یادداشت
گفتگو و گزارش

افزایش مطلوب بودجه‌های عمرانی استان در 4 سال اخیر

افزایش مطلوب بودجه‌های عمرانی استان در 4 سال اخیر

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد از رشد۳۲ درصدی اعتبارت عمرانی این استان در بحث اعتبارات استانی، نفت و ماده ۱۸۰ خبر داد.

به گزارش افتونیوز، حسن نوروزی در این نشست بودجه امسال کشور را ۹۷۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان ۳۳۵ هزار میلیارد تومان منابع بودجه عمومی دولت و مابقی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه این اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۵٫۵ درصد رشد داشت افزود: امسال اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای کشور ۵۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان آن ملی، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن ملی استانی، ۲۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان آن اعتبارات ردیف متفرقه و ۷ هزار میلیارد تومان آن منابع عمرانی استانی است.

نوروزی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها ۷ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برش استانی دارد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید بیش از آنچه به اعتبارات عمرانی در استان توجه دارند باید نگاهشان بیشتر به سمت وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مرکزی خود باشد.

وی گفت: در ۴ سال اخیر سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در بودجه‌های عمرانی افزایش خوبی داشت و شاهد روند صعودی میزان اعتبارات استانی بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال‌های اخیر در زمینه جذب اعتبارات از ردیف‌های ملی و متفرقه تلاش خوبی در استان صورت گرفته است.

نورزی اظهار کرد: اعتبارات ملی استان ما در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ حدود ۳٫۲ درصد رشد داشته که این اعتبار برای ۲۱ پروژه ملی استان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: سرجمع اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته ۲۸۷ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبارات استانی و نفت و ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۸۰ بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال اعتبارات ماده ۱۸۰ به ۲۰۳ میلیارد تومان افزایش و اعتبارات استانی و نفت به ۱۷۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

نوروزی بیان کرد: سرجمع اعتبارات استان از ۲۸۷ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۳۸۱ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش یافت. که ۳۲ درصد رشد اعتبارات عمرانی در بحث استانی، نفت و ماده ۱۸۰ داشتیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها