یادداشت
گفتگو و گزارش

کار بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در دولت تدبیر و امید/ خوان پایه: تلفات جاده‌ای 26 درصد کاهش یافت

کار بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در دولت تدبیر و امید/ خوان پایه: تلفات جاده‌ای 26 درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلفات تصادفات جاده ای این استان در سال 95 کاهش 26 درصدی نسبت به سال 84 داشت.

به گزارش افتونیوز، علی خوان پایه که از مدیران موفق دولت تدبیر و امید در استان است با حضور در جمع خبرنگاران از کارهای بزرگی گفت که در این دولت انجام شده است.

این کارهای بزرگ و مهم در حالی انجام شده که در سال گذشته شاهد اضافه شدن بخش راهداری به این اداره کل بودیم. بخش عملیاتی راهداری که حجم زیادی از نیروهای مازاد را هم در خود دارد از اداره کل مسکن و شهرسازی جدا و به حمل و نقل جاده ای ملحق شد.

ساماندهی اداری همین نیروها وقت و انرژی زیادی از مجموعه دولتی را به خود می گیرد و این در حالی بود که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان این اتفاق در زمان اندک سر وسامان داده شد به گونه ای که در زمستان سال 95 و نوروز سال 96 شاهد بهترین خدمات از سوی این اداره کل بودیم.

خوان پایه در این نشست خبری گفت: تلفات تصادفات برون شهری و روستایی این استان 189 نفر طی سال 84 بوده در حالی که این تعداد در سال 95 به 140 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: این کاهش در حالی است که ترافیک و تعداد وسیله نقلیه استان چند برابر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از 750 کیلومتر روکش آسفالت، ترمیم، لکه گیری و شانه سازی در طول سه سال و نیم گذشته در سطح محورهای مواصلاتی ارتباطی استان انجام شده است .

خوانپایه تصریح کرد: در طول این مدت همچنین 68 نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی و رفع شده است .

وی روشنایی 40 کیلومتر از جاده‌های برون شهری و تونل‌ها، نصب تابلوها و علائم هشداردهنده به میزان 10 هزار و 560 عدد و خط کشی معابر عمومی به میزان 4500 کیلومتر را از دیگر اقدام‌های انجام شده طی دولت تدبیر و امید عنوان کرد .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام‌های این اداره کل در حوزه ایمن سازی جاده‌ها و حمل و نقل ادامه داد: بیش از 30 مدرسه در سطح حاشیه راههای برون شهری استان تاکنون ایمن سازی شده است .

خوانپایه عنوان کرد: نصب 10 دستگاه دوربین هوشمند نظارتی و 24 دستگاه تردد شمار و در سطح جاده‌های استان را از مهمترین اقدامات در حوزه ایمن سازی جاده‌هاست.

وی تاکید کرد: طی چهار سال دولت یازدهم 19 دستگاه دوربین‌های ثبت تخلف در راههای مواصلاتی استان ایجاد، نصب و راه اندازی خواهد شد که از این تعداد تاکنون چهار دستگاه نصب و راه اندازی شده و 15 دستگاه دیگر نیز در حال نصب هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش هفت درصدی تردد خودروها در سطح راههای مواصلاتی برون شهری استان طی سال گذشته نسبت به سال 94 بیان کرد: مجموع تردد ثبت شده در سال گذشته به 23 میلیون و 954 هزارو 530 وسیله نقلیه رسید.

خوانپایه افزود: ناوگان باری و مسافر استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از جوان ترین ناوگانهای کشور است که عمر ناوگان این استان از میانگین کشوری پایین تر است.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته 546هزار تن بار و کالا و یک میلیون و 203هزار و 814 نفر مسافر نیز در این استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تلفات تصادفات جاده ای استان طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 26 درصدی داشت. همچنین طی فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تلفات تصادفات جاده ای استان با کاهش 10 درصدی مواجه بود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها