یادداشت
گفتگو و گزارش

آلبوم موسیقی «هفت ترانه» در یاسوج رونمایی می‌شود

آلبوم موسیقی «هفت ترانه» در یاسوج رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از آلبوم موسیقی هفت ترانه روز دوشنبه 23 اسفند سال جاری ساعت 17:30 عصر در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کارشناس مسئول دفتر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: آلبوم هفت ترانه تنظیم و اجرای هفت ترانه محلی (مناطق لر نشین) می پردازد ترانه های مربوط به جغرافیای فرهنگی مردمان لر نشین که یا در دهه های گذشته تنظیم و ارائه شده اند مانند ترانه "دی بلال" با روایت و تنظیم هنرمندانه و زیبای استاد محمد علی کیان نژاد و صدای ماندگار استان ملک محمد مسعودی یا ترانه های "شیرین شیرین" و "اور بهار" برای نخستین بار در ساختار سازبندی موسیقی شهری با حفظ و اصالت تنظیم ارائه می شوند.

سید همت هاشمی بیان داشت: البته نباید فراموش کرد که این ترانه ها به جغرافیای خاص در مناطق لر نشین تعلق و وابستگی ندارند. نظام اقتصادی و معیشتی مبتنی بر نامداری وبه تبع آن شیوه زندگی کوچ رو که خاص عشایر است تاثیر و تاثر متقابلی را بر منابع فرهنگی داشته که موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل آوازها وترانه هایی مشترک و مشابه در میان این مناطق رواج داشته تا روایتگر پیوندهای ژرف نهان و عیان میان این قوم و شرح درد اشتیاق آنان باشد.

هاشمی در ادامه گفت: آلبوم حاظر علاوه بر موارد یاد شده به معرفی 6 خواننده بومی استان می پردازد که از دانش آوازی بومی اصیل ایرانی نیز برخوردارند هر کردام از این خوانندگان دارای صدایی خاص با حجم و وسعت کافی،ویژگی های اجرایی فردی در لحن،رنگ صدا، تکنیک ادای صحیح کلمات و واژه ها بوده و در این آلبوم اولین تجربه حرفه ای خود را ارائه کرده اند. شایسته است به رسم ادب از 5 شاعر شیرین سخن و جوان لر زبان نیز که هرکدام با نگاهی متمایز در شعر خود به مفاهیم بومی پرداخته اند و شیوایی بیان،سلامت زبان و تصویرسازی ژرف در به ثمر نشستن این اثر همگام و همراه خوانندگان این آلبوم بوده اند.

گفتنی‌ست تهیه این آلبوم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی-معاونت هنری و سینمایی(دفتر موسیقی)-انجمن موسیقی استان و خانه فرهنگ و هنر استان صورت گرفت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها