یادداشت
گفتگو و گزارش

عسکری: اصلاح‌طلبان با خردجمعی کشور را به سمت توسعه می‌برند/ اصولگرایان تمایل و اعتقاد عملی به فعالیت دیگر احزاب ندارند

عسکری: اصلاح‌طلبان با خردجمعی کشور را به سمت توسعه می‌برند/ اصولگرایان تمایل و اعتقاد عملی به فعالیت دیگر احزاب ندارند

عضو حزب اتحاد ملت و از اعضای فعال شورای اصلح طلبان کهگیلویه و بویراحمد گفت که یکی از خلاءهای مهم کشور در عرصه سیاسی نبود احزاب قوی است و در یک دهه گذشته نیز یکی از مشکلات اصلی همین بوده است.

به گزارش افتونیوز، سید رضا عسکری در میزگرد ایرنا اظهار داشت: گفتمان اصلاح طلبی بهبود وضعیت کشور و حرکت آن به سوی توسعه و شرایط مطلوب تر است.

وی افزود: اصلاح طلبان به عنوان جزیی از ملت ایران در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت کرده و در عرصه سیاسی نیز به توسعه کشور کمک می کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: محور فعالیت تمامی احزاب اصلاح طلب تلاش برای پیشرفت همه جانبه کشور و نیل به اهداف و آرمان های انقلاب شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خواهد بود.

عسکری بیان کرد: اصلاح طلبان سعی می کنند با کارکرد سیاسی، تشکیلاتی و حاکمیت خرد جمعی کشور را به سمت توسعه هرچه بیشتر پیش ببرند.

عضو حزب اتحاد ملت در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: چنانچه احزاب سیاسی قوی و حرفه ای در کشور وجود داشته و فعال باشند اشکالات سیاسی کمتر می شود اما اصولگرایان تمایل و اعتقاد عملی به فعالیت دیگر احزاب ندارند.

عسکری همچنین وقایع و اتفاقات ناگوار پس از انتخابات سال 1388 را مورد اشاره قرار داد و مدعی شد که این وقایع هیچ ارتباطی با اصلاح طلبان نداشته است.

وی همچنین در زمینه مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای گروه 1+5، افزود: تیم مذاکره کننده ایران در دولت دهم به نتیجه نرسید اما دولت حجت الاسلام حسن روحانی توانست با انجام مذاکرات سخت و فشرده برجام را به ثمر بنشاند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان، از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی به عنوان یکی از چهره های محبوب و شاخص نظام یاد کرد.

**نبود احزاب قوی در انتخابات شوراها

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خلاء نبود احزاب قوی در انتخابات شوراهای اسلامی به ویژه در استان عشیره ای همچون کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهبود وضعیت و عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نیازمند کار فرهنگی و سیاسی بیشتری است.

عسکری ابراز داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند.

وی گفت: احزاب سیاسی کهگیلویه و بویراحمد باید برای شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان برنامه مدون داشته باشند و لازم است که اعضای شوراها از منافع شخصی و قومی نیز بپرهیزند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها