یادداشت
گفتگو و گزارش

«از رویای فلورانس تا حقیقت گینه‌بیسائو»

«از رویای فلورانس تا حقیقت گینه‌بیسائو»

اکنون که لشکریان شوراها با شعارهای دل فریب همه ساله دهدشت را قبل از انتخابات فلورانس نوید می دهند و بعد از انتخابات گینه بیسائو مشاهده می شود  نوستالژی این واژه های دل فریب  هر چند سال در دهان های یاوه تکرار می شود. براستی مگر نباید ساخت و سازی باشد و عوارضی و نتیجه تحولی در اِلمان های شهری و فرهنگ سازی و فضا و معماری شهری؟!

لشکریان ابرهه چنان عرصه را بر ساکنان شهر به لحاظ عوارض و بوروکراسی‌های نفس گیر سخت و جانکاه نمودند که تراژدی مهاجرت به مانند قطاری با واگن‌های بیشمار در حال ترک این سامان است.

امید است برنامه ریزان اقتصادی و فرهنگی در عزل و نصب شهرداران و شوراهایی که دغدغه کار و خدمت ندارند و تنها برای نیاز فیزیولوژیکی به این عرصه آمده اند، بخشنامه‌ی دیگری به سایر بخشنامه ها اضافه نمایند تا شهردار و شورا از بیرون، چشمی نظاره گر اعمالشان باشد و نه رها شده به میل خود و خود سرنوشت شان را رقم زنند...

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 ناشناس 1399/4/15 14:19:13

    درود بر تحلیل کار آمد شما شهروند منورالفکر

    پاسخ
  • 2 شهروند 1396/2/11 20:39:59

    آن چه هویداست جهل است.نا آگاهی از این که آن کس در صدر می نشیند چه مسئولیت را پذیرفته است.دهدشت که روزگاری نه چندان دور از مدیریت کارآمد شهری برخوردار بود حالا به واسطه ی رانت ها و فساد گسترده ای که هم در شورای شهر و هم شهرداری وجود دارد زنگ خطرش به صدا در آمده است هر چند دیرزمانی هشدارش داده بودند.حال که نه مسئول و نه آن ها که قرار بود بر مدیریت شهری نظارت داشته باشند پاسخگو نیستند یقه ی که را باید گرفت؟به که باید سوال برد؟چه کسانی را باید دعودت کرد تا جایگزین سوداگران فعلی شوند؟این بر می گردد به ناکارآمدی سازوکارهای آنان که دم از دمکراسی خواهی می زنند.آن ها که منتقدین راستین خود را شناسانده اند.آن هایی که رفته اند.که شهر را خالی از نخبه کرده اند.نه سرمایه گذاری انجام می شود نه آسایشی در شهر وجود دارد.چه کسی پاسخگوی نا امنی نیست؟چه کسی پاسخگوی زوال اندیشه ی شهری است.اگر از فلورانس گفته می شود در ابتدای امر چرا به گینه باید رسید؟ آن جا که پاسخگویی نباشد و جهل افراد را گرفته است همین وضع رو به زوال حاکم می شود.چاره بر چه؟

    پاسخ
  • 3 یوسف 1396/2/7 18:18:40

    درود برواحدیان عزیز که آنچه واقعیت بودبیان کردن.وامیداست ازبیانات وتفکرش استفاده نمود

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1396/2/7 18:17:48

    درود برواحدیان دوست داشتنی مخ خاموش کهگیلویه

    پاسخ
  • 5 جهانگیرطاهری تبار 1396/2/6 20:48:7

    درودبراقای واحدیان که لشکریان ابرهه ودهانهای یاوه راخوب تشخیص دادند الحق همینطور است

    پاسخ
  • 6 عارف 1396/2/6 16:8:11

    درود بر واحدیان عزیز و برادر صنوبری دهدشت فقط در صورتی آباد خواهد شد که نماینده مجلس و فرماندار و شهردار غیر بومی و سیر باشند نه گرسنه.

    پاسخ
  • 7 شهروند 1396/2/6 12:31:36

    دهانهای یاوه....لشکریان ابرهه؟؟؟؟؟؟؟ از نظر من شهروند،این واژه ها زیبنده نیستند.

    پاسخ
  • 8 سید اسماعیل صنوبری 1396/2/6 11:35:21

    دهدشت"بلادشاپور" که روزگاری وامدار تمدنی بوده است امروز مبدل به دهی میان دشت تهی زهرگونه جذابیت و ساختار شهری شده و روز به روز به زوال نزدیک و نزدیک تر می شود عصبیت گرایی ها در کارزار شورای شهر منجر به انتخاب افراد با نگرش قومی خواهد شد و نهایت شورا و شهرداری مطیع قومیت و نه منافع عامه مردم سکاندار مدیریت شهری شده و بی لگام می تازند و شهر را به نحو دلخواه بسته به منافع و قومیت اداره می کنند وضعیت اسفناک دهدشت کنونی ماحصل سومدیریت های ادوار گذشته شورای شهر و شهرداران انتخابی آنان است ادامه روند نامطلوب ادوار گذشته در این دوره نیز با جبهه گیری های قومیت ها و ارائه لیست های قومیتی فارغ از هرگونه توان مدیریت شهری در حال شکل گیری مجدد است بیچاره دهدشت ، گاهی دلم برای تنهایش می سوزد صدای شکستن استخوان هایش را سالیان است می شنویم اما همگی خوابیم و خواب زده .... خدایا خودت کاری کن عاقبت بخیر شویم ...

    پاسخ
  • 9 حمیده،د 1396/2/5 23:25:3

    جناب واحدیان حرف شما حقیقت است هر چند برای اعضای شورای شهر فعلی که شهر را به بیابان تبدیل کردند تلخ است،ما دیگه فریب شعارهای تو خالی کاندیدا را نمی خوریم،استاد،مهندس،دکتر،رئیس،تمام شدند،ما فردی را انتخاب می کنیم،که صادق و بی ریا باشدو دغدغه آبادانی داشته باشد

    پاسخ
  • 10 دهدشتی ،مقیم تهران 1396/2/5 19:27:54

    درود بر واحدیان و کسانی که دلشان به حال شهر می سوزه،سپاس از شما اقای واحدیان،که همیشه زادگاهت را رها نکردی، و با دار ندارش ساختی.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها