یادداشت
گفتگو و گزارش

تشریح دستاوردهای دولت یازدهم برای استان از زبان استاندار/ اجرای یک‌هزار و 266 طرح عمرانی و اقتصادی

تشریح دستاوردهای دولت یازدهم برای استان از زبان استاندار/ اجرای یک‌هزار و 266 طرح عمرانی و اقتصادی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک‌هزار و 266 طرح عمرانی و اقتصادی در دولت یازدهم در استان اجرا شد.

به گزارش افتونیوز به نقل از فارس، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران در آستانه سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از عملکرد سه‌ساله دولت یازدهم در استان پرداخت و اظهار کرد: در دولت یازدهم یک هزار و 266 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 8 هزار و 960 میلیارد ریال در استان اجرا شده که یک‌هزار و 240 طرح افتتاحی و 26 طرح کلنگ‌زنی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از تعداد یک هزار و 240 طرح و پروژه بهره‌برداری شده 235 طرح اقتصادی بوده که میزان اشتغالزایی این تعداد طرح 5 هزار و 714 نفر است.

وی به مهمترین طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پروژه گاز‌رسانی به قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه، اجرای افزایش طول باند فرودگاه یاسوج، احداث پل سوم و چهارم بشار یاسوج، اجرایی شدن راه‌آهن یاسوج ـ اقلید و اجرای عملیات سد شیو و سد تنگ سرخ از طرح‌های بزرگ عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات استان در سه ساله دولت یازدهم خبر داد و افزود: کل اعتبارات مصوب استان از محل‌های مختلف دو درصد نفت، ملی استانی شده و سایر منابع در سال 92، سه هزار و 520 میلیارد ریال بوده، این در حالی است که اعتبارات استان تنها در سال گذشته بالغ‌بر 6 هزار و 200 میلیارد ریال رسیده، ضمن اینکه سهم استان از میزان اعتبارات متفرقه از یک‌دهم به حدود 9 دهم درصد در سال 94 رسیده است.

خادمی با اشاره به اینکه تا قبل از شروع دولت یازدهم 43 کیلومتر بزرگراه در استان احداث‌شده بود، گفت: در سه ساله عمر دولت یازدهم بیش از 50 کیلومتر بزرگراه در این استان ساخته شد و ده‌ها کیلومتر راه و بزرگراه در دست احداث است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پروژه‌های حوزه راه در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح ملی جاده پاتاوه ـ دهدشت، چهار خطه یاسوج ـ اقلید، یاسوج ـ شیراز و یاسوج ـ اصفهان، احداث پل سوم و چهارم بشار یاسوج، کمربندی یاسوج ـ سی‌سخت، دوگنبدان باشت و دوگنبدان ـ دهدشت از طرح‌های حوزه راه استان است.

وی با اشاره به افزایش تعداد پروازهای هوایی از یک پرواز در هفته به 6 پرواز و افزایش شاخص راه روستایی به 43 درصد، گفت: هم‌اکنون بیش از 250 پروژه بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با پیشرفت 40 درصد در حوزه راه فعال است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیش از 260 طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اعتبار حدود 2 هزار میلیارد ریال احداث شده است، ضمن اینکه 17 طرح حوزه بهداشت و درمان امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی اضافه کرد: طی سه سال اخیر، 530 ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی بخش فرهنگی، شامل مصلی‌ها، بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت که 9 میلیارد ریال آن برای ساخت 13 مصلی و 120 میلیارد ریال به بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رونق صنعت را از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای دستیابی به این راهبرد تاکنون 100 واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن 130 پروژه صنعتی گفت: این تعداد طرح با اعتبار یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که کارخانه سیمان مارگون، آجر و پتروشیمی دهدشت، تصفیه روغن و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی از طرح‌های صنعتی است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها