یادداشت
گفتگو و گزارش

معاون وزیر علوم: هیچ پرونده امنیتی و سیاسی برای دانشجویان در دولت یازدهم تشکیل نشد

معاون وزیر علوم: هیچ پرونده امنیتی و سیاسی برای دانشجویان در دولت یازدهم تشکیل نشد

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بازگشت ثبات و آرامش به فضای دانشگاهها در دولت یازدهم را یادآور شد و گفت: در این مدت حتی یک مورد پرونده سیاسی و امنیتی در هیچ یک از دانشگاههای کشور تشکیل نشده است. هیچ پرونده امنیتی وسیاسی در دولت یازدهم در دانشگاههای کشور تشکیل نشد

به گزارش افتونیوز به نقل از ایرنا، مجتبی صدیقی در همایش معاونان و رؤسای امور دانشجویی دانشگاههای منطقه هفت کشور در یاسوج اظهار داشت: چنانچه مواردی خاص هم بوده در درون خود دانشگاهها و در فضای آرام و بدون تنش حل شده است.

وی تصریح کرد که البته چند مورد پرونده انضباطی در همان سال 92 مربوط به دولت قبل به شورای مرکزی (انضباطی) در وزارت علوم ارسال شد که این پرونده ها نیز بدون برچسب های امنیتی یا سیاسی برای دانشجویان خاطی و در فضایی قابل انعطاف حل شد.

صدیقی با اشاره به افزایش تعداد تشکلهای دانشجویی، کرسی های آزاداندیشی، نشستهای پرسش و پاسخ در دانشگاهها در دولت یازدهم گفت که تمامی این نشستها به ویژه در روز 16 آذر (روز دانشجو) با کمترین تنش برگزار شد.

** افزایش 200درصدی پرداخت وام به دانشجویان

وی با اشاره به خدمات رفاهی به دانشجویان نیز گفت: میزان درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه دانشجویی در دولت تدبیر و امید از 2 هزار و 900میلیارد ریال به بیش از 10هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت که سرمایه استراتژیک صندوق رفاه دانشجویی نیز از یکهزار و 400میلیارد ریال در این دولت به بیش از سه هزار و 400 میلیارد ریال رسید به گونه ای که اینک هیچ مشکلی برای پرداخت وام به دانشجویان در سراسر کشور وجود ندارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: میزان پرداخت وام به دانشجویان در سه و نیم سال گذشته افزون بر 200درصد رشد داشت.

صدیقی ادامه داد: یکهزار و 820 میلیارد ریال میزان پرداختی وام به دانشجویان در سال 93 بوده که در سال 1395 به سه هزار و 850 میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به پرداخت وام دانشجویی به دانشجویان دوره دکتری برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید گفت که سال گذشته افزون بر 860 میلیارد ریال به این دانشجویان تسهیلات پرداخت شد که در سال تحصیلی جدید به حدود یکهزار و 100میلیارد ریال افزایش می یابد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها