یادداشت
گفتگو و گزارش

از همایشی برای آیت‌الله تا انتخاب مجدد یک هم‌استانی در شورای مرکزی/ گزارش کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی در تهران

از همایشی برای آیت‌الله تا انتخاب مجدد یک هم‌استانی در شورای مرکزی/ گزارش کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی در تهران

افتونیوز - امید نوروزی اصل

کنگره حزب کارگزاران سازندگی برای انتخاب افراد شورای مرکزی انجام و به وقت ظهر به فرجام رسید. پانصد نفری حضور داشتند. از سراسر کشور. در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مهندس مرعشی در مقام ریاست کنگره بود. گزارش دفتر سیاسی حزب را ارائه نمودند. در گزارش، تمرکز عمده بر استراتژی حزب در انتخابات پیش رو بود: همسویی با اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در حمایت از دکتر حسن روحانی. بعد از برگزاری انتخابات شورای مرکزی، آقای کرباسچی دبیر حزب، فضای سیاسی انتخاباتی کشور را تحلیل نمودند و آقای لیلاز ساحت اقتصادی دولت را. لیلاز مدافع پرشور سیاست های اقتصادی روحانی است و باور دارد که آمار و اطلاعات اگر واقع بینانه نگریسته شوند، تلاش تیم اقتصادی دولت در آواربرداری ویرانه به جای مانده از دولت قبل و بازسازی نمودن آن ستودنی است. در آخر نتایج انتخابات به اعلان عمومی رسید. در تعداد آرای کسب شده، مهندس مرعشی و خانم فائزه هاشمی و آقای کرباسچی سه نفر اول بودند. حزب پنج نفر سهمیه برای بانوان در نظر گرفته بود و خانم هاشمی حضورش در سهمیه خانم ها به رای گذاشته شده بود. از نتایج جالب توجه قرار گرفتن مهندس پناه در رتبه ششم و آقای رحیمی جهان آبادی در رتبه دهم بود. مهندس پناه هم استانی بزرگوار ماست و آقای رحیمی جهان آبادی از اهل سنت و جماعت. جهان آبادی هیات علمی دانشگاه آزاد است و نماینده فعلی تایباد در مجلس شورا. ایشان مدتی ریاست دانشگاه آزاد واحد افغانستان را به عهده داشت. هر کدام از نامزدها دو دقیقه فرصت برای معرفی خود داشتند و این فرصت اندک بی حواشی نبود:

یک: بغض خانم فائزه هاشمی حین صحبت از آیت الله ترکید و از طرف جمع متاثر، تشویق ممتد شدند. قبل تر خانم هاشمی، جمع را تهییج نمودند که خانم ترکان مسئولیت کنگره را عهده دار شوند. در تلاشش موفق شد اما خانم ترکان مسئولیت را به مهندس مرعشی - که در آغاز انتخاب اول جمع بود- واگذار نمودند و خود منشی جلسه شدند.

دو: آقای محمد رضا علی حسینی نماینده اسبق مجلس که بعدها رد صلاحیت شد، در فرصت محدودش خاطره گفت. از آن زمان که با مقام رهبری در سلولی زندانی بودند. ایشان فامیلشان علی حسینی است و مقام رهبری، اسم و فامیلشان علی حسینی است. ظاهرا ساوک متوجه شد علی حسینی اطلاعات لازم را لو نداده. بازجو آمده در جلو سلول و می گوید: علی حسینی کیه؟ آقای خامنه ای بی خبر از قضیه، می فرماین بنده! ایشان را بردند و وقتی بر گشتند... چشمتان روز بد نبینه!".

سه: محمد قوچانی حضور نداشتند. مهندس مرعشی ایشان را مختصری توصیف کردند. آقای قوچانی با آرا بالا به شورای مرکزی راه یافتند.

چهار: آقای افضل موسوی، خزانه دار حزب، گزارش مالی را در آغاز جلسه ارایه و حضار آن را تنفیذ نمودند. به هنگام معرفی نامزدها، وقتی نوبت به ایشان رسید مرعشی گفتند بفرمایین: رییس خالی ترین خزانه تاریخ! سید افضل موسوی برخلاف تعدادی از نامزدهای قبل از خود که به هنگام معرفی، دفعه یا دفعات رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان را می شمردند، گفتند: برخلاف بقیه صلاحیتم تاکنون مردود نشده اما در انتخابات قبلی مجلس با تاخیر و زمانی اعلام شد که کار از کار گذشته بود!

پنج: خانم تاج الدینی نماینده اصفهان در مجلس شورا از تلاشش در اصفهان، برای افزایش سهمیه زنان در انتخابات مجلس دهم گفت و از این که خانم مینو خالقی را از حضور در مجلس محروم نمودند اظهار تاسف کردند.

شش: مهندس مرعشی انسانی شوخ و نمکین است و محبوب اعضای حزب. به وقت اداره جلسه، افرادی را که در زوایای مختلف سالن از جای خود بلند می شدند به اسم صدا می زد و وادارشان می نمود به نشستن و رعایت نظم جلسه. گاهی تکه های با مزه حواله می کردند! وقتی نوبت به معرفی خودش رسید گفت: نامردین اگر به من رای ندین!

هفت: ذکر نام بعضی مسئولین اسبق مثل هاشمی و خاتمی با تشویق ممتد حضار همراه بود.

هشت: بعضی اعضا نیازی به معرفی خود نداشتند مثل آقایان کرباسچی و رضا امرالهی متخصص گداخت هسته ای و ریاست اسبق سازمان انرژی اتمی. کسانی هم حضور نداشتند مثل اسماعیل جبار زاده که استاندار آذربابجان شرقی است. امرالهی و جبارزاده رای لازم را کسب نمودند.

نه: سخنرانی آقای کرباسچی برای کسانی که دلی در گرو تحزب دارند بسیار شنیدنی است. زحمت را برای جستجویش صرف کنید و نه یک بار، چند بار مطالعه اش نمایید.

ده: دیروز همایش حزب کارگزاران با عنوان "دیدبان اعتدال" به منظور تبیین مشی و اندیشه های آیت الله هاشمی برگزار شد. سید حسن خمینی سخنران آغازگر بود و مهندس جهانگیری سخنران پایانی. در چهار پنل بینابین وجوه مختلف شخصیت آیت الله در ساحت های دین ( دعایی ، سروش محلاتی)، جنگ و صلح (محمد فروزنده، حسین علایی)، سیاست های داخلی و خارجی (مرتضی الویری، نقیب زاده) و اقتصادی (روعنی زنجانی و مسعود نیلی) تشریح شدند. سخنرانی دکتر احمد نقیب زاده و مسعود نیلی در تبیین سیمای سیاسی و اقتصادی آیت الله هاشمی شنیدنی بودند.

عکسها: ایسنا - ایلنا

[gallery type="rectangular" link="file" ids="12686,12687,12688,12689,12690,12691,12692,12693,12694,12695"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها