یادداشت
گفتگو و گزارش

تاجگردون: از پایین بودن سطح اقتصاد استان احساس شرمساری می‌کنم/ 30درصد برخی مدل‌های اقتصادی مربوط به فعالیت و تولید زنان است

تاجگردون: از پایین بودن سطح اقتصاد استان احساس شرمساری می‌کنم/ 30درصد برخی مدل‌های اقتصادی مربوط به فعالیت و تولید زنان است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان در صادرات کمتر از هشت میلیون دلار است و از پایین بودن سطح اقتصاد استان احساس شرمساری می کنم.

به گزارش افتونیوز، غلامرضا تاجگردون در دیدار نمایندگان و فعالان بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد افزود: شصت درصد صادرات  نفت و گاز کشور از گچساران است ولی در این هفتاد سال گذشته یک دلار از این صادرات در استان ما سرمایه گزاری نشده است.

وی ادامه داد: نماینده و مدیری که نتواند خود را اصلاح کند و مردم نتواند با آن احساس آرامش کنند به راحتی مردم این مدیر و نماینده را کنار می گذارند.

تاجگردون بیان داشت: مدیری که در امور اجرایی و برنامه ریزی ضعیف است و نمی تواند ضعف خود را حل کند آن را به چیزهای دیگری وصل می کند.

تاجگردون با احساسی خواندن مردم استان گفت: مردم استان با متن و سخنرانی به وجد می‌آیند ولی در مجلس هر نماینده ای که سخنرانی می کند نه رئیس مجلس و نه نمایندگان و نه دولت به حرفش گوش نمی دهند، و به جای نطق، نماینده باید برنامه ریزی کند و ببیند حوزه انتخاباتیش چه چیزی کم دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به اعتبارات عمرانی اشاره کرد و ابراز داشت: اعتبارات عمرانی را از 1/1 به 2/9 رساندم و می توان آن را باز هم افزایش داد.

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می توانیم اعتبارات استانی را به هزار میلیارد تومان برسانیم، ولی چون ایده نداریم و دنبال مسائل ریز و کوچکی هستیم فکر می کنیم هزار میلیارد تومان خیلی زیاد است.

تاجگردون افزود: عده ای در استان می گویند تاجگردون بین مناطق استان تبعیض قائل می شود، این تبعیض  نیست که من به فکر لیشتر باشم به جای زیلایی بویراحمد، و این طبیعی است چون من نماینده لیشتر هستم نه زیلایی بویراحمد.

تاجگردون گفت: در یک کشور یا منطقه توسعه یافته، کل اشتغال آن در صنعت نیست بلکه شصت درصد در بخش خدمات است و فقط بیست درصد آن در بخش صنعت و بیست درصد دیگر در بخش کشاورزی است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، به فعالیت بانوان در اقتصاد اشاره کرد و افزود: در تمامی مدل های اقتصادی هر نقطه حداقل 30% ارزش افزوده هرکشور ناشی از فعالیت بانوان است اگر فعالیت بانوان را در بخش اقتصاد کنار بگذاریم باید قید 30% از رشد اقتصاد را بزنیم.

وی ادامه داد: اگر در استان بیست تا سی هزار بیکار داریم، باید شصت درصد آنهارا در بخش خدمات، مانند خدمات جهانگردی بکار بگیریم.

تاجگردون، به مدیران ضعیف اشاره کرد و بیان داشت: اگر مدیر، برادر من، همشهری و هم خط من لیاقت ندارد نباید باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ده، تا پانزده هزار شغل را با سه یا چهار کار منسجم می شود اجرا کرد، و این هم فقط یک راه دارد سرت را بنداز پایین و حرکت کن، و نباید به حاشیه بپردازی، تا برایت مشکل درست نکنند.

تاجگردون به پارک فناوری و اطلاعات اشاره کرد و اظهار داشت: درسه سال گذشته  750 میلیون دلار به شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت بلاعوض و زیر ساخت اختصاص داده شد که استان یک ریال از آن را نگرفت.

وی ادامه داد: بیشتر از اینکه دنبال راه‌اندازی پارک علم و فناوری باشیم دنبال این هستیم که بدانیم چه کسی قرار است رئیس آن شود و در ملک چه کسی احداث شود.

نماینده مردم گچساران و باشت گفت: اگر پارک علم فناوری احداث شود بعد مرکز رشد و سپس شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد و نخبگان این استان به‌جای اینکه پارک را آبیاری کنند به تولید علم روی می‌آورند.

گزارش و عکس: مسعود آرام

[gallery ids="1324,1325,1326,1327,1328"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها