یادداشت
گفتگو و گزارش

دوره انتقال چمدانی پول گذشته است/ دولت اعتدال در بحرانی‌ترین شرایط کشور را تحویل گرفت

دوره انتقال چمدانی پول گذشته است/ دولت اعتدال در بحرانی‌ترین شرایط کشور را تحویل گرفت

فرماندار شهرستان بویراحمد در آستانه سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن خدمات دولت تدبیر و امید، هیات این دولت را شایسته بهترین اسقبال دانست. وی گریزی به وضعیت اسفناک کشور در دولت قبل زد و از تعبیر جالب “برگشتن به دوره حمل چمدانی پول” استفاده کرد.

به گزارش افتونیوز به نقل از ریواس، محمدکاظم نظری که در همایش اعلام آمادگی استقبال از رییس جمهور که عصر امروز به همت دفتر مردمی غلام‌محمد زارعی، نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سخن می‌گفت، به شدت از شرایط فعلی کشور و دولت تدبیر و امید دفاع کرد.

دولت در بحرانی‌ترین شرایط کشور را تحویل گرفت

نظری به شرایط کشور در سال ۹۲ و قبل از آن اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در بحرانی‌ترین شرایط از لحاظ اقتصادی و امنیتی کشور را تحویل گرفت؛ ۷ قطعنامه‌ی بین‌المللی بسیار شدید و ظالمانه بر علیه ملت ایران صادر شده بود، صادرات نفت ایران به طرز محسوسی کاهش پیدا کرد و ارتباط ما با دنیا قطع شده‌بود به طوری‌که ما در قرن ۲۱ به حمل چمدانی پول برگشته بودیم!

دیگر همه‌ی گزینه‌ها روی میز نیست!

فرماندار بویراحمد از سایه شوم تحریم بر سر مردم ایران در آن دوره سخن گفت و بیان داشت: با ابتکار دولت تدبیر و امید اجماع جهانی بر علیه ایران شکسته شد. اگر در دولت قبل، مردم ایران هر روز با تهدید ” همه‌ی گزینه‌ها روی میز است” مواجه می‌شدند، اکنون دیگر کسی جرات نمی‌کند این تهدید را بر زبان براند چرا که دیگر اجماعی علیه ایران نیست.

زمان کمی از برجام گذشته است

نظری اظهار داشت: از تصویب برجام کمتر از ۷ ماه می‌گذرد و برای کشوری که در شرایط بد تعامل با دنیا به سر می‌برد زمان زیادی نیست، باب تعامل با دنیا تازه باز شده‌است و طبیعتاً برای اعتمادسازی و جلب نظر سرمایه‌گذاران خارجی زمان بیشتری لازم است.

وی از مخالفین برجام خواست، دست کم یکسال فرصت بدهند و بعد در مورد برجام قضاوت کنند.

این دولت می‌تواند رونق را به اقتصاد برگرداند/ سفر پر باری به استان کهگیلویه و بویراحمد در پیش است

فرماندار بویراحمد از دولتی که توانست در مدت کم اجماع جهانی علیه ایران اسلامی را بشکند به عنوان یک دولت توانمند یاد کرد و گفت: عبور از قطعنامه‌های صادره تنها در دو حالت متصور بود؛ یا تسلیم و پذیرش که با آرمان‌های جمهوری اسلامی تناسبی نداشت و یا جنگ خانمان‌سوز! اما این دولت در سایه‌ی منطق و گفت‌وگو جامعه جهانی را وادار به پذیرش راه سوم یعنی برجام کرد.

وی افزود: بنابراین این دولت که از گردنه‌های صعب‌العبور گذر کرد، می‌تواند از گردنه‌های کوچک موجود نیز عبور کند و رونق را به اقتصاد برگرداند کما اینکه الان آثار گشایش اقتصادی مشهود است.

IMG_0285

استقبال پرشور شایسته‌ی این دولت است

نظری در بخش پایانی صحبت خود به سفر پیش‌روی هیات دولت به استان اشاره کرد و ابراز داشت: دولتی با این‌همه خدمت که مهمترین آن برگرداندن امنیت اقتصادی و بین‌المللی است، شایسته تقدیر می‌باشد و ما باید در روز سفر با استقبال پرشور پاسخ خدمات دولت را بدهیم.

فرماندار بویراحمد همچنین بیان داشت: به طور سربسته می‌گویم این سفر دستاوردی دارد که هیچ یک از سفرهای ادوار گذشته به جز سفر مقام معظم رهبری به گرد پای آن نمی‌رسد.

نظری البته این را هم گفت که استقبال پرشور هیچ منافاتی با مطالبه‌گری ندارد و مطمئن باشید مسوولین استان برای طرح مطالبات برنامه‌ی لازم را خواهند داشت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها