یادداشت
گفتگو و گزارش

خیانت دولت گذشته از هزینه 8سال جنگ تحمیلی بیشتر بود/سخنان تند وکیلی خطاب به قالیباف و رئیسی

خیانت دولت گذشته از هزینه 8سال جنگ تحمیلی بیشتر بود/سخنان تند وکیلی خطاب به قالیباف و رئیسی

ستاد انتخاباتی دکتر روحانی با حضور سخنگوی مرکزی ستاد روحانی در کشور در شهر یاسوج افتتاح شد.

به گزارش افتونیوز، افتتاح ستاد روحانی با استقبال پر شور و چشمگیر مردم و مسئولانی روبرو شد که در یک بعد از ظهر بارانی برای اعلام حمایت خود از دولت تدبیر و امید در تقاطع سردارجنگل جنوبی و خیابان معلم جمع شدند.

در این میان حضور دکتر محمد علی وکیلی فرزند استان کهگیلویه وبویراحمد و سخنگوی ستاد دکتر روحانی در کشور نیز باعث ایجاد شور و هیجانی بی نظیر در میان مردم شد.

در ادامه سخنان دکتر محمد علی وکیلی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و سخنگوی مرکزی ستاد دکتر روحانی آمده است:

* خوشبخت هستم که به این بهانه فرصتی ایجاد شد که با هم تبارانم دیداری داشته باشم.

*تبریک می گویم مناسبت های پیش رو را پیش از اینکه وارد بحث اصلی شوم در آستانه مهم شوراها خواهشی برادرانه از همه شما دارم، آنچه که سرمایه ما لرهاست انسجام و پیوند و عشیره ای است این سرمایه را به دلیل فرصت های سیاسی به حراج نگذاریم باید مراقب حفظ مناسبت ها باشیم اما نگاه جدی به انتخابات داشته باشیم و حساب مسائل قومی و سیاسی را از هم تفکیک کنیم، چرا که سرنوشت ما در سطوح مختلف در این انتخاباتها شکل می گیرد.

*من عهدم این بود که کمتر در این استان که موطن و زادگاهم است و مالامالا عشق به اینجا وجودم را پر کرده، حضور داشته باشم اما مساله مهمی باعث شد به جای شیراز به یاسوج بیایم و آن خدعه بزرگی است که در حال اتفاق است

*ما دوره 8 ساله ای را پشت سر گذاشتیم به نام دوران حاکمیت اصولگرایان با محوریت احمدی نژاد، بنای فحش ندارم اما برای اینکه مرز خدعه و صداقت را تشخیص بدهیم مجبورم پلی به این دوره بزنم

*ما چی بودیم و چه به سرمان آمد، کشوری بودیم به نام ایران که با علم گفت و گوی تمدن ها در صحنه های جهانی شاخص بودیم، جمهوری اسلامی با پیش قراولی جریان اصلاح طلب در دوران 8 ساله حاکمیت اصلاح طلبان در صحنه جهانی همه جا هم پرچمش در اهتزاز بود، هم صدایش رسا بود و هم سخنش شنیدنی بود و هم دنیا دستش برای دوستی با ایران دراز بود، در مقطعی بنا به اتفاقی وقتی سفرای اروپایی را از کشور فراخواندند بعد از یک ماه مجبور شدند بدون وساطت بدون خواهش و التماس خود دست از پا دراز تر به کشور برگردند و پشت میزهای رسمی از ما عذرخواهی کردند.

*اما چه بر سر کشور آمد در آن 8 ساله اصولگرایی، در آن 8 ساله به رغم آنکه درآمد نفتی 700 میلیارد دلار شد در نتیجه بی تدبیری در اداره کشور و یاوه گویی از تریبون های رسمی و بی توجهی به مناسبت های بین المللی، کشور را با یک “ده” اشتباه گرفتن و بی توجهی به مسئولیت سیاسی و شأن و جایگاه رئیس دولت با وجود سرمایه معنوی عظیمی که از شهدا و رزمندگان که در این استان کم نداشتیم و برای بزرگی این کشور تقدیم شد ولی در نهایت سر انجام ما در سال 91 به اینجا رسید که مطابق مصوبات سازمان ملل نه فقط آمریکا و اروپا بلکه بر اساس این مصوبات یعنی جامعه جهانی، ایران مجبور شد از فروش نفت محروم شود و منحنی صادرات نفت 4 میلیون بشکه به 700 هزار بشکه برسد، که آن را هم اجازه نداشتیم با کشتی های خودمان بفرستیم، کشتی های بزرگ جمهوری اسلامی ایران لنگر انداخت و اجازه حرکت نداشت

*مجبور شدیم این 700 هزار تولید نفت را به صورت قاچاقی و زیر پرچم کشورهای ذره ای همچون جیبوتی بفروشیم و معادل آن اجناس بنجل چین و هند را وارد کنیم، آیا این عزت بود؟آیا جز عزت فروشی چیزی برای این مملکت و مردم مانده بود؟

*یادم هست در سال 90 در همین شهر یاسوج در نتیجه یک شایعه به دلیل نا امنی اقتصادی و بی تدبیری در اداره دولت چنان وضعیت نا امن شده بود، که شایعه کردند نمک نایاب است مردم در مغازه ها ریختند و نمک دپو می کردند، برخی ها نان انبار می کردند، گویا کشور در مرز قحطی قرار گرفته است ما به این وضع رسیدیم!

*تورم ما به بالاری 40 درصد رسید، روزی که محمود احمدی نژاد به نمایندگی از اردوگاه اصولگرایان این مملکت را تحویل گرفت قیمت هر عدد سکه بهار آزادی 65 هزار تومان بود، روزی که تحویل داد یک و نیم میلیون تومان قیمت هر سکه بود!

*روزی که ایشان این مملکت را تحویل گرفت، دلار 700 تومان بود و روزی که تحویل داد 4200 تومان بود، اینها شاخص یک جریان گفتمانی است، اینها شاخص یک جریان مدعی است، مناسبات اخلاقی را شما مشاهده کردید چه شد، تمام بنیان های اخلاقی در نتیجه خیره سری فرور یخت، هر روز به صورت یکی از بزرگان چنگ انداخت و صندلی را از زیر پای یکی از بزرگان کشیدند.

*خیانتی که در آن 8 سال شد بارها گفته شده، معادل هزینه 8 سال جنگ تحمیلی و حتی بیشتر بود، اما من معتقدم یک نسلی را به نام دهه شصت تربیت کردیم این نسل، نسل سوخته شد، جریان احمدی نژاد جریان حاکم اصولگرایی برخی را بدنام اختلاس اقتصادی کرد و بخشی را با برچسب های سیاسی از گردونه تاثیر گذاری در مناسبت های جمهوری اسلامی خارج کرد.

*نسل دهه شصت باید پیش قراول اداره کشور باشد اما نیستند اینها از گردونه خارج شدند، عده ای را با ضد انقلاب نمایی، و به طور کلی هر مخالفی را مخالف با نظام معرفی کردند و بدین ترتیب به دلیل مخالفت با دولت از گردونه خارج کردند.

*بخشی را با آلوده کردن به حوزه اقتصاد و با بی انضباطی مالی که در کشور حاکم کردند به دلیل آلودگی اقتصادی از گردونه خارج کردند و الان از این ظرفیت ها محرومیم.

*و اما امروز، شما در مناظره اول انتخاباتی شاهد صحنه ای بودید، من وقتی در مناظرات مختلف با جریانات مختلف اصولگرایی می گویم که ما با شخص طرف نیستیم با یک جریان و گفتمان طرفیم، این گفتمان کف و سقف دارد، این گفتمان فرق ندارد نمایندش قالیباف باشد یا احمدی نژاد، اینها همه از یک تبارند از یک جنسند اینها تبار فکری واحد دارند.

*کسی باور نمی کرد، تقسیم می کردند به عاقل و دیوانه!، اما شما در اولین مناظره شاهد بودید یک بار دیگر احمدی نژاد در چهره قالیباف ظاهر شد و با بگم بگم، کاغذ به دست، با جعل و دروغ و توسل به همان شیوه منسوخ و مذموم وارد شد، معلوم شد این جماعت از یک تبارند، معلوم شد بین اینها عاقل و دیوانه فرقی ندارد، معلوم شد مملکت را نمی توان به این جماعت سپرد مملکتی که با خون دل ظرف این چهار سال از ورطه سقوط نجات پیدا کرد.

*مردم، من افتخارم اینست به عنوان یک لرزاده، یک بچه عشایر به نمایندگی از شما غیور مردان و زنان، پای قدرت را به هر قیمتی حاضر نیستم امضا کنم و تمکین کنم

*در جلسات پشت صحنه با آقای روحانی بارها تازیانه انتقادمون اعتراض همراهانمان را در پی داشت، و گفتیم آقای روحانی این تعلق گفتمانی ما باعث نشه که عملکرد ضعیف برخی وزرای شما را نادیده بگیریم، ما به عملکرد روحانی در موارد بسیاری انتقاد داریم، ما چشم بسته تمجید گوی روحانی نیستیم، ما روحانی را دارای هاله نور فرض نمیکنیم، ما دولت روحانی را دولت قدسی غیر قابل نقد نمی دانیم

*مساله مهمتر از این هست روحانی قطار در حال سقوط توسط جریان اصولگرایی در آن 8 سال را کنترل کرد.

*سرعت این قطار کند است انتظارات مردم بیش از این سرعت است، سایه جنگ بعد از پیروزی روحانی از سر کشور کم شد، سران کشورها غربی گفتند که اگر نتیجه انتخابات غیر از جریان اعتدال بود تصمیمشان به دلیل بهانه هایی که برایشان فراهم شده بود قطعی بود،تاریخ و شیوه جنگ مشخص بود، ابزار جنگ را فراهم کرده بودند، شرق و غرب یک دست شده بودند برای جنگ علیه این مملکت به نام پرونده هسته ای!

*10 سال زحمت کشور برای اینکه گره پرونده هسته ای باز بشود، در آن 8 سال رفتند برای اینکه گرهی باز کنند، اما گرهی را افزودند.

* اما این گره با تدبیر باز شد،بدون فریاد و شوبازی و بدون پشتوانه داخلی اما با حمایت رهبری گره را باز کردند.

*امروز اگر برجام نبود با بودن ترامپ دیوانه و غیر قابل مهار به نظرتان چه پیش می آمد؟

*ما تا زمان قبل از برجام دست به هر کاری می زدیم جامعه جهانی مقابله می کرد، اما الان ترامپ و تیم جنگ افروزش برعلیه ایران دست به هر کاری می زند در مقابلش سد جامعه جهانی قرار می گیرد، امروز با برجام تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم، این کم کاری است؟

*کشور به دلیل اینکه اجازه نداشتیم در مناسبت های طبیعی پولی و مالی و اقتصادی با کشورهای جهان تعامل داشته باشیم به صورت پارتیزانی اداره می شد، پول کشور را میدادیم دست عده ای تا شاید به صورت قاچاقی از حاشیه مرزها به کشور وارد کنند

*شما فکر می کنید پدیده زنجانی چطوری خلق شد؟مگه میشه با بودن این همه دستگاه نظارتی یک جوان ناگهان به اختلاس 12 هزار میلیارد تومان برسد!

* اقای بابک زنجانی جای بانک مرکزی ما نشسته بود، وزارت و بانک ما اجازه نداشتند با دنیا تعامل کنند، اقتصاد ما اجازه تعامل با دنیا نداشت، کارشناسان رسمی ما اجازه تعامل با دنیا را نداشتند، ما مجبور بودیم نفتمان را قاچاقی بدهیم و کیسه ای از امثال بابک زنجانی مطالبه کنیم

*امروز نفت ما با پرچم جمهوری اسلامی، از طریق کشتی های غول پیکر خودمان با بیمه جهانی، با هر کشور که می خواهیم با تعیین قیمت توسط خودمان

*امروز ما حق انتخاب داریم، هر جا بخواهیم دلار میگیریم و هرجا بخواهیم یورو میگیریم!

*خارجی ها را به صف کردیم بیایند به میادین ما و سرمایه گذاری کنند

*ما هفته پیش یکی از عقده های این سه دهه را اجرایی کردیم، این اولین باری بود که اتفاق افتاد،

* اما یکی از اشکالات دولت روحانی اینست که زبانش در بیان دستاوردهایش الکن است، دو هفته پیش در پارس جنوبی از به میزانی از اکتشاف رسیدیم که از قطریها بیشتر بود، قطری که به واسطه اتکا به شرکت های چند ملیتی سالها بود چند برابر ایران از منابع مشترک نفت می برد، این یعنی احقاق حقوق ملت و عزتمندی.

*مردم من میدانم ما مشکل معیشت داریم و جوانان ما بیکار هستند، خانواده ای نیست که در آن جوان بیکار نباشد، اما کشور را به دست یک عده آدم امنیتی سپردن که با دنیا و داخلی ها سر جنگ دارند، باسرمایه های داخلی کشور سر جنگ دارند، با این شیوه راه و امید امکان ناپذیر است.

*این حرفهایی که چند شب پیش شنیدید و دیدید دروغ است، کسی بگوید 5 میلیون شغل، 6 میلیون شغل دروغ است، من به عنوان نماینده مردم و نماینده مجلس عضو کمیسیون تلفیق بودجه، بعنوان کسی که در بطن کار است و از ظرفیت ها آگاه است به این ملت میگویم، ما با دروغگویان بین المللی و دروغگویان سیستمی طرف هستیم، کشور را نمیشود به دروغگو سپرد، تاوان دروغگویی در آن 8 سال مکافات عملی بود که در این روزها گریبان برخی ها را گرفته است، با دروغ نمیتوان کشور را اداره کرد. وکیلی با اشاره به وعده یارانه 250 هزارتومانی برخی کاندیداها گفت:مطرح کردن چنین وعده هایی جک ، تمسخر وتوهین به شعور مردم است، و وعده دهندگان فکر می کنند مردم آنها را نمی شناسند.

وی با اشاره به جریان خیابانی وال استریت در آمریکا بیان داشت: آقای قالبیاف که ادعای ارزشی بودن دارد براساس مدل مشورتی برخی دوستان، شعار این جریان امریکایی (1 در مقابل 99) را در انتخابات 96 برای خود برگزیده است.

وکیلی با خطاب قراردادن قالیباف گفت: اقای قالیباف مردم از شما به عنوان یک مسئول تراز اول کشوری طی این سی سال این سوال را دارند خود شما دراین تفکیک (96به 4)کجا قرار گرفته اید!

سخنگوی ستاد روحانی در کشوربا اشاره به اینکه شهرداری تهران جز شهرداری های پردرآمد جهان بود،افزود:طی 12 سالی که شهرداری تحت مدیریت شما اداره شد به یک بنگاه ورشکسته با بدهی 60هزارمیلیارد تومانی تبدیل شده است ،چه تضمینی می دهید که کشور به سرنوشت شهرداری تهران دچارنشود.

وکیلی درادامه ضمن خطاب قرار دادن آقای قالیباف گفت: آزموده را دوباره آزمودن خطاست مردم تهران در 29 اردیبهشت نشان می دهند شما چه عملکردی داشته اید.

وی دربخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اظهارا ت آقای رئیسی مبنی بر مبارزه با فساد گفت: آنکه باید برخورد کند ، جلوی فساد را بگیرد و چشم فساد را کور کند قوه قضاییه است،که شما سالها بعنوان معاون اول این حوزه بودید و امروز باید پاسخگو باشید وکارنامه دوران مدیریتی خود را ارائه دهید.

سخنگوی ستاد روحانی در کشوردر ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه امروز ما درنقطه طلایی هستیم،افزود: اگر 29 اردیبهشت درست تصمیم گرفته شود این عقلانیت چهارساله تثبیت می شود.

وکیلی با عنوان اینکه خوشبختانه حتی عقلای اصولگرا هم راه خود را از تندروها جدا کردند گفت:ما با دو جبهه مواجه هستیم ،در یک سو رئیس دولت اصلاحات و ناطق نوری ودرسوی دیگر تندروهای مدعی قرار گرفته اند ،اما نباید مردم فریب بازیهای سیاسی را بخورند و به جریان اعتدال آقای روحانی که پشتیبانی اصلاح طلبان واصولگرایان را دارد ومی تواند با خرد جمعی راه تعامل با دنیا را باز کند رای دهند.

سخنگوی ستاد روحانی درکشور در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت اشتغال درکشورخاطرنشان کرد: اگر قرار باشد از 700 هزار شغل ایجاد شده در دولت یازدهم به یک ونیم میلیون فرصت شغلی جدید برسیم نیازمند تعامل با دنیا،سرمایه گذاران خارجی وجذب توریسم هستیم،سایر وعده ها دراین خصوص ادعایی بیش نیست.

وی یادآورشد:با تحقق برجام دنیا به ایران اعتماد کرده وهم اکنون نوبت برداشت مردم از میوه برجام است و دولتی که درچهارسال مشغول آواربرداری بود حالا باید ثمره زحمات خود را ببیند.

وی با بیان اینکه یکی از بی توجهی های دهه های اخیرعدم تعادل درمنابع انسانی بود،تاکید کرد:سهم زاگرس در تامین منابع آب و هوا و اکسیژن و انرژی و خاک قابل مقایسه با کشور نیست اما سهم این منطقه ازمدیریت کلان کشوری ناچیز است و امیدورایم زاگرس نشینان در دولت بعدی آقای روحانی نقش پر رنگ تری درمدیریت داشته باشند.

وکیلی بعنوان سخنگوی ستاد روحانی درکشورابراز امیدواری کرد:دولت دوم آقای روحانی دولتی متحول،تغییر یافته، چابک و جوان باشد.

نماینده مردم تهران اشاره ای به انتخابات پیش روی کرد و گفت:انتخابات شوراها را باید جدی بگیرید و اجازه ندهید این سرمایه به دیلیل فرصت های سیاسی بعدی به حراج گذاشته شود.

وی از مردم خواست حساب مسایل سیاسی را از مسایل قومی جدا کرده و انسجام و پیوند عشیره ای خود را فدای انتخابات نکنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها