یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیر بنیادمسکن بهمئی: 15 طرح هادی در روستاهای بهمئی اجرا شد/ 65هزارمترمربع از معابر روستاهای بهمئی آسفالت شد

مدیر بنیادمسکن بهمئی: 15 طرح هادی در روستاهای بهمئی اجرا شد/ 65هزارمترمربع از معابر روستاهای بهمئی آسفالت شد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بهمئی گفت: طرح هادی در15روستای این شهرستان با اعتباری به مبلغ 18 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 60 درصد در سال 95 اجرا شد.

به گزارش افتونیوز، سپهدار بوذرجمهری در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن تبریک دهه بنیادمسکن افزود: 21 لغایت 31 فروردین‌ماه در تقویم رسمی ایران به نام دهه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی در تشریح وظایف بنیادمسکن گفت: بنیاد مسکن به منظور تامین مسکن محرومان و همچنین به عنوان متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت و ساز واحدهای مسکونی در چارچوب سیاست ها و برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

بوذرجمهری بیان داشت: از سال 66 تهیه طرح‌های هادی و عمران روستاها از طرف مجلس شورای اسلامی به بنیاد مسکن محول شد که در دو بخش تهیه طرحهای ساماندهی سکونتگاههای روستایی و تهیه طرحهای هادی و کالبدی و اجرای بهسازی روستاها از قبیل خیابان کشی، احداث معابر، جدول گذاری، آسفالت ریزی و هدایت آبهای سطحی داخل روستاها می‌باشد.

مدیر بنیادمسکن شهرستان بهمئی در تشریح عملکرد این دستگاه در سال 95 گفت: در سال گذشته و در بخش عمران روستایی بیش از 65هزار متر مربع آسفالت مشارکتی با اعتبار 5/19 میلیاردریال در 7 روستای شهرستان بهمئی اجرا شد.

وی ادامه داد: تهیه طرح هادی 3 روستای الهی آباد، میزور، دوراب سفلی در سال 95 انجام شد و در حال حاضر همه‌ی روستاهای بالای 20خانوار این شهرستان دارای طرح هادی روستایی شدند.

مدیربنیاد مسکن بهمئی با اشاره به صدور 150 فقره سند مالکیت و همچنین نقشه برداری و تهیه 3000 نقشه در سال گذشته، تصریح کرد: همچنین 22 هکتار زمین جهت تفکیک و واگذاری به افراد مستحق و فاقد زمین و همچنین واگذاری 80 قطعه زمین به افراد مستحق در سال گذشته از جمله خدمات این بنیاد در بخش عمران روستایی در سال 95 بود.

بوذرجمهری در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات بنیاد مسکن بهمئی در بخش مسکن شهری اشاره کرد و گفت: پرداخت وام متمم مسکن مهر به 100 نفر با اعتبار 5 میلیارد ریال و تهیه 22 قطعه زمین جهت ساخت مسکن محرومین در شهر لیکک از جمله کارهای انجام شده در بخش مسکن شهری بود.

وی با بیان اینکه بهسازی و بازسازی مسکن روستائی از مهمترین وظایف بنیادمسکن است اظهار داشت: پرداخت وام بهسازی 15میلیون تومانی به208 نفر با اعتبار بالغ بر 31 میلیارد ریال و همچنین پرداخت وام بازسازی ناشی از حوادث به 157 نفر با اعتبار 5/32 میلیارد ریال از مهمترین اقدامات بنیادمسکن بهمئی در سال گذشته بود.

بوذرجمهری ادامه داد: در بخش بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در سال 95، پرداخت 850/7 میلیارد ریال وام بلاعوض به خسارت دیده‌گان و پرداخت 250میلیون ریال وام قرض الحسنه جهت ساخت حمام روستائی نیز از جمله خدمات بنیاد مسکن به مردم شهرستان بهمئی بود.

مدیربنیاد مسکن شهرستان بهمئی اظهار داشت: بالغ بر 2 میلیارد ریال کمک هزینه به اقشار کم درآمد که منزل مسکونی آنها تکمیل نشده در سال گذشته پرداخت شد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها