یادداشت
گفتگو و گزارش

آمادگی راهداری استان برای نوروز/ انتقاد خوان‌پایه از راه و شهرسازی استان

آمادگی راهداری استان برای نوروز/ انتقاد خوان‌پایه از راه و شهرسازی استان

مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم در جاده ها با حوصله رانندگی کنند.

به گزارش افتونیوز به نقل از بویرنیوز، علی خوان پایه گفت: مردم حوصله کنند روند ایمن سازی در استان شتاب گرفته است.

خوان پایه در حاشیه بازدید از روند اجرایی روکش آسفالت حدفاصل پلیس راه قدیم تا پلیس راه جدید شیراز در منطقه سرابتاوه گفت: توان وظرفیت اجرایی اداره کل راهداری وحمل نقل جاده ای استان در آستانه نوروز را در جای جای استان تقویت وبه صورت متمرکز خدمات را گسیل نموده ایم .

وی گفت:با تدابیر اندیشیده شده نگاه و حمایت های ویژه دکتر خادمی استاندار به مقوله ایمنی امسال شاهد کاهش گسترده تصادفات جاده ای که آرزوی دیرینه عوامل خدمتگذار راهداری در نوروز ۹۶ را خواهیم بود.

مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای افزود: در محور پر تردد یاسوج بابامیدان حدفاصل دهستان دشتروم تدابیر خوبی از جمله نصب موانع بتنی (نیوجرسی) به طول ۱کیلومتر، آشکار سازی وایجاد رنگ آمیزی آسفالت در۴نقطه مناطق آموزشی، ۲عدددوربین ثبت تخلف جهت کاهش سرعت،ایجاد ۳عددچراغ چشمک زن، نصب موانع پلاستیکی در۳نقطه حساس وحادثه خیز منطقه تنگاری و۲نقطه قبل از تقاطع غیره همسطح ورودی یاسوج را عملیاتی نمودیم.

خوان پایه گفت : منطقه تنگاری به علت قرار گرفتن در گلوگاه باریک کوهستانی از نظر توپوگرافی منطقه، رودخانه بزرگ دشتروم، استقرار مرکز پرورش آبزیان ، شرکت سیمان یاسوج، وتجمع ساکنین و وجود مساجد در خروجی پل تنگاری به صورت هم زمان مستعد حادثه است.

علی خوان پایه با بیان اینکه حق وحقوق مردم شهید پرور دشتروم خصوصا منطقه تنگاری وحسین آباد که به صورت مستقیم در این محور ترانزیتی قرار دارند بیشتر از آن چیزی است که انجام شده است،افزود: کارهایی ازجمله نصب موانع پلاستیکی، نصب چراغ سلار و همچنین چشم گربه ای انجام شده منتهی با برنامه ریزی انجام شده به صورت راهداری زود بازده ونصب سرعت کاه از نوع آسفالتی با وجود موانع موجود با اخذ کمیته ترافیک شهرستان بویراحمد واستان تصادفات را به صورت قابل توجه در این معبر کاهش خواهیم داد.

علی خوان پایه افزود:البته انتظار ما از عابرین پیاده واهالی منطقه تنگاری وحسین آباد که قصد تردد وعبور عرضی از این معبر۷۵کیلومتری را دارند اینست که این محور به عنوان تکمیل کننده بخشی از کریدرشمال به جنوب است. وروزانه محل بار انداز وسائط نقلیه سنگین ونیمه سنگین است و تا ایمنی کامل محور ضمن حوصله تا نصب کامل نیوجرسی وسایر نیازمندیهای ایمنی فرزندان خودشان را در اداره کل راهداری استان همراهی کنند.

مدیر کل راهداری وحمل نقل جاده ای استان با انتقاد صریح از نحوه اجرایی پیمانکار پروژه پل تنگاری واحداث افزایش طول باند مسیر تا دو راهی سپیدار افزود: فرسایشی شدن این پروژه و رعایت نکردن اصول ایمنی را با اداره کل راه وشهرسازی مکاتبه نمودیم، که متاسفانه اقدام مثبتی در این خصوص انجام نشده است.

علی خوان پایه گفت: قبل از شروع عملیات اجرایی توسط پیمانکار معبر موجود دارای علائم هشدار دهنده بود که با وجود در پیش بودن نوروز ۹۶و تعطیلات پیش رو هیچ گونه علائمی وجود ندارد که در این خصوص جان هم وطنان ورهگذران از این محور شریانی به خطر افتاده است.

وی تصریح کرد: بعد از تصادف به فاصله ۲روز در منطقه تنگاری اقداماتی انجام گرفت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها