برگزاری ویژه برنامه های حوزه هنری استان به مناسبت سوم خرداد

برگزاری ویژه برنامه های حوزه هنری استان به مناسبت سوم خرداد
حوزه هنری استان به مناسبت سوم خرداد ویژه برنامه های مختلفی را اجرا کرد.

مراسم خاطره گویی آزادسازی خرمشهر در یاسوج برگزار شد

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و به همت حوزه هنری و کنگره سرداران وشهدای کهگیلویه وبویراحمد27مین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس دریاسوج برگزار شد. این مراسم با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرمانده سپاه فتح، خانواده شهدا و فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در عملیات آزادسازی خرمشهر در موزه گنجینه دفاع مقدس کنگره سرداران شهید برگزار شد. در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تبریک نیمه شعبان، به مقوله مهدویت اشاره کرد و گفت: در قرآن 365 آیه و بالغ بر 500 روایت در باب مهدویت وجود دارد که انتظار را به دو گونه اعتقادی و باور درونی و هم چنین عملی مطرح کرده اند . فتاح محمدی در ادامه بر اهمیت شناخت امام تاکید کرد و افزود: شناخت امام از انحراف و گمراهی جلوگیری می کند و مانع از ابطال اعمال می شود و فرار از مرگ جاهلیت است . وی همچنین بر تبعیت از ولایت فقیه در هر زمان تاکید کرد و گفت: رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس تبعیت و اطاعت از ولایت بوده است. محمدی که خود از رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس است و در مرحله اول عملیات بیت المقدس به اسارت درآمد به ذکر خاطراتی از دوران اسارات پرداخت . رئیس کنگره سرداران شهید استان هم در این مراسم بر لزوم و اهمیت ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس تاکید کرد. محمد نصیرزاده عملیات آزادسازی خرمشهر را یکی از ماندگارترین عملیاتهای دوران دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجودی که یگان مستقل در این عملیات نداشت اما بیش از 40 شهید در این عملیات تحویل انقلاب اسلامی داد . وی با اشاره به اهمیت تولیدات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس اضافه کرد: برای تولیدات فرهنگی نیاز به همراهی و همکاری دتسگاه های مختلف است و باید این دستگاه ها با همکاری و هم اندیشی در این مسیر گام بردارند . نصیرزاده در پایان از همراهی و همکاری حوزه هنری استان در ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس قدردانی کرد . در ادامه این مراسم شب خاطره چند تن از فرماندهان استان در دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر به ذکر خاطراتی از این عملیات غرور آفرین پرداختند . در پایان این مراسم نیز از خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس با اهدای لوح سپاسی تقدیر شد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی «حماسه ماندگار»

به مناسبت هفته ایثار و مقاومت نمایشگاه نقاشی «حماسه ماندگار» در یاسوج گشایش یافت. نمایشگاه نقاشی «حماسه ماندگار» با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از فرماندهان ایثارگران دوران دفاع مقدس در کنگره سرداران شهدای استان برگزار شد. در این نمایشگاه آثاری از "کیومرث شفیعی" از هنرمندان نقاش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع حماسه مقاومت و ایثار مردم در آزادسازی خرمشهر در معرض دید عموم قرار گرفته است. همچنین در این مراسم از این نقاش پیشکسوت که خود در جبهه های دفاع مقدس حضور داشته، تجلیل شد.

برگزاری کارگاه تصویرسازی«مولفه های انتظار» در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

کارگاه آموزشی تصویرسازی تحت عنوان «مولفه های انتظار» در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. این کارگاه آموزشی با حضور رضا بهمنی از مدرسین دانشگاه هنر و سوره تهران و جمعی هنرمندان تجسمی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد. در این کارگاه موضوعاتی همچون تصویرسازی با نگاه به مولفه های انتظار، طراحی کاراکتر و ارتباط این دو مقوله با شکل گیری یک اثر تصویری و بسترهای تصویرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این کارگاه در دونوبت صبح و عصر برگزار شد و هنرمندان به صورت عملی نیز با مبانی تصویرسازی آشنا شدند. ارتقای دانش هنری هنرمندان تجسمی استان و آشنایی با مولفه های ضمنی انتظار در تصویر سازی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه بوده است. [gallery ids="165,166,167,168,169,170"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها