یادداشت
گفتگو و گزارش

سخنی با روستائیان وطنم ایران

سخنی با روستائیان وطنم ایران

هموطنان و برادران روستائی من، رنج کشیدگان دیروز و دردمندان امروز ، عمرتان دراز بادا، و شادی در قلبهایتان پایدار. وطن عزیزمان ایران، به یمن استقامت و اخلاص و ازجان گذشتگی های شما، در همه زمان ها، سربلند تاریخ و عزتمند بوده، و در هیچ دوران، و هیچ نقطه ای از تاریخ این مرزوبوم کهن نمی توان یافت، زمانی را، که برای حفظ مرزهای ایران، جان و خون پاک عشایر و روستائیان عاشق وطن، با این خاک پاک آغشته نشده باشد. این وطن ، با مرزهای پولادین اش، اگر امروز امن و آرام است، اگر وطن پابرجاست و امید در آن همچنان جاری است، به پاس درک عمیق و همراهی بی منت عشایر و روستائیان فهیم و غیوری است که علی رغم درد و رنج های فراوان، هرگز امیدشان به پیشرفت و اعتلای این وطن کمرنگ نشده است.

و امروز، بار دیگر وطن برای آغازی دوباره، و برای پیشرفتی همه جانبه در عرصه های حیاتی، و استمرار عقلانیت و اعتدال و عزت بین المللی ایران عزیز، چشم به اعتماد دوباره عشایر و روستائیانی دارد که حریم امن پاسداری از دستاوردهای انکارناشدنی دولت تدبیر و امید، در راه گشایش و ثبات و امنیت اقتصادی و تعامل بدون مانع با جهان امروز باشند. امروز تدبیر و امید در راستای تلاش های گسترده دولت و نبوغ و ایستادگی دیپلمات های بی مانند خود همچون دکتر محمد ظریف، در برابر زیاده خواهی ابرقدرتها، و به لطف حضور در صحنه و صبر و اعتماد مردم و بخصوص محرومین به دولت، مژده بهار واقعی و شکفتن درخت اعتدال و عقلانیت و پاسخ راستین و شایسته به اعتماد مردم را می دهد.

حضور همه جانبه روستائیان و عشایر در انتخابات و در عرصه های مختلف سیاسی، نشانگر آنست که این مردم، عوام و ناتوان از درک مناسبات سیاسی و اجتماعی نیستند، و آگاهتر از آنند که بازیچه وعده های محال و غیرکارشناسی و با تاریخ انقضاء محدود، و تقسیم های غیرواقعی و استفادی ابزاری قرار گیرند. عشایر و روستائیان خوب می دانند که هر چند فقر برای آنان یک رنج و یک درد مداوم بوده است، اما هرگز بمعنای ناتوانی از درک واقعیات، و عدم پذیرش اقتضائات زمان نبوده، و خوب می دانند که انتخاب بر اساس آزمون و خطا برای آنان، انتخابی مطلوب و مطمئن و نتیجه بخش نخواهد بود، و عقلٱ سرنوشت و آینده ی خود را به گزینه های فاقد سوابق اجرایی نخواهند سپرد. این ملت مظلوم خوب می دانند که بازگشت از نیمه راه، نه تصمیمی منصف و معقولانه در راستای امور اداری و اجرایی کشور، و نه در هیچ مرام انسانی و عقلانی می گنجد، و هیچ باغبانی درخت خود را پس از عبور از زمستان، و در هنگام ثمر بخشی قطع نمی کند، بلکه با صبر و اعتماد، نتیجه انتظار و بردباری و رنج های خود را، با برداشتن محصولی نو و دوچندان جشن گیرد. و امروز عشایر و روستائیان آگاه و دوستدار وطن، که دولت وامداری جز آنان ندارد، با پاسداشت دستاوردهای بزرگ و بی سابقه دولت تدبیر و امید در نظام جمهوری اسلامی، با اعتماد مجدد به دکتر حسن روحانی، « برجام » را ، همچون نهالی تازه در خاک پاک وطن خواهند کاشت، و دولت را برای رشد و شکفتن و ثمربخشی این نهال نوپا، که نویدبخش قدرت دیپلماسی و عزت بین المللی ایران، و رسمیت حقوق هسته ای، و اعتماد و صلح متقابل جهانی و رفع کامل تحریم ها و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی، و جذب گسترده سرمایه گذاران خارجی، و ارتقای تولید داخلی، و گشایش اقتصادی و اشتغال، و بازگشت آرامش به بازار کسب و کار، و رونق معیشتی و نشاط عمومی، خصوصا در میان عشایر و روستائیان آگاه و قدرشناس و صبور خواهد شد، یاری رسانند.

و این وظیفه و تعهد حیاتی و همواره ی دولت تدبیر و امید است، که لبخند و آغوش باز و توان جسمی و روحی و همه سرمایه های مادی و معنوی خود را، مصروف خدمت همواره به محرومین دردمند جامعه سازد، و برای آرامش و رضایت و پیشرفت و امنیت آنان از هیچ تلاشی فروگذار ننماید.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها