یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه ی سرگشاده‌ی هنرمند هم‌استانی به معاونین، مشاورین و کارشناسان ریاست جمهوری

نامه ی سرگشاده‌ی هنرمند هم‌استانی به معاونین، مشاورین و کارشناسان ریاست جمهوری
 

حسن غفاری هنرمند سرشناس و قوم نگار مطرح کهگیلویه و بویراحمدی با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به معاونين ، مشاوران وکارشناسان  رئيس جمهور با موضوع معرفی استان کهگیلویه وبویراحمدو بیان گلایه مندی ارسال نموده است .

متن این نامه در پی می‌آید: استان کهگیلویه و بویراحمد، سرزمین مادری ما ازاستان های کوچک خانه ی پدری ایران؛ سرزمین چهارفصلی است که سهمی بیست وپنج درصدی از درآمد نفت وگاز را تقدیم هم وطنان می کند، از لحاظ جغرافیایی به نسبت بلند وکوهستانی است، مردمانش با گویش لری صحبت می کنند، جمهوری اسلامی اولین حکومتی است که آنان با جان ودل پذیرفته اند، مصداق وسند این ادعا حضور حداکثری در صحنه های انتخاباتی از فاکتورهای استدلالی دموکراسی و جمهوریت نظام می باشد.

تاریخ، خیبر شکنان و والفجریانش را در سالهای جنگ به خوبی به یاد دارد که چگونه با تفنگ وفشنگ خویش رهسپار دفاع وطن پرستانه شدند تا تکرار کنند حماسه های غرورآفرین اجدادیشان را در دوران مختلف؛ همچون نبرد آریوبرزن با اسکندر مقدونی. کهگیلویه وبویراحمد مساحتی بیشتر از استانهای قم، تهران، البرز وگیلان داردو جمعیتی بیشتر از سمنان، خراسان جنوبی وایلام، در منطقه دو کشور از مناطق پنج گانه قرار دارد، استان سرسبز جنوبی کشور می باشد وبعد از میدان نفتی اهواز دارای بزرگ ترین میادین نفتی کشورمی باشد، میدان نفتی گچساران باتولیدروزانه ۴۸۰هزار بشکه نفت ومیدان نفتی بی بی حکیمه با ۱۲۰ هزار بشکه در روز جایگاه غیرقابل انکاری در اقتصاد نفتی کشور دارد.

حسن غفای41

در اینجا سوالی برای مردم استان ما پیش می آید چرا باید در جایگاه سی امین سفر کاروان ریاست جمهوری جای گیرد. کهگیلویه وبویراحمدی ها رئیس جمهورمنتخب وبرآمده از انتخاب مردم را دوست دارندو به اصلاحات به عنوان تلاش برای عمران وآبادانی اجتماعی واقتصادی ایمان دارند. کهگیلویه وبویراحمد، سرزمین آب، نفت، گاز وجنگل، سرزمین نعمت وغنیمت، سرزمینی ثروتمند با مردمانی خون گرم وانقلابی، سهم بیشتری برای حضور دولتمردان در کنار خود دارند. کلید، نزد مردمان این سرزمین است و آنها فقط دستان مهربان ودلسوز ی می خواهند برای چرخش کلید، تا رهایی یابند ازسختی های زندگی که حقشان نیست ودر مسیر تولید ومنفعت رسانی بیشتر برای جامعه وکشورشان قرار گیرند.

این سخنان، گلایه های میزبانانی با روی گشاده وسفره های گشوده به میهمانانی است که از جان ودل دوستشان دارند و طلب زود سرزدن و احوال پرسی بیشتری را ازآنها دارند. با ما سخن بگوییدو به سخنان ما گوش دهید، سهم استان کوچک، اما غنی ماکه یک درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می دهد از سرانه ی عرصه های منابع طبیعی وملی آنقدر زیاد است که خود هم بخشی ازآن شده ایم، عشایر ومردم این دیار۹۰ سال پیش در نبرد سهمگین تنگ تامرادی با حکومت وقت خواستار سهم ناچیزی از همین منابع طبیعی بودندو ناجوانمردانه سرکوب شدند.

حسن غفاری14

شاید ایراد از خود ماست که درهمه ی این سال ها نتوانسته ایم دولت مردانی را پرورش دهیم تا همکاران شما شوند و یاد آور حق وحقومی از ما باشندو مرتب بازگو کنند که ما حامل های انرژی اولیه، آب، باد، خورشید، نفت وگازرا همه یکجا داریم. به رئیس جمهور محترم بفرمایید که منتظر تشریف فرمایی شما می مانیم، استقبال گرمی از حضورتان خواهیم داشت، قدم بر دیدگان ما می گذاری و دل هایمان خانه ی تو می باشد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها