یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنش تند فعال دانشجویی به اظهارت بی‌اساس بزرگواری/ کلمه مقدس آزادی را به زبان نیاورید ،آزادی خجالت می‌کشد

واکنش تند فعال دانشجویی به اظهارت بی‌اساس بزرگواری/ کلمه مقدس آزادی را به زبان نیاورید ،آزادی خجالت می‌کشد

یکی از فعالان دانشجویی به سخنان چندی پیش بزرگواری نماینده سابق کهگیلویه واکنش نشان داد.

به گزارش افتونیوز، متن کامل پاسخ مجید صائب فر فعال دانشجویی به بزرگواری در پی می‌آید:

کمتر از سه روز تا دوازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است .انتخاباتی که ما نه فقط یک رئیس جمهور بلکه آینده ایران عزیزمان را آمدنمان پای صندوق های رای انتخاب خواهیم کرد.

جا دارد بنده به عنوان یک جوان و به عنوان فردی از قشر دانشجو با روحیه مطالبه گری و بینش انتقادى ،وظیفه خودم بدانم که نسبت به صحبت های بی پایه و غیر منطقی جناب اقای بزرگواری نماینده اسبق کهگلویه واکنش نشان دهم .

جناب اقای بزرگواری شما اظهار کرده اید که امام و ملت با شعار استقلال و آزادی جامعه را از سلطه استکبار نجات داده اند .

اقای بزرگواری مطمئن باشید اگر خمینی کبیزنده بودند در سال های که شما سکان دار کشور بوده اید حتما بطور قاطعانه دست احمدی نژاد و شما هارا از قدرت کوتاه میکرد ،چرا که جریان واپسگرای شما طی سال های 84تا92استقلال ملت را به فنا داده اید .جریان به ظاهر انقلابی شما نفت این مرز بوم را زیر پرچم ونزویلا و جیبوتی و آن هم با واسطه میفروخت .این چه استقلالی است که منابع ما باید زیر پرچم دیگران بفروش میرسید،این چه استقلالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابل مفاسد معاون اول رئیس جمهور اقای رحیمی سکوت کرده باشند و از ایشان چک های با مبالغ کلان برای حق السکوت بگیرند و یکی از آن نمایندگان شخص شخیص شما بوده اید.

جناب اقای بزرگواری شما از آزادی گفتید و بیان کردید ما دنبال آزادی ملت نیستیم و دنبال ولنگاری و بی بند باری جامعه هستیم.

تمنا دارم کلمه مقدس آزادی را به زبان نیاورید ،آزادی خجالت میکشد.

اقای بزرگواری آن اندیشه ای که سید محمد خاتمی در دوم خرداد 76بنا نهاده ،اعتقاد به آزادی که مرتب ذهن شما به سراغش میرود نبود و نخواهد بود ،آن اندیشه دنبال آزادى بیان،آزادی مطبوعات،آزادی اندیشه،جامعه مدنی و...بوده ، هست و خواهد بود.

اندیشه دوم خردادی آنقدر محکم و استوار است که اگر روزی همه ما را نابود هم بکنید بلاخره یکی هست که جریان خودتان دوباره آن را بنا نهد .تاثیر اندیشه ما روز به روز وسعت می یابد که دوستان خودتان روزی رقیب بوده اند اما الان رفیق ما هستند .

آزادی با مقولات ذکر شده جناب بزرگواری عزیز یکی از بنیان های جوامع دموکراتیک است .شما هر چقد هم جلوی آن را بگیرید و دیوار بکشید افراد جامعه بیشتر کنجکاو اند که بدانند پشت دیوار چه خبر است .

شما همان های هستید که دهان ها را بستید،دوختید ،قلم ها را شکوندید،دفترها را سوزوندید و الان با جملات کوته بینانه و پوشالی میگوید با مفهوم آزادی را بلد نیستیم و بی بند باری را آز آن میخواهیم .

جناب اقای بزرگواری التماستان میکنم از آزادی نگو چون آزادی عرق شرم میریزد.

شما گفتید ملت ایران به جهانیان درس آزادی و آزادگی آموخت .

از لقمان حکیم سوال کردند ادب از کی آموختی گفت از بی ادبان .

بله اقای بزرگواری از ما درس آموختند.

آموختند که نباید زندانی سیاسی داشته باشند،اموختندکه جامعه نیازمند آزادی بیان،نیازمند جامعه مدنی،نیازمند آزادی مطبوعات و نیازمند یک رسانه ملی اند که به نفع جریان خاصى موضعگیری نکند ،رسانه ای که با مالیات ما اداره میشود اما به نفع جریان خاصی است .

اقای بزرگواری شما گفتید که عده ای از آزادی در انتخابات سوء استفاده میکنند .

بله حق با شماست ،میر سلیمی که موقعی که وزیر ارشاد بودند میگفت مطبوعات شعور استفاده از آزادی را ندارند اما در مناظرات از آزادی حرف میزند.

رئیسی همان کسی است که در دوران سیاه شما با فضای بسته سیاسی و بستن زبان دانشجو معاون اول یک قوه بوده اما از ازادی هم بلد هست بگوید.

قالیباف همان سردار گازانبری است که دانشجو ها را سرکوب کرد در سال78اما خب بلد هست از آزادی سوء استفاده بکند.

کسی حق دارد از آزادی بگوید که اجازه دهد منتقدش حرفش رابزند،کسی که فضای دانشگاه ها را باز کرد و از محیط پادگانی خارجش کرد کسی نیست جز دکتر حسن روحانی.

شما از امنیت هم سخن گفته اید .

جناب اقای بزرگواری ما دست مستشاران نظامی مان را میبوسیم.اما امنیت را میتوان با یک لبخند دیپلماسی هم به سرانجام رساند.

اقای بزرگواری امنیت فقط این نیست که بالای سر من نوعی اسلحه نباشد .ما در دوران سیاه جریان واپسگرای شما شاهد تورم45درصدی ،شاهد رشد اقتصادی منفی6،شاهد تحریم های سنگین،شاهد ظهور پیده های اعم از زنجانی ها خاوری ها و گم شدن دکل هاى نفتی و شاهد تحقیر ایران در عرصه بین المللی بوده ایم ،با این اوصاف شما چطور درباره امنیت سخن میگوید.

شما موسوی و خاتمی و بقیه بزرگان اصلاحات را گفتید که بروند به زباله دان تاریخ .

اقای بزرگواری موسوی کسی بود که 8سال جنگ را اداره کردند و نخست وزیر امام بودند ،کسی که در مقابل سوسمار خور ها 8سال اداره جنگ بر دوشش بوده،جنگ در مقابل همان های که امروز شما سرمایه های انسانی و مالی ملت را در حلقومشان میریزید،همان هاى که هدایای ما را اتیش میزند و همان هاکه روزی اعلام کردند قبل از اینکه م سلمان باشم عربم .

بله میر حسین ک الان با بی قانونی تمام در بند شماست.

سید محمد خاتمى کسی است که اندیشه دوم خرداد همان اندیشه که هدفش بازگشت به آرمان ها و عهد پیمان هاى ملت با امام بوده است ،را بنا نهاد.اندیشه ای که کیلومتر ها از جریان ارتجاعی شما دور است .خاتمى کسی است که با گفتگوی تمدن ها دنیا به احترامش ایستاد نه اینکه با گوجه بیرونش کنند.خاتمی همان کسی است که در وضعیتى که مردم دلخور بودند آشتی ملی را مطرح کرد.

در مقابل شما همان های هستید که خودتان گفتید هوچی گری و دروغگوىى،همان کسانی که منطقتان بالا رفتن از دیوار سفارت،اتیش زدن و پاره کردن بنر کاندیدا،وحشت،چماق بدست بخصوص خود شما .

همان های که آب ته استکان احمدی نژاد را برای شفا میخوردید بعدها اورا نمک نشناس،قدرت طلب و.. خواندید .

با این تفاسیر آن های که باید و قرار است به زباله دان تاریخ بروند شمایید و بس.

و در آخر اقای بزرگواری ما فراموش نمیکنیم که 8سال نماینده مردم کهگلویه بوده اةد اما در مجلس شورای اسلامی تاجگردون از ما دفاع میکرد.

مجید صائب فر

دبیر انجمن جامعه شناسی دانشگاه دولتی یاسوج

بیست و شش اردیبهشت ماه یکهزار سیصدو نود شش

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 عباس 1396/2/30 2:0:30

    زنده باد ،درود بر شما

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها