یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقاد تند فرماندار اسبق کهگیلویه از فعالیت انتخاباتی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان/ جایگاه رفیع نماز جمعه را هزینه نکنید!

انتقاد تند فرماندار اسبق کهگیلویه از فعالیت انتخاباتی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان/ جایگاه رفیع نماز جمعه را هزینه نکنید!

فرماندار اسبق کهگیلویه در یادداشتی، انتقادات تندی را متوجه پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرده است.

به گزارش افتونیوز، ناصر منصوری فرماندار کهگیلویه در دوران سازندگی در یادداشتی، از فعالیتهای انتخاباتی شیخ صفدر پناهی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتقاد کرده و گفته است: آن برادر عزیز و محترم حتما می‌دانند نماز جمعه از دست‌آوردهای بزرگ و معنوی این نظام و متعلق به حزب و گروه خاصی نبوده و نیست که دبیر يا رئيس سیاست‌گذاری استانی آن بدون توجه به افکار عمومی و چشمان تيزبين مردم آن را به نفع خود و جریان خاصی هزینه نمایند و بهتر است اگر برادران قدر و سهم و سرمایه شخصی برای خود قائلند از قدر و سهم خود هزینه کنند نه از جایگاه رفیع و معنوی نماز جمعه که باید مظهر وحدت و انسجام و حضور همه اقشار جامعه باشد.

متن کامل یادداشت «ناصر منصوری» در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحيم

نظام جمهوری اسلامی حاصل رهبری امام راحل(قدس سره) و وحدت و همدلی ملت شریف ایران و خونبهاي شهدای گرانقدر انقلاب است.

شعار اصلی انقلاب ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده و برای تحقق این شعار بستر نظام حکومتی جمهوری اسلامی مهیا شده است. شکل و محتوای این نظام در 12 فروردین 58 با هدایت بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند«جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» و با آراء 98.2 درصدی رای (آری به جمهوری اسلامی) توسط مردم قهرمان ایران تعیین و تثبیت گردیده است که ارکان مهم و اساسی برای اداره کشور بر اساس خواست و رای مردم (میزان رای ملت است) تعیین و مستقر می‌شوند. «جمهوریت» و جهت‌گیری و مسیر آن بر اساس تعالیم روح‌بخش اسلام که سازوکار آن در قانون اساسی ایران مشخص شده است تعيين گردیده است«اسلامیت» بدون تردید بی‌توجهی و عدول از هر کدام از اين دو اصل مانع توفیق در تحقق اهداف این نظام است و بدیهی است که تحقق جمهوریت جز با پذیرش و تحمل نقش رای و نظر مردم میسر نبوده و اسلامیت آن نیز جز با پایبندی عمومی و به خصوص کارگزاران نظام به اصول و تعالیم و اخلاقیات اسلامی و تطبیق خود با آن اصول ... و نه تطبیق آنها با خود قابل تحقق نیست.

بی‌شک دستاوردهای اسلامی و مهمي که در تداوم انقلاب موثر بوده و هستند از جمله نظام حاکم و ارزش‌های محقق شده و توفیق برگزاری آیینها و مراسمات مذهبی از جمله نمازهای جمعه و جماعت از جمله امور مهمي هستند که بايد برای حفظ شأن و تاثیر آنها در حفظ حرمت و حراست آنها کوشید و با دقت و تعهد عمل کرد و نبايد برای رسیدن به اهداف شخصی و گروهی یا جناحی آنها را هزینه کرد، چرا که متعلق به همه‌اند نه گروه و طیفی خاص.

اینجانب با مشاهده تصویر یکی از افراد مسئول در فعاليتهاي انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي بر آن شدم تا نکاتی را یادآور نمایم اما به دلایلی از جمله شعاع کم آن نوع فعاليتها و محدود بودن آن به یک حوزه انتخاباتی و اینکه شاید مقطعی و گذرا و تکرار نشدنی باشد و ... منصرف شدم اما به دلیل مشاهده حضور پررنگ مجدد ایشان در فعاليتهاي حزبي و گروهي تا جايي كه رياست ستاد انتخاباتي يكي از كانديداها را بعهده گرفتند بر آن شدم نکاتی را به ایشان و همه و کسانی که ممکن است چنین جایگاهی داشته باشند یادآوری نمایم.

- آن برادر عزیز و محترم حتما می‌دانند نماز جمعه از دست‌آوردهای بزرگ و معنوی این نظام و متعلق به حزب و گروه خاصی نبوده و نیست که دبیر يا رئيس سیاست‌گذاری استانی آن بدون توجه به افکار عمومی و چشمان تيزبين مردم آن را به نفع خود و جریان خاصی هزینه نمایند و بهتر است اگر برادران قدر و سهم و سرمایه شخصی برای خود قائلند از قدر و سهم خود هزینه کنند نه از جایگاه رفیع و معنوی نماز جمعه که باید مظهر وحدت و انسجام و حضور همه اقشار جامعه باشد.

- سوال اینجاست که آیا با این روش و شیوه که خود شما پرچمدار جریان و گروه خاصی مي باشید می‌توانید توصیه فراجناحی و وحدت آفرین به عزیزان ائمه جمعه و دیگران داشته باشید. اگر چه ائمه محترم جمعه خود واقف به تاثیر نقش خود و ضرورت حفظ حرمت جایگاهشان در میان مردم بوده و هستند و مطمئنا اکثر آنها از شیوه‌های این چنینی ناخشنودند. آيا دخالت صريح و پررنگ شما در رقابتهاي انتخاباتي كمكي به نقش و رونق و جايگاه نماز جمعه كه بايد مظهر وحدت و انسجام گروهها و اقشارمختلف جامعه باشد خواهدكرد؟؟ آيا وقتي شما به عنوان مسئول سياستگذاري ائمه جمعه در استان رياست ستاد انتخاباتي يكي از كانديداها را بعهده مي‌گيريد انعكاس اين امر در جامعه و قضاوت مردم فهيم و انقلابي استان و بعضا چگونگي مواجهه ائمه محترم جمعه با اين موضوع را مورد تامل قرار داده ايد؟؟؟

- برادر عزيز مردم فهیم ما و افکار عمومی عملکردها را رصد می‌کنند و رعایت حرمت و سکوت آنها به معنی تایید برخی عملکردها نبوده و نیست.

- ما نباید برای امری گذرا و مقطعی از سرمایه‌های دینی و معنوی و دستاورهاي مقدس و متعلق به عامه مردم هزینه نماییم زیرا ما از خود شماها آموختيم كه آنچه می‌ماند نتیجه و آثار کارهای ماست و باید با عمل مردم را به وحدت و يكپارچگي و انسجام دعوت نمایید و به فرمايش امام صادق (ع) «کونوا دعاه للناس بغیر السنتکم» يا به قول حكيم ابواقاسم فردوسي : دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

- لذا اگر گذشت از این امور برایتان امكان پذير نبود آيا بهتر نبود از مسئولیت‌های خاص و تاثیرگذار كناره گيري مي كرديد و آن‌وقت وارد میدان رقابت‌های سیاسی و اجتماعي مي‌شديد و خود را مي‌آزموديد و عيار خود را مي‌سنجيديد؟!

خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير نمايد

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 یه شهروند 1396/2/26 10:50:23

    ضمن عرض سلام خدمت همه عزیزانی که این متن رو میخونن لازمه یه نکته یادآوری کنم اونم اینکه آنچه مشکل دارد استفاده ازتریبون نماز جمعه و امکانات آن جهت تبلیغ یک کاندیدای خاص است. اما اینکه ائمه جمعه و حتی جناب پناهی حق هیچگونه حمایتی ندارند را از کجا می گویید.  ایشون هم شهرونددهست و طبیعتا تاکید میکنم بدون استفاده از تریبون نماز جمعه حق حمایت و اظهار نظر دارد. اگر میگفت روحانی اینجوری بهش حمله میکردید؟؟!  قطعا نه بلکه شیخ مدیر و مدبر و شایسته لقبش می‌دادید. پناه میبرم بخدا از بستن دهان مردم... علی برکه الله

    پاسخ
  • 2 رفیق 1396/2/25 11:48:17

    سلام..مردم از کسانی که فریضه های دینی را برگزار میکنند الگو میگیرند..گرچه بهتر هست که برای شناخت مردم در رسیدن به حق، واقعیت ها گفته شود ولی تبلیغ مسقیم از کاندیدی ایراد دارد..سلمان و ابوذر قدم بقدم سرجای پای مولایمان میگذاشت هرچیزی میگفت و عمل میکرد انجام میدادند...حالا ک در نطق رهبری اول فرودین سال 96 از جناح خاصی حمایت نکردند افرادی که بدست رهبری انتخاباب میشوند احتیاط بخرج بدهند...وظیفه مبلغین بصیرت شناسی است نه اینکه با صراحت چهره شناسی بکنند...زنده باد عدالت علی ع

    پاسخ
  • 3 احترامي 1396/2/24 13:13:11

    سلام حرف مردم ما ساليان ساله همينه چه كردند با اعتقادات مردم 

    پاسخ
  • 4 علی 1396/2/24 7:38:23

    واقعا باید تاسف خورد این ............. واقعا شایستگی پستی که باید محل اتحاد مردم باشد رو ندارد نمازجمعه متعلق به همه است ......... دارند دافعه دینی ایجاد میکنند .چرا خیال میکنند مردم نمیفهمند ؟ چرا از دین سوء استفاده میکنند ؟آقای پناهی چرا باید در انتخابات دخالت کند؟در سال 94 هم خونه به خونه برای هدایتخواه تبلیغ میکرد ...بخدا خیلی زشته و جای ناراحتی داره

    پاسخ
  • 5 سیدنصرت 1396/2/24 6:33:39

    واقعا متاسفم برای جناب منصوری حمایت از فتنه گران و اشرافیت خوب است ولی حمایت از حامی مستضعفین و پا برهنگان بد است؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها