یادداشت
گفتگو و گزارش

آمار نگران کننده کنکور در استان/ علوم تجربی، کماکان پرطرفدارترین رشته کنکور است

آمار نگران کننده کنکور در استان/ علوم تجربی، کماکان پرطرفدارترین رشته کنکور است

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: 60 درصد داوطلبان کنکور در استان در گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت می‌پردازند و این رشته کماکان پرطرفدارترین رشته کنکور در کشور و استان است.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه، سیاوش باقری در نشست هماهنگی عوامل اجرایی برگزاری کنکور سراسری استان که در سالن جلسات دانشگاه یاسوج برگزار شد، گفت: آزمون سراسری سال 95 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 24 و 25 تیرماه و در چهار نوبت در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام، لیکک و لنده برگزار می‌شود.

bagheri

باقری اظهار داشت: محل برگزاری این آزمون در شهر یاسوج در چهار دانشکده دانشگاه یاسوج، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور یاسوج با نظارت دانشگاه یاسوج می باشد.

وی گفت: ستاد رفع نقص حوزه بویراحمد و دنا در دانشگاه یاسوج مستقر است و در شهرستانها نیز ادارات آموزش و پرورش این مسئولیت را بر عهده دارند.

مدیر آموزش دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در کنکور سراسری سال 95 در استان بیش از 17416 نفر رقابت می کنند که نسبت به آمار 18 هزارنفری سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: در حوزه بویراحمد و دنا 8930، کهگیلویه 3806، گچساران 2749، بهمئی 663، لنده 734 و چرام 534 داوطلب در آزمون امسال با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه همانند سال گذشته تعداد داوطلبان خانم‌ از آقایان بیشتر است بیان داشت: 10024 نفر خانم و 7312 نفر آقا در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان به آمار داوطلبان کنکور در گروههای آزمایشی پنجگانه اشاره کرد و بیان داشت: 1011 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 3473 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 12546 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 406 نفر در گروه‌ آزمایشی هنر و 981 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها