارگاه برای احداث این واحد صنعتی هستیم، افزود: مجوز احداث واحد پتروشیمی سقاوه در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان صادر شد این واحد با اعتبار افزون بر 3 هزار و 500 میلیارد تومانی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال‌زائی 1300 نفری در این طرح افزود: فاز اول این واحد در زمینی به مساحت 90 هکتار احداث می‌شود که خوراک این پتروشیمی به میزان سالانه 700 میلیون مترمکعب گاز طبیعی است.

باقری با اشاره به وجود معارضات محلی برای احداث این واحد پتروشیمی تصریح کرد: رفع مشکلات و معارضات اجتماعی نیازمند عزم جدی مسؤولان استان است.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی مارگون بویراحمد بعد از بهره‌برداری سالانه 60 هزار تن بنزین پیرولیز، 30 هزار تن گاز مایع، 250 هزار تن پروپیلن، 250 هزار تن پلیمرهای پروپیلن به اشکال ابتدایی و یک میلیون تن متانول تولید کند.

به گزارش افتونیوز، در حالی برای دیگر پروژه های استان باید مجوزهای آب، برق، زمین و مسایل محیط زیستی از قبل تهیه شود اما آنگونه که در این جلسه عنوان شد در این پروژه بزرگ هیچ‌کدام از این موارد مشخص نشده است و طبق گفته سرمایه‌گذار طرح، با مشکلات و معارضات اجتماعی نیز مواجه است.

[gallery type="rectangular" link="file" ids="10458,10459,10460,10461,10457"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها