یادداشت
گفتگو و گزارش

اصولگرایان برای شورای شهر یاسوج چه برنامه ای دارند؟/ از «دهرابپور پیشکسوت» تا «نوبهار جوان»

اصولگرایان برای شورای شهر یاسوج چه برنامه ای دارند؟/ از «دهرابپور پیشکسوت» تا «نوبهار جوان»

افتونیوز : علی خردمند کمتر از یک ماه تا انتخابات شورای شهر در کشور زمان باقی مانده است. در این مدت کاندیداهای ورود به پنجمین دوره شورا شهر، با حضور در مراسمات مختلف اقدام به معرفی و تبلیغ برای خود می کنند. حامیان این افراد با راه اندازی کانال‌های تلگرامی و واتساپی در فضای مجازی، برنامه‌ها و دیدگاههای کاندیدای مورد نظر خود را تبلیغ می کنند.

همگان اذعان دارند که انتخابات شورای شهر در شهرهای کوچک، رقابتی است میان طوایف و ایلات مختلف و این موضوع فلسفه شورای شهر را با چالش جدی مواجه می کند.

افرادی که از طوایف پرجمعیت هستند، امیدوارند که از سوی هم‌طایفه ای ها مورد لطف قرار گرفته و با کف رای مناسب به دنبال حداکثر کردن آرا خود باشند. آرا حداقلی طایفه، کاندیداها را به سمت جذب آرا سیاسی و گاها خاکستری متمایل می‌کند.

در شهر یاسوج که مرکز استان هست و بالتبع تقاضا برای ورود به شورای شهر نیز از دیگر شهرهای استان بالاتر است و کاندیداها با رایزنی ها و برگزاری جلسات مختلف سعی دارند طیف سیاسی خود را مجاب کنند که با ارائه لیستی از آنان حمایت کنند.

اصولگرایان یاسوج که در انتخابات مجلس در اسفند 94 با وجود کاندیدای حداکثری‌شان، شکست سختی خوردند اکنون به دنبال بازسازی چهره خود با پیروزی در انتخابات شورای شهر یاسوج هستند.

مشهورترین چهره سیاسی این طیف که بار دیگر خود را در معرض رای مردم قرار می دهد «محمدرحیم دهرابپور» است. وی که دو دوره نماینده مردم یاسوج در شورا بود در دور چهارم رتبه ای بهتر از پانزدهم بدست نیاورد. این چهره متنفذ اصولگرا در انتخابات مجلس 94، علیرغم حضور حاج زارعی نماینده هم طایفه‌ای اش، به وی و طایفه اش پشت کرد و با تمام توان برای پیروزی هدایتخواه تلاش کرد. این موضوع در این دوره از انتخابات می تواند پاشنه آشیل وی در طایفه‌اش باشد.

از دیگر چهره های اصولگرا که امیدواری زیادی برای کسب آرا این طیف دارد «هدایت امیری» است که وی نیز سابقه دو دوره حضور در شورای شهر را دارد. در واقع تنها فردی که از دوره سوم بود که توانست مجددا اعتماد مردم یاسوج را برای حضور در دور چهارم بدست آورد. امیری نیز از طایفه‌ی دهرابپور است و مشابه وی در انتخابات مجلس از هدایتخواه حمایت کرد. انتخاباتی که برای زارعی و طایفه اش بسیار حساس و سرنوشت ساز بود اما امیری به سمت هدایتخواه رفت و درست مقابل طایفه‌اش ایستاد. هر چند برخی معتقدند که امیری دارای وجه مثبت در بین مردمی است که برای انجام کار به شورا یا شهرداری مراجعه می کنند اما تصمیم طایفه تیرتاجی به عنوان پرجمعیت ترین طایفه ساکن یاسوج، در این انتخابات می تواند مانع از ورود امیری به شورای شهر شود.

«علی آراوند» دیگر اصولگرایی است که به رای این طیف سیاسی دلخوش کرده است. آراوند از فرهنگیان استان و از لیدرها و یاران نزدیک هدایتخواه در مبارزات انتخاباتی مجلس 94 بود. آراوند در بین طایفه خود نیز مورد احترام بوده و آرا آنان را پشت سر خود دارد. وی به دنبال جذب آرا طیف سیاسی متبوع خود در انتخابات پیش‌رو هست و امیدواری زیادی دارد که با حمایت این طیف، بتواند یکی از اعضای شورای شهر یاسوج در دور پنجم باشد.

«سجاد نوبهار» نیز یکی دیگر از کاندیداهایی است که امیدواری زیادی دارد که بتواند در شورای شهر حضور یابد. نوبهار که از وی به عنوان مشاور و مغز متفکر رسانه ای هدایتخواه در انتخابات مجلس 94 و طیف اصولگرا یاد می شود، جوانترین نیروی مورد وثوق این طیف سیاسی است. نوبهار از جمله افراد این طیف سیاسی است که به دلیل ویژگی‌ها اخلاقی و فردی در جریان سیاسی اصلاحات و اصلاح طلبان نیز دوستانی دارد و وی را مورد حمایت قرار می دهند. وجه‌ی رسانه ای نوبهار و حمایت کهگیلویه‌ای های مقیم یاسوج از دیگر ویژگی های است که با اتکا به آن می توان شانس زیادی را برای ورود یک چهره رسانه ای به شورای شهر یاسوج برای اولین بار قائل بود.

به جز این چهار نفر که شانس زیادی دارند که از سوی اصولگرایان مورد حمایت قرار گیرند افراد دیگری نیز وجود دارند. «علی اصغر فضیلت» که از نیروهای اصولگرای حامی هدایتخواه بود نیز امیدوار است که از سوی این طیف مورد حمایت قرار گیرد. فضیلت دانشجوی رشته حقوق در مقطع دکتری و سابقه 12 سال مدیریت سیاسی و امنیتی را دارد. وی خواهرزاده وظیفه شناس رئیس شورای شهر یاسوج در دور سوم است. فراموش نکنیم که وظیفه شناس هم با رای اصولگرایان توانست به شورا راه یابد و اکنون، فضیلت و حامیان وی امیدواری زیادی به حمایت اصولگرایان دارند.

علی اصغر فضیلت

«کیوان آشنا»، «سرافراز دارا» و «خلقی اصل» نیز از دیگر گزینه هایی هستند که امیدوارند از سوی اصولگراها مورد اقبال قرار گیرند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 حونه تامرایی 1396/2/6 16:44:49

    خدایی اراوند همیشه اخلاق مدار بوده و چیزی جز ادب و متانت از ایشون ندیدیم.انشالله که موفق باشن

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1396/2/6 9:28:35

    به جز دهرابپور و امیری هیچ کدام تو لیست نیستند ،مگه بچه بازی ،فضیلت و نوبهار بیان تو لیست،در این صورت جریان اصولگرا اعتبار خودش را برا همیشه تو یاسوج از دست میده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها