یادداشت
گفتگو و گزارش

اعضای هیات نظارت موظف به ارائه گزارش روزانه هستند/ لزوم حضور مستمر در دفتر کار

اعضای هیات نظارت موظف به ارائه گزارش روزانه هستند/ لزوم حضور مستمر در دفتر کار

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان گفت؛ به منظور اجرای دقیق قانون و پرهیز از هرگونه اعمال سلیقه شخصی هیات های نظارت ،کلیه بخش ها و شهرستان های استان موظف به رعایت موازین ذیل بوده و موظف اند با حضور مستمر در فرمانداری ها و بخشداری ها ( بخصوص در ایام تعطیلات نوروزی که متقارن با فرجه زمانی ثبت نام از داوطلبین هست ) بوده و هیچ گونه قصور و کوتاهی در انجام وظایف قانونی پذیرفته نیست.

به گزارش افتونیوز، وحید محمدی تبار افزود: با توجه به تفویض اختیار هیات مرکزی نظارت در خصوص بند د ماده ۶۱ به هیات های نظارت و جهت تسریع در امر نظارت ضروری است رؤساي هیات های نظارت در جلسات هیات های اجرایی از ابتدای ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پایان انتخابات شرکت فعال داشته باشند و گزارش آنرا به دبیرخانه هیات عالی استان اعلام دارند.

وي افزود؛ به منظور تسریع در بررسی صلاحیت داوطلبان و اعلام نظردر اینخصوص در مهلت قانونی ،ضروری است با هماهنگی هیات های اجرایی لیست داوطلبین در پایان هر روز از هیات های اجرایی اخذ و همزمان نسبت به بررسی اقدام شود.موکدا متذکر می شود به هیچ وجه دقت دراجراي قانون نباید تحت تاثیر سرعت در رسیدگی به صلاحیت ها شود.

دبیر هیات عالی نظارت استان گفت: هیات های نظارت شهرستان ها و بخش هاي استان موظف هستند در مهلت قانونی نسبت به بررسی سوابق داوطلبان اقدام نموده و نتیجه را بر اساس فرمهای مربوطه - که اخیرا در اختیار هیات ها قرار داده ایم- به فرمانداري و یا بخشداري ارسال نمایند.

هیات های نظارت بخش و شهرستان موظف هستند در صورت رد صلاحیت داوطلبین ، مدارک و مستندات لازم را جهت اقدام قانونی و رسیدگی بعدی به ترتیب به هیات نظارت شهرستان و هیات عالی استان ارسال دارند.

موکدا اعلام می شود که رد صلاحیت افراد حتما باید مستدل و مستند باشد.

محمدی تبار گفت : به استناد تبصره های ماده ۵۰ هیات نظارت شهرستان موظف است به شکایات احتمالی داوطلبین شوراهای اسلامی روستا و همچنین هیات عالی نظارت به شکایات احتمالی داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها که در مهلت قانونی ۴ روزه از تاریخ اعلام‌ اسامی نامزدهای انتخاباتی به هیات نظارت واصل شده ، رسیدگی و ظرف مدت ۱۰ روز نتیجه قطعی را بر اساس فرمهای مربوطه هیات های اجرایی ذیربط ارسال نمایند. و در صورتی که هیچ گونه شکایتی نيزواصل نشود،مراتب را به هیات های اجرایی اعلام نمایند.

دبیر هیات عالی نظارت استان در ادامه گفت: هیات های نظارت موظف هستند گزارش های واصله در خصوص تخلفات نامزدها ، تبلیغات زودهنگام و خارج از موعد قانونی و ... را حسب مورد در چاچوب اجرای قانون استانداری یا فرمانداري ها و یا بخشداری ها اعلام نموده و رونوشت آنرا به دبیرخانه هیات عالی نظارت ارسال نمایند. هیات های نظارت بخش ها و شهرستانها موظف هستند گزارش هر گونه تخلفی را که موجب اخلال یا تغییر در جریان و نتیجه انتخابات می شود،در اسرع وقت کتبا به دبیر خانه هیات عالی استان ارسال تا نسبت به اخذ تصمیم قانونی اقدام گردد.

در صورتی که در هر مرحله از انتخابات گزارشی در خصوص عدم صلاحیت هر یک از نامزدها به هر یک از هیات های نظارت بخش و یا شهرستان واصل گردید ، مراتب به قید فوریت جهت اخذ تصمیم به هیات عالی نظارت استان ارسال گردد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها