یادداشت
گفتگو و گزارش

دیودیده: در سال گذشته 42 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند

دیودیده: در سال گذشته 42 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت که سال گذشته یکهزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 200 واحد تولیدی این استان در 2 بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شد.

داریوش دیودیده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 700 میلیارد ریال از مجموع یکهزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید این استان به 42 واحد تولیدی راکد استان پرداخت و سبب بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید شد.

وی بیان کرد: 700 میلیارد ریال دیگر از این میزان تسهیلات نیز به 158 واحد تولیدی استان در هر 2 بخش صنعت و کشاورزی پرداخت و برای اموری شامل توسعه ظرفیت، افزایش و تثبیت میزان اشتغال و یا تجهیز ماشین آلات هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد که پارسال 32 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شد که 354 مصوبه داشته است.

دیودیده ابراز داشت: حدود نیمی از این مصوبات تاکنون اجرا شده و مابقی نیز در حال اجراست که سعی می شود تا اواسط اردیبهشت سال جاری 50 درصد مابقی نیز تعیین تکلیف و اجرایی شوند.

وی گفت که سال جاری یکی از سیاست های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد نیز برنامه هایی در این راستا دارد.

وی اظهار داشت: افتتاح 80 طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و با حجم سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی یکهزار نفر تا پایان سال جاری از مهمترین این برنامه هاست.

دیودیده بیان کرد: 70 واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد برای بازسازی و نوسازی شناسایی شده که اعتباری افزون بر یکهزار و 200 میلیارد ریال در این زمینه نیاز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که کارخانه قند یاسوج اکنون غیرفعال بوده و باید وصول بدهی های آن به ویژه به شرکت گاز استان نیز پس از راه اندازی و بازگشت به چرخه تولید باشد.

صابر مظاهری اظهار داشت: تجهیز، بازسازی و نوسازی کارخانه قند یاسوج به هزینه ای افزون بر 100 میلیارد ریال نیاز دارد که باید توسط خریدار جدید پرداخت شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 بدبخت بیکار 1396/1/18 10:40:53

    با سلام. این آمار ها همه دروغ هست شهرک صنعتی دهشت 22 کارخونه داره 21 تعطیل هست فقط یکیشون با بیست درصد داره تولید میکنه با این اعداد و ارقام دروغ به جایی نمیرسید جناب آقای مهندس دیو دیده عزیز

    پاسخ
  • 2 مدافع حرح 1396/1/18 9:50:4

    باسلام خدمت دو مدیرکل زحمت کش دیدیم چطوری نماد صنعت استان کارخانه قند را راه اندازی کردید اخراج نیروی های رسمی و قراردادی با سابقه کار بالای بیست و بیست و پنج سال و سکوت شما ها وای به حالتان اخرتی هم هست

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها