یادداشت
گفتگو و گزارش

لغو حضور دو سخنران حامی روحانی در استان/ کی پشت ممانعت از حضور سخنرانان است؟!

لغو حضور دو سخنران حامی روحانی در استان/ کی پشت ممانعت از حضور سخنرانان است؟!

در ادامه لغو سخنرانی و مراسمات ستاد حسن روحانی رئیس جمهور مستقر کشور امروز اعلام شد از سخنرانی فائزه هاشمی در گچساران ممانعت به عمل آمد .

شاید در تاریخ کشور بی‌سابقه باشد که فردی رئیس جمهور کشور باشد و خود مجری برگزاری انتخابات باشد اما این حجم از مراسمات تبلیغاتی ستادش توسط نهادهای مختلف لغو شود .

پیش از این نیز از سخنرانی و حضور کیانوش راد در یاسوج ممانعت به عمل آمد و حتی تلاش‌هایی برای جلوگیری از حضور و سخنرانی جوادی حصار در یاسوج صورت گرفت.

البته این موارد نه بار اول است و نه آخر خواهد بود و کهگیلویه و بویراحمد نیز تنها استان نیست که گرفتار چنین فشارها و محدودیت هایی است . کمی تعمق در همین رفتارهای دوگانه و فشارها به خوبی نشان می دهد که روحانی و دولتش چقدر مظلوم هستند .

این مظلومیت به حدی است که برخی‌ها با فراغ بال در سخنرانی‌های رئیس جمهور هم اخلال ایجاد می کنند. هر چند همان گونه که رئیس جمهور تاکید کردند این اتفاقات نشانه نوع نگاه و تاکید دولت بر آزادی بیان است و کاش هم بستری ایجاد می‌شد تا مردم هر گاه که نیاز است بتوانند با ازادی کامل جلو مسئولان اعتراض کنند .

اما لغو سخنرانی یک مهمان و ممانعت از حضور وی در مراسم آنهم تنها ساعاتی قبل از برگزاری مراسم حرکت ناشایستی است که اگر چه در طول سال های گذشته مسبوق به سابقه است اما شدت آن و آنهم برای تبلیغات یک دولت مستقر بدعت خطرناکی است که متاسفانه مسئولان چشم بر آن بسته اند.

نکته تاسف برانگیز تر اینکه این مراسمات بعد از تاییدیه شواری تامین اطلاع رسانی می شوند ولی چه نهاد و دستگاه های پشت این لغو هستند اگر چه روشن و مبرهن است ولی چند سوال وجود دارد که باید پرسیده شوند .

آیا نمی شود در همان شورای تامین تکلیف مردم را روشن کرد تا حداقل تصمیم گیرندگان یا اطلاع رسانی نکنند و یا فرد جدیدی را جایگزین نمایند . در بین این تصمیم گیری خلق الساعه نقش آقای استاندار و معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل سیاسی ایشان چیست؟ آیا این عزیزان نباید بر دفاع از حقوق مردم و نامزدهای انتخاباتی تاکید کنند و یا نباید صریح و روشن برای مردم بگویند پشت پرده این تصمیمات چیست؟

لغو، حذف، سانسور، محدودیت و معذوریت واژه های ناشایستی است و وقتی این اتفاقات با چاشنی تبعیض نیز همراه شود تاسف بیشتری را در پی دارد.

این گونه رفتارها اگر چه دهن کجی به مردم است اما یک حسن دارد و آن هم روشن شدن مظلومیت دولت و مصمم‌تر شدن مردم برای حضور در پای صندوق و رای و حمایت از جریان اعتدال و اصلاحات است .

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 م.ن 1396/2/21 6:20:39

    واقعا متاسفم ..چرا از سخنرانی ها ممانعت میشه ؟چرا میترسن؟

    پاسخ
  • 2 سعید 1396/2/21 5:39:24

    اقای علی وقتی نوشته های افرادی چون شمارو میبینم جز تاسف هیچی برام باقی نمیمونه. چرا اخرتتون اینطوری اتیش میزنی برادر، مگه دنیا و هرچی توشه چقد ارزش داره؟ وای بر ما وای بر ما وای برما ...

    پاسخ
  • 3 علی 1396/2/20 13:50:43

    بوی فتنه می آید

    پاسخ
  • 4 علی 1396/2/20 8:59:53

    البته شورای تامین نباید برای محکومین فتنه جهت ایراد سخنرانی مجوز صادر کند ضمنا وای به کشوری که محکومین فتنه ان جهت براندازی نظام ایراد سخنرانی کند

    پاسخ
  • 5 یاسوج 1396/2/20 7:55:58

    اینها فکر میکنند با ممانعت کاری میتونند بکنند کور خواندن ره به جایی نخواهند برد ملت اینها را شناخته اند فکر میکنند با ایجاد رعب ووحشت وحملات گاز انبری وسواستفاده ازدین میتوانند خفقان مجدد ایجادکنند فقط روحانی 

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها