یادداشت
گفتگو و گزارش

وکیلی عضو هیات نظارت بر مطبوعات شد

وکیلی عضو هیات نظارت بر مطبوعات شد

نمایندگان مردم در خانه ملت محمدعلی وکیلی را به عنوان عضو هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند. به گزارش افتونیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه، ۳۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی انتخاب عضو هیأت نظارت بر مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفت که در این رابطه نمایندگان محمدعلی وکیلی را با ۱۱۹رأی موافق از مجموع ۱۹۸رأی مأخوذه به عنوان عضو هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس نیز برای عضویت در این هیأت کاندیدا شده و رقیب وکیلی بود که از راهیابی به آن بازماند.

علی نظری، سردبیر پایتخت کهن در یادداشتی نوشت:

◀️ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۵ برای اهالی رسانه روزی خوش یمن بود. در این روز اصحاب رسانه توانستند به مدد تلاش های پیدا و پنهان، رای نمایندگان مجلس دهم را با خود همراه گردانند و یکی از چهره های تاثیرگذار لیست امید را به عنوان یکی از هفت عضو هیئت نظارت بر مطبوعات برای گسترش و تثبیت حمایت از آزادی های رکن چهارم در عالیترین مرجع تصمیم گیری بفرستند.

◀️ در جلسه علنی روز چهارشنبه نماینده مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

◀️ آقایان وکیلی و سعیدی نمایندگان معرفی شده از سوی کمیسیون فرهنگی با هم به رقابت پرداختند.

◀️ محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار و از روزنامه نگاران سرشناس کشور که از سوی جریان اصلاح طلب بیرون از مجلس حمایت می شد، با آرای قابل توجه ۱۱۹ رای از ۱۹۸ رای به هیئت نظارت بر مطبوعات راه یافت.

◀️ وکیلی نخستین مدیرمسئولی است که توانست به عنوان نماینده مجلس به هیئت نظارت راه یابد.

◀️ تا قبل از راهیابی وکیلی به جمع هفت نفری هیئت نظارت، دو جریان مطرح سیاسی کشور در این هیئت سه بر سه بودند؛ اما اکنون با توجه به راهیابی وکیلی به هیئت نظارت بر مطبوعات، توازن آرا به نفع حامیان دولت رقم خورد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها