یادداشت
گفتگو و گزارش

استقبال از رئیس جمهور در نگاه ویژه دولت به استان موثر است/ باید به تناسب بودجه و امکانات از مسئولین استان توقع کار داشت/ دولت تدبیر برای بهبود زندگی مردم تلاش بی‌وقفه‌ای دارد

استقبال از رئیس جمهور در نگاه ویژه دولت به استان موثر است/ باید به تناسب بودجه و امکانات از مسئولین استان توقع کار داشت/ دولت تدبیر برای بهبود زندگی مردم تلاش بی‌وقفه‌ای دارد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت تدبیر و انید در سه سال گذشته تلاش‌های بی وقفه ای برای بهبود زندگی مردم داشته است. به گزارش افتونیوز، علی خواجوی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شعارهای دکتر روحانی در ابتدای تشکیل دولت گفت: بطور کلی شعارها و وعده های آقای روحانی را در دو بخش داخلی و خارجی می توان ارزیابی کرد که در بخش سیاست خارجه هم ضعف وجود دارد و هم قوت، ولی نقاط قوت به مراتب بیشتر است و بیشترین و ممتازترین نقطه قوت مربوط به پرونده هسته ای است که از همان ابتدا با تدبیر، هدایت و برنامه ریزی، مذاکرات از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه سپرده شد تا از تعدد مراکز تصمیم گیری کاسته شود و بتوان موثرتر در مذاکرات ورود نمود و انصافاً آقای ظریف و تیم هسته ای بخوبی توانستند در مقابل قدرتهای جهانی حضور یابند و چارچوب کلی برجام را تنظیم نمایند و البته خارج شدن ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل که به همت تیم مذاکره کننده صورت پذیرفت دستاورد بسیار بزرگی برای جمهوری اسلامی و دولت تدبیر است ضمن اینکه برجام به تدریج به رفع تحریمهای ظالمانه و بهبود وضعیت اقتصادی منجر خواهد شد که از نقاط قوت سیاست خارجه است. این فعال سیاسی ادامه داد: مذاکرات هسته ای و برجام تا حدودی موجب تنش با کشورهای منطقه و مخصوصاً دول عربی شد و هر چند کشورهای عربی با سوء برداشت در این زمینه مقصرند اما دولت می توانست با محاسبات دقیقتر و شناختی که از کارشکنان دلواپس داخلی و خارجی و صهیونیزم دارد بهتر عمل نماید. هر چند در برخی موارد نهادهای دیگر هم بر تصمیمات دولت اثر گذاشته اند. خواجوی به شعارهای دولت در داخل کشور اشاره کرد و بیان داشت: در بخش داخلی نمی توان ادعا کرد که بخوبی سیاست خارجه پیشرفت حاصل شده است و این هم به دلیل مشکلات عدیده بجا مانده از دولتهای قبل است و نباید فراموش کرد آقای روحانی در حالی دولت را تحویل گرفت که که وضعیت اقتصادی بسیار نابسامان و تورم بسیار بالا و رکود اقتصادی حاکم بود. گرچه آقای روحانی موفق شد تورم را کنترل و حتی تک رقمی نماید اما رکود و مشکلات فشرده شده اقتصادی همچنان باقی است و شاید بهتر باشد در جابجایی تیم اقتصادی اقدام شود چون مطابق برنامه پیش نمی روند و در برخی جاها ضعیف عمل می کنند.

دولت اعتدال نگاه ویژه‌ای به روستاها و مناطق محروم دارد

مسئول انجمن اسلامی معلمان استان نگاه ویژه دولت تدبیر به استانهای محروم را یادآور شد و افزود: محرومیت و مهجوریت استان ما از رژیم سابق به ارث رسیده است و همه دولتهای بعد از انقلاب در محرومیت زدایی تلاش داشته اند و انصافاً توانسته اند تا اندازه ای موفق شوند و دولت فعلی هم با نگاه ویژه به روستاها و زدون فقر و محرومیت سعی می کند از دغدغه ها بکاهد ولی به هر حال مشکلاتی وجود دارد و موارد طبیعی مانند کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی و عدم وجود زیر ساختهای لازم آسیب می رسانند و بودجه های عمرانی هم ضمن این که کفاف نمی دهد با برنامه ریزی غلط و یا عدم مدیریت صحیح گاهی محرومیتها را تشدید هم می کند، دولت اهتمام لازم را دارد و باید به تناسب امکانات و بودجه و یاری مردم و مدیریت مسئولین در این مورد توقع داشت.

khajavi

خواجوی در خصوص وضعیت استان نسبت به استانهای همتراز گفت: نگاه دولت به مناطق محروم نباید تبعیض آمیز باشد، هر منطقه ای که در تعریف محرومیت قرار می گیرد باید با توجه به امکانات و شرایط همان منطقه برایش برنامه ریزی شود اما استان ما به دلیل اینکه منطقه ای نفت خیز است و معادن بالقوه دیگری هم دارد باید رشد بهتری می کرد که متاسفانه توجه کمتری را نسبت به دیگر مناطق محروم شاهد هستیم و بعضی موارد هم به عملکرد و گزارشات و کم کاری برخی مدیران استانی بر می گردد که نتوانسته اند به موقع و به درستی عمق محرومیت و همچنین استعدادهای منطقه را بشناسانند. عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه اکثریت مجلس نهم در برنامه های دولت تدبیر مانع تراشی می‌کردند ابراز داشت: این وضعیت در استان ما بهتر بود و نمایندگان تعامل مثبتی با مدیران اجرایی دولت داشتند و اکنون نیز با روی کار آمدن مجلس دهم انتظار می رود که تعامل مثبت و سازنده ای وجود داشته باشد و امیدواریم تاثیر آن را استانمان و مناطق محرومتر بیشتر ببینیم.

توجه همه‌جانبه به جوانان باید در اولویت برنامه‌های سفر باشد

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص مهمترین اولویتهای استان در سفر رئیس جمهور عنوان داشت: توجه به جوانان دختر و پسر این استان در همه زمینه ها و حل مشکل اشتغال آنها به صورت زیر بنایی نه با چند میلیون وام خود اشتغالی می تواند یکی از اولویت های اصلی این سفر باشد. خواجوی به دیگر اولویتها نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی و ترمیم کارگاه های تولیدی و ایجاد کارخانجات مادر می تواند وضعیت استان را دگرگون کند.

وی استقبال از رئیس جمهور در سفر به استان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: هر چند کارها و اقدامات دولت تدبیر بر اساس برنامه و با مدیریت و مبتی بر استحقاق و استعداد استان است اما نمی‌توان این مهم را نادیده گرفت. خواجوی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در این مدت سه سال که از عمر این دولت می گذرد شاهد تلاشهای بی وقفه دولت برای بهبود وضع زندگی مردم بوده ایم و در این استان آقای روحانی رای قابل ملاحظه ای داشته و امید می رود با اصلاحاتی که در سال پایانی در دولت صورت می‌گیرد رضایتمندی مردم که الان به صورت نسبی وجود دارد افزایش بیشتری یابد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها