یادداشت
گفتگو و گزارش

«پاسخی به نامه‌ی سرگشاده هدایتخواه»

«پاسخی به نامه‌ی سرگشاده هدایتخواه»

در پی انتشار نامه سرگشاده ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس خطاب به احمدی نژاد، یکی از مخاطبان سایت افتونیوز پاسخی به وی داده است که در پی می‌آید:

بسمه تعالی جناب آقای استاد هدایت خواه نامه سرگشاده وتند جنابعالی را که مخاطبش دوست عزیز ومراد شما آقای احمدی نژاد بود ، مطالعه کردم لذا لازم دیدم نکاتی را به استحضار برسانم. ((شما زمینه سازان ورود احمدی نژاد به عرصه ی انتخابات را کسانی می دانید که از خاتمی ،کروبی، و موسوی حمایت کردند و آنها را فتنه گر و بی¬بصیرت قلمداد نمودید و ولایت مدار ظاهری به حساب آوردید)). علاوه بر این در طول این چند سال اتهاماتی را متوجه اصلاح طلبان کرده اید که در هیچ محکمه ی قضایی و دادگاه عادل به اثبات نرسیده ،مخصوصاً دراستان وخاصه در شهرستان بویراحمد. به طور اختصار اشاره خواهم کرد و قضاوت را به مردم و افکار عمومی می سپارم.

1- آقای هدایت خواه: شما در این نامه آورده اید که اصلاح طلبان به ظاهر ادعای ولایتمداری می کنند و برای ورود احمدی نژاد کف وسوت می زنند، باید بگویم اصلاح طلبان نسبتی با احمدی نژاد ندارند، شما او را معجزه و کرامت ونفخه الهی تلقی می کردید. و نماد مدیریت انقلابی و جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ به حساب می آوردید و اشک ها ونذرها برای پیروزی اش می ریختید. اما در میان این هیاهو وجشن پیروزی که با سخنرانی تند و تحقیر آمیز، در میان طرفدارانش همراه بود، عده ای فارغ از اصول گرایی و اصلاح طلبی نگران اوضاع بودند و هشدار می دادند که ((راًس انحراف)) خود اوست. اما آنچه به جایی نرسد فریاد است. دلواپسان اصلاحطلبان را فتنه گر می خواندند و معتدلین و عُقلای اصول گرایی همچون هاشمی را ساکت فتنه می دانستند، در مجلس با نمایندگان درگیر می شدند و فیلم رو می کردند و یاران تندش از جبهه¬ی پایداری در قم با مهر ولنگ کفش به رئیس مجلس حمله می بردند. نصایح رهبر انقلاب به گوشش نمی رفت تا جایی که با عتاب و اخطار تند رهبر انقلاب مواجه گردید که ((اعمالش خلاف حقوق اساسی ملت است)) و به صراحت فرمودند((فعلا نصیحت می¬کنم.)) اکنون امثال آقای هدایت خواه و دلواپسان از غیض و عصبانیت بالا و پایین می پرند و دیگران را مقصر می دانند. شما از مولا علی (ع) یاد نگرفته بودید که به ((مَن قال)) نگاه کنید نه به ((ما قال))! از مولایم علی یاد نگرفته بودید که باید آدم ها را با حق بسنجند نه اینکه حق را با آدم ها ! دلواپسان نمی توانند بگویند که احمدی نژاد در گذشته خوب بود و سپس بد شد و ما از او جدا شده ایم، فقط همان ها که طلحه وزبیر و بی بصیرتشان می خواندید خیلی سریع تر از شما او را شناختند و هشدار دادند.

2- آنجایی که گفته اید به ظاهر ادعای ولایتمداری می کنند، ما در عمل بارها ثابت کرده ایم که هر نصیحتی که از جانب مقام معظم رهبری گفته شود در عمل انجام داده ایم که به وفور شواهد آن قابل بیان است و تبعیت را در عمل اثبات کرده ایم. اما جبهه پایداری از جمله ستار هدایت خواه، محمد جواد ابطحی و بزرگواری، بیان کرده اید : ((مدل (8+7) راه را بسته و شیوه عقلانی و علمی ومنطقی ندارد و کسانی که در 8+7 ادعای محور بودن دارند در پیروی از ولایت تعلل دارند. و گفته اید که (8+7) مگر وحی مُنزل است، آنها را در حد حکمیت نمی دانیم و جبهه پایداری آنها را قبول ندارد.)) در حالیکه این مجموعه پانزده نفر بزرگان و عقلای اصول گرایان هستند که قاطبه ی طرفداران اصول گرایی از جمله جامعتین محوریت این افراد را مورد تصدیق قرار می دهد آیا با این نوع گفتمان و موضوع گیری که در بالا ذکر شد در ولایتمداری شما شک وتردید ایجاد نمی شود؟!

3- به خاطر احمدی نژاد ((مقدسات)) را به میدان آورده اید تا جایی که جمعی از طلاب حوزه های علمیه، خطاب به آیت الله مصباح رهبر معنوی جبهه پایداری در نامه ای نوشتند: شما فرمودید ((دیشب یکی از دوستان... در حال احیاء پیش از نیمه شب به خواب می رود، در خواب به او ندا می شود که بلند شو برای احمدی نژاد دعا کن، وجود مقدس ولی عصر(عج) دارند برای احمدی نژاد دعا می کنند)) و در جایی دیگر فرمودید: زمینه انتخاب چنین شخصیتی مشحون به کرامات و معجزات بود.... و آن را یک نفخه الهی تلقی کردید که دراین زمان در جامعه ما دمیده شده . آیا سزاوار است ایت الله مصباح خود را از جناح بندیهای سیاسی و عضویت در جبهه نو ظهور و گروهک پایداری در حد آدم های احساسی و افراطی تنزل دهد؟! می توان بیان کرد آقای مصباح می داند کشاندن پای امام عصر(عج) به ماجرای احمدی نژاد چه هزینه هایی برای اسلام، تشیع، روحانیت ونظام و رهبری دارد. اما کارشناسان و مشاورانی مثل آقایان هاشم روانبخش، حسین جلالی، حمید رسایی، و ستار هدایت خواه مشکل افرین شدند و خواب های اهوازی شما را تعبیر نمودند و گزارشی که در این زمینه به شما رسیده است خلاف واقع بوده یا آن کس که در خواب آن دوست اهوازی شما آمده امام عصر(عج) نبوده بلکه آقای مشایی بوده است!

4- شما در مناظره ای که با دکتر وکیلی در دانشگاه یاسوج داشتید بیان نمودید (آقای احمدی نژاد به اندازه تمام دولت های گذشته خدمت کرده است و تمام قد در همه مراحل از او حمایت کردید) این گفته شما با کدام عقل سلیم و گفتار علیم مطابقت دارد؟! آیا آن موقع باصر نبودید یا عیار سنج بصیرتتان گم شده بود؟ دولتی که از آشفتگی در تصمیم گیری برخوردار بود و قانون گریزی داشت، بطوریکه مجلس اصولگرا در هیاًت تطبیق به یک رقم غیر قابل تصوری در رد مصوبات دولت رسیده بود ، توانایی آنچنان عملی را نداشت.کسی که به آشفتگی سیاسی دامن می زد و خطوط قرمز نظام را رعایت نمی کرد و آلودگی های اقتصادی را به بار آورد ، مورد حمایت بی چون و چرا ی شما بود و با آن همه آشفتگی سیاسی که گوشه ای از آن را در نامه یاد آور شده اید به چشم و چراغ پایداریها تبدیل شده بود و خودتان را برای او به آب و آتش می زدید . حالا که حرمت شکنی ها را به اوج رسانده است بیدار شده اید؟

5- در «مستند ظهور نزدیک است » فرهنگ انتظار و مبانی ظهور زیر سؤال رفت و مبانی شیعه از سوی وهابیون و مذاهب باطل مورد تمسخر قرار گرفت. در آن مستند ، سخن مقام معظم رهبری مورد تحریف قرار گرفت، تطبیق شهید آیت الله محمدباقر صدر به نفس زکیه ، پادشاه اردن به سفیانی، سید حسن نصراله به سید یمانی مقام معظم رهبری به سید حسنی یا سید خراسانی ، و در پایان محمود احمدی نژاد با عنوان سردار سپاه امام زمان به شعیب بن صالح قلمداد شد. داد رهبر انقلاب و علمای بزرگ قم از این مستند بلند شد و لی شما که مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس بودید نه تنها مخالفتی نکردید بلکه به گمان بعضی ها همراهی نمودید. تعیین وقت و تبیین انطباق های صورت گرفته هیچ گونه پشتوانه علمی روایی ندارد و مورد تایید عالمان فرزانه و صاحب نظران حوزوی به ویژه مراجع عالیقدر نیست، لذا انتظار می رفت مخالفت خویش را اعلام نمایید اما نکردید.

6- صحبتی که برای طرفدارانت در حسینیه¬ی امام علی داشتی بیان کردید «شورای محترم نگهبان مصلحت دید که این شعبه «بویر احمد »را اعلام کند و انتخابات را تأیید نماید شورای نگهبان تحت هیچ شرایطی مصلحت را نمی پذیرد و مصداق آن تأیید صحت انتخابات ماکو با اختلاف اندک آرا بود . اگر شورای نگهبان مصلحتی عمل کند و براساس مصلحت تصمیم بگیرد که «هرگز اینطور نیست» ملاک ها و معیارهای قانونی را فراموش کرده است. آیا اینگونه برداشت ها و صحبت ها زیر سؤال بردن شورای نگهبان نیست؟

7- از ورود پول های کثیف در انتخابات و خرید و فروش رأی صحبت کردید. چرا وقتی کاندیدی رأی نمی آورد مردم را به فروش رأی متهم می کند .آقای هدایت خواه در انتخابات گذشته حدود 140 هزار نفر به تو رأی ندادند، آیا همه ی این افراد رای خود را فروخته اند ؟ اگر خرید و فروش رای با آن مشهودی که هدایت خواه گفته و یا فیلم «جمهوریت در جمعه بازار »که حمیده هدایت خواه در جشنواره عمار اکران کرد و به نمایش گذاشت که 5،000،000 برای 12 شناسنامه در خواست شده است ؛ دستگاههای متولی ، نظارتی و قضایی را زیر سؤال نبرده است؟ چرا چنین فیلمی در جشنواره عمار اکران می شود در حالیکه همه نهاد های مربوط در انتخابات را هدف قرار داده است . آیا اگر چنین فیلمی توسط فرد یا افراد دیگری اکران میشد که ساختار اجرایی ، نظارتی ، امنیتی و اطلاعاتی کشور را زیر سؤال برده است ، هیچ باز خواستی نمی شد ؟ اینها پرسشی است که در ذهن ها بی پاسخ مانده است .

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها