یادداشت
گفتگو و گزارش

«هلهله‌ی پس از بَوویگ» اصولگرایان استان بعد از انتخابات/ جناب شیخ پناهی! اجازه دهید مردم به کار و زندگی‌شان برسند

«هلهله‌ی پس از بَوویگ» اصولگرایان استان بعد از انتخابات/ جناب شیخ پناهی! اجازه دهید مردم به کار و زندگی‌شان برسند

افتونیوز - علی‌رضا بقایی*

برای مشاهده اظهارات جناب شیخ پناهی مسئول ستاد رئیسی در استان کلیک کنید)

انتخابات در کشور تمام شده است و حتی آیت الله جنتی هم به رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند و آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کردند که تخلفی که روند انتخابات را مختل کند اتفاق نیفتاده است اما گویا قرار نیست «کل کل» ها در استان کهگیلویه و بویراحمد تمام شود . اظهار نظر حق طبیعی هر کسی است و این آقایان چهار سال و حتی بیشتر فرصت دارند بنشینند و اسیب شناسی کنند تا شاید متوجه شوند که مردم دنبال چه هستند و چه می خواهند و یاد بگیرند با بدخلاقی و وعده سیر کردن معده نمی توانند مردم آگاه جامعه را به سمت خود بکشانند.

شیخ صفدر پناهی در کنار حاج آقای بزرگواری از جمله کسانی هستند که هر روز باید با لحنی تند و پر از خشم به هر چیزی که دم دستشان است حمله کنند البته جامعه با صحبت های بزرگواری کنار آمده است و آن گونه که یکی از فالوور های حاج آقا در زیر یکی از مطالبش نوشته بود که صحبت های شما برای ما جنبه سرگرمی دارد. اما هنوز برای مردم سخت است بپذیرند که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استانشان اینقدر متعصبانه و از روی هیجان و گاها نفرت راجع به مسائل سیاسی کشور صحبت کند . از روز اول به حرمت جایگاهی که جناب شیخ دارند بنا نداشتم جواب ایشان را بدهم ولی حال که خود ایشان دوست دارند در این سطح به اظهارنظر و فعالیت بپردارند مجبورم که جواب ایشان را بدهم .

ایشان از همان روز ابتدا و همزمان با افتتاحیه ستاد شروع به حمله به این و آن کردند که چرا مسئولان استانی در افتتاحیه ستاد روحانی در یاسوج شرکت کردند؟ غافل از اینکه آن افتتاحیه در یک عصر خارج از وقت اداری برگزار میشد و این حق طبیعی مدیران و کارمندان دولت است خارج از وقت اداری در برنامه های سیاسی شرکت کنند و حتی تبلیغ نمایند . هر چند خود جناب شیخ در این چند سال که در استان حضور دارند به این نکته پاسخی نداده اند که قانون و عرف راجع به اینکه رئیس شورای سیاستگذاری آیا اجازه دارند با این صراحت در انتخابات دخالت کنند و شان معنوی نماز جمعه را زیر سایه یک ستاد سیاسی ببرند؟

انتقادات تند شیخ ادامه داشت تا اینکه به اتفاقات در مراسم استقبال اقای خادمی استاندار از اسحاق جهانگیری کشیده شد .

من نمی دانم واقعا قانون در این مواقع چه گفته است ولی جالب است که روز قبل از این اتفاقا فتاح محمدی معاون استاندار به مراسم استقبال از رئیسی به عنوان یکی از شخصیت های سیاسی کشوری و نامزد انتخابات رفته بود. ولی چرا در آنجا آقای پناهی هیچ تذکری ندادند و سخن از تخلف نکردند؟! یا سال گذشته وقتی آقای پناهی، سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور را در آستانه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی را برای رتق و فتق امور جریان اصولگرایی به یاسوج اورد و آقای خادمی استاندار احتمالا به حرمت نماز جمعه و از نظر ما به عنوان یک ایراد، ایشان را به شورای اداری برد و آنجا هم پناهی خوشحال شد و هیچ انتقادی نکرد.

برای من به عنوان یک جوان آنهم از زبان یک روحانی و آنهم در چنین جایگاهی ادبیات شیخ پناهی در مورد شکست و پیروزی و اینکه انگار دنبال کم نیاوردن است بسیار عجیب است و نمی دانم چرا اینقدر تاکید دارند از لفظ شکست و پیروزی استفاده کنند. اصلا این چه ادبیاتی است؟ ایا این همان ادبیات آقای قالیباف نیست؟ آیا این ادبیاتی است که ما می‌خواهیم جوانان را با آن ارشاد کنیم؟ آیا نمی‌شود در موقع حرف زدن خشم خود را فرو برد؟

حیف که من به حرمت جایگاه ایشان و البته محدودیت هایی که وجود دارد همچون اقای جهانگیری که جواب آقای قالیباف را دادند چیزی نمی گویم.

آقای پناهی در ادامه سخنان خود در جمع اعضای ستاد آقای رئیسی می گوید که کل هیئت های اجرایی در انتخابات یک طرفه بودند . در مورد صحت و سقم این موضوع باید این هیئت ها نظر دهند ولی کاش ایشان می گفتند که ایا هیئت های نظارت که به مراتب مهم تر و اثر گذارتر است یک طرفه نبودند . ایا در هیئت های نظارت شیخ میتواند یک نفر را به عنوان طرفدار دولت نام ببرد ؟

ایشان از مهندسی انتخابات صحبت میکنند ولی شیخ باید بدانند یکی از اتهامات معترضین سال 88 مطرح کردن موضوع مهندسی انتخابات بود و ایشان بهتر است به معنای کلمات توجه داشته باشند . آیا پذیرفتنی است با حضور شورای نگهبان که همه میدانند نظر آنها بر کیست هیئت های اجرایی و دولتی ها بتوانند تخلف یا تقلب و به تعبیر شیخ مهندسی انتخابات انجام دهند.

شیخ بزرگوار می گوید ما در مناظره بردیم. البته نمی دانم منظور وی از مناظره چیست ولی اگر منظورشان تکرار حرف های و تهمت های ثابت نشده خبرگزاری وابسته شان است خوب بحثی نیست ولی تا انجا که مردم به یاد دارند در اصلی ترین مناظره در کشور دست نامزد های آقای پناهی در مقابل عقلانیت و تدبیر آقایان روحانی و جهانگیری خالی بود . با این وجود اگر دست برتر در سخنرانی ها داد زدن و تهمت زدن باشد قطعا اصلاح طلبان از پیش شکست خورده اند اما انجا که صحبت از منطق و امار و ارقام است بر همه روشن شد که واقعیت چیست و چگونه آقای رئیسی و حتی قالیباف با اون ادبیات غیر اخلاقی شان چگونه بر حقانیت برجام و فعالیت های دولت صحه گذاشتند .دقیقا مشکل آقایان هم همین است که هنرشان فقط حرف زدن است انهم حرف هایی که پر از تناقض است و خودشان هم به انها اعتقاد ندارند. به طور مثال وقتی برگزاری کنسرت مطالبه عمومی است دوستان دلواپس با فرافکنی میگویند مردم کار میخواهند نه کنسرت و بعد هم که در ایام انتخابات در جذب اقبال عمومی کم می اورند سراغ «تتلو» می روند و راحت همه ارزش ها و باورهای ادعایی خود را کنار می زنند و حتی انرا توجیه میکنند.جوری اقای پناهی از شکست پیروزی در مناظره می گویند که انگار مسابقه فوتبال محلات است و یا مسابقه کشتی رو کم کنی بین دو جوان در مدرسه ابتدایی است .

آقای پناهی فردای روز مناظره اول هم با غرور تمام و خوشحالی مدعی شدند نامزدهای جبهه انقلاب پیروز مناظره شدند و راحت چشم خود را بر بداخلاقی های قالیباف بستند و بعد در مناظره دوم و سوم که نامزدهای «جمنا» حرفی برای گفتن نداشتند اقای پناهی هم همانند دوستانشان مدعی شدند نامزدهای «جمنا» اخلاق را رعایت کردند و جالب ان بود آن دو بعد از مناظره و به لطف اطرافیانشان یادشان امد که باید چه میگفتند و تازه در ورامین و تبریز به سخن امدند و جواب هایی دست و پا شکسته دادند.

باید از شیخ پناهی پرسید شما چکاره ی مدیران استانی و اعضای ستاد روحانی در استان هستید که تذکر خوردند و یا تشویق شدند؟ آیا از سر دلسوزی میگویید یا میخواهید با گفتن این حرف ثابت کنید که انها در جذب آراء مردم استان به نفع روحانی شکست خورده اند و لاجرم شما پیروز شده اید . نه جناب شیخ این شما و نامزد شما بودید که به گواه همه چیزبویژه امار در این استان شکست خورد و کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف دور قبل از استان هایی نبود که روحانی در ان دوم شود و اگر نمی دانید حالا بدانید که این روحانی بود که در این استانی که دوستان شما روی آن حساب ویژه باز کرده بودند اول شد «اول».

شیخ مدعی است که دولتی ها در ستاد رقیب از امکانات دولتی استفاده کردند ولی خود نمی گوید که امکانات ناتمام خودشان از کجا امده بود . در هر بخشی از استان و شهر یاسوج و حتی حاشیه شهر مثل بلهزار که میرفتی ستاد اقای رئیسی مستقر بود و حتی در سطح شهر ها بین مردم گل توزیع میکردند و نقطه نقطه شهر پوستر و بنر سید مورد حمایت شیخ بود

آقای پناهی حتما یک نکته را مثل آقای رسایی و دیگر بزرگان جریان اصولگرا خوب میدانند و آن اینکه مشارکت بالای مردمی یعنی رای بالا برای اصلاح طلبان . پس اتفاقا اقای پناهی باید خوشحال باشند به جهت ضعف و یا عدم برنامه ریزی صحیح وزارت کشور آراء رکوردشکنانه روحانی متوقف شد . نمی دانم اقای پناهی چه فکر و محاسبه ای پیش خودشان داشته اند که فکر میکنند ان 25 درصد مردم استان که به هر دلیلی رای ندادند حتما با رئیسی بودند . مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همین تعداد که رای دادند رای اقای روحانی بیشتر بود و شک نداشته باشند به درصد بالا رفتن رای دهندگان باز هم رای روحانی بالاتر میرفت. نکته بعدی مگر اقای پناهی و دوستانشان نتیجه مشارکت صدردصدی مردم استان را نیز فراموش کرده اند که حتی در یک فضای غیر رقابتی چگونه نامزد مورد حمایت آنها یعنی اقای هدایتخواه از مردم جواب نه شنیدند پس چگونه برای خود حساب کرده اند . البته وقتی کسی برای شکست بهانه نداشته باشد معمولا به در و دیوار و همه و همه گیر می دهد.

من متاسفم برای خودم که در استانی هستم که یک فعال سیاسی اش این گونه حرف میزند و دنبال این است که بگوید ما کم نیاوردیم! بله اقای پناهی شما پیروز شدید اصلا به قول اقای شریعتمداری رای شما 30 میلیون بود آیا این کافی است و آیا رها میکنید و آیا به کارتان می رسید .

هنوز هم نماز جمعه و امامان جمعه و حتی جایگاه شورای سیاستگذاری ائمه محترم جمعه برای من مقدس و قابل احترام است و نقد بنده به شیخ عزیز سوای از این جایگاه است و نقد به کسی است که سیاست را اشتباه امده است و تعصب مانع از تحلیل درست و منطقی ایشان شده است . ما فضای ارام و صمیمی در استان داریم و کاش اقای پناهی قدر این ارامش را بدانند ولی گویا ایشان دنبال چیز دیگری هستند و با این ادبیات هم جز بردن فضا به سمت تشدید دو قطبی و بروز تشنج چیز دیگری نیست که در ان صورت معلوم نیست آیا پدیدآوردنگان آن فضا پاسخگو خواهند بود یا خیر؟

*یادداشت وارده

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 سید اکبر اندرز گو 1396/3/3 11:8:38

    ایشان حق ندارد از طرف شورای سیاست گزاری ائمه جمعه حرف بزند، ایشان نظر شخصی واشتباه خودشان در مورد بردن مناظره ها و انتقاد به برگزاری انتخابات را باید به شورای محترم نگهبان بفرستد تا آنها به عنوان یک شخص نه به عنوان رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بررسی کنند . بعد بپرسند یعنی اگر استان کهگیلویه وبویراحمد ۳۸۰‌ هزا ر رای را به صندوق رییسی بر یزد آیا سودی دارد؟ دوم اینکه ائمه جمعه ما نباید خودشان ودینشان را به خاطر یک کاندید در معرض انتقاد بگذارند.سوم اینکه انتخابات تمام شده است و اختلاف هم به عقیده ما کم بود، چون نباید افرادی که هیچ برنامه ای به مردم ارایه ندادند اینقدر رای بیاورد. چهارم اینکه آقای رییسی هم باید بداند که انتخابات تمام شده است وایشان به بهانه اینکه چند میلیون رای آورده نباید خود را نماینده بخشی از جامعه بداند. بلکه مانند ناطق نوری باید تبریک می گفت و کنار می رفت و هر کار دیگری باعث سبک شدن وزن ایشان در عرصه سیاست می شود.پنجم اینها باید بدانند هنگامیکه شورای نگهبان اصلاح طلبان را رد صلاحیت می کند با هنگامیکه اصولگرایان را رد صلاحیت می کند، معیارش قانون واحدی است نه اینکه آنها را مغرضانه رد صلاحیت می کند و مارا محترمانه . ششم ایشان باید بداند که زمان به عقب بر نمی گردد و مردم دیگر مردمی نیستند که به یک نفر که ناگهان کاندید می شود و وعده های غیرقابل اجرا می دهد، رای نمی دهند.مردم به ثبات وآرامش رای می دهند.

    پاسخ
  • 2 شیتال 1396/3/3 7:44:33

    منطق یکطرفه وبهانه های بچه گانهءاصولگرایان منو یاد بازیهای دوران کودکیم میندازه.بابا دس بردارین .

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها