یادداشت
گفتگو و گزارش

ناامید کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای خیانت است

ناامید کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای خیانت است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که کوبیدن بر طبل تفرقه و اختلاف افکنی ها ،تخریب و بدجلوه دادن عملکردهای مثبت دولت و تلاش برای نا امید کردن مردم برای حضور در پای صندوق های رای در آستانه انتخابات، خیانت به ملت و آرمان های این نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دوازدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری در 29 اردیبهشت سال 96 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سید موسی خادمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که مهمترین اصل برای مجریان و ناظران انتخابات پیش رو علاوه بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، برگزاری سالم، قانونمند و بدون کمترین تنش در این عرصه حساس است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که این استان براساس اعلام وزارت کشور جزء استان‌هایی با برگزاری انتخابات امن و سالم معرفی شده است.

خادمی یادآور شد که به دلیل برگزاری بدون مشکل، تنش، درگیری و یا مسائل امنیتی، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال 1394 استان کهگیلویه و بویراحمد از فهرست استانها و مناطق با وضعیت قرمز خارج و با توجه به برگزاری سالم و امن انتخابات‌های مختلف وارد لیست سفید شده است.

وی، تقارن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و گفت که باید از مزایای مثبت این 2 انتخابات مهم در کشور برای تعالی و مستحکم کردن پایه‌های اقتدار و امنیت روز افزون نظام و انقلاب بهره برد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، سلامت و امنیت کامل انتخابات چهار هدف و راهبرد مهم ستاد انتخابات کشور و این استان است.

خادمی بر ضرورت هماهنگی و تعامل مثبت هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ستاد اجرایی انتخابات استان در راستای برگزاری انتخابات باشکوه و قانونمند تاکید کرد و خواستار اشراف کامل اطلاعاتی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مجریان و ناظران در این عرصه حساس سیاسی شد.

وی با اشاره به برگزاری و همزمانی انتخابات مهم شوراهای اسلامی شهر روستا و وجود برخی محرک های قابل پیش بینی در ایجاد تنش در این عرصه، گفت که دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای و روح طایفه گرایی به جای سایر گزینه های منطقی دیگر از جمله تعهد و تخصص افراد، مهمترین تهدید و آسیب جدی در این انتخابات است.

خادمی گفت که با پایان یافتن نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در کهگیلویه و بویر احمد فرآیند بررسی و احراز صلاحیت نامزدها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

وی گفت که چهار هزار و 638 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این استان نام نویسی کردند.

نام نویسی رسمی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند سال 1395 و همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و تا ساعت 24 روز 6 فروردین سال جاری نیز ادامه داشت.

خادمی افزود که از مجموع کل چهار هزارو 638داوطلب عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد 726 نفر در حوزه شهری و سه هزار و 912 نفر نیز در حوزه روستایی نام نویسی کرده اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که از مجموع 726 نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه شهری 60 نفر زن و 666 نفر نیز مرد هستند.

خادمی ادامه داد: از محموع سه هزار و 912 داوطلب عرصه انتخابات شوراهای اسلامی در روستا، 227نفر زن و سه هزار و 625 تن مرد هستند.

وی گفت که از مجموع کل 17 شهر واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روند نام نویسی در آنها کامل شده است.

وی گفت که از مجموع 740 روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی امکان برگزاری انتخابات در 706 مورد آن فراهم شده و 34 روستای دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان امکان برگزاری انتخابات شوراها را ندارند.

وی ادامه داد:انتخابات شوراهای اسلامی در 34 روستایی که شمار داوطلبان آنها به حد نصاب نرسید، برگزار نخواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که از این تعداد 14روستا مربوط به شهرستان بویراحمد 18 مورد مربوط به شهرستان کهگیلویه و 2 روستا نیز مربوط به شهرستان باشت است.

کهگیلویه وبویراحمد با جمعیت حدود 700 هزار نفر دارای 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که 740 روستای آن بالای 20 خانوار است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها