یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی استان از سیاسی‌کاری دولت در واگذاری پروژه‌ها

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی استان از سیاسی‌کاری دولت در واگذاری پروژه‌ها

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از پروژه‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش افتونیوز، جبار کیانی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت پروژه‌های نیمه تمامی به ارزش 500 هزار میلیارد تومان را بنا دارد به بخش خصوصی واگذار کند در حالی که در برخی استان‌ها مشابه همین پروژه‌ها را کلنگ زنی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی جای که منفعت داشته باشد هزینه می‌‎کند عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

کیانی پور تصریح کرد: تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه توجیه‌پذیری برای بخش خصوصی قابل واگذاری نبوده و با وجود برگزاری 19 نشست حتی یک پروژه به طور 100 درصدی واگذار نشده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: تازمانی که رویکرد دولت در استان‌ها در زمینه پروژه‌های عمرانی ، سیاسی است، امکان موفقیت وجود ندارد و باید در این زمینه رویکرد دولت تغییر پیدا کند.

کیانی پور خواستار طراحی مکانیزم نظارت بر فروش پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شد و ادامه داد: انتظار می‌رود قوه قضائیه، مجریه و مقننه در ارتباط با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی با تعامل و همکاری نظارت کامل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت نباید واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که روی دستش مانده به بخش خصوصی باشد افزود: پروژه‌های قابل واگذاری باید به فضای کسب و کار و همچنین رونق کمک کرده و در توانمند کردن بخش خصوص موفق عمل کند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها