بویراحمد آلوده‌ترین شهرستان استان به موادمخدر است/ کاهش معتادان تزریقی در استان

بویراحمد آلوده‌ترین شهرستان استان به موادمخدر است/ کاهش معتادان تزریقی در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت: شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجرت بی رویه و افزایش حاشیه نشینی به آلوده ترین شهرستان استان تبدیل شده است.

به گزارش افتونیوز سید ناصر رضایی در جلسه کنترل آسیب های اجتماعی اظهار کرد: این در حالی است که در سالهای گذشته شهرستان گچساران رتبه اول در زمینه مصرف موادمخدر را دارا بود.

وی بیان داشت: شرایط کلی که اکنون بر حوزه اعتیاد استان حاکم وجود دارد با دو سال گذشته خیلی تفاوت دارد و امروز معتادین ترزیقی بسیار کم هستند و امروز ما کمتر از ۳۰ نفر معتاد متجاور در استان داریم و در سالهای گذشته معتاد ترزیقی بسار زیاد بود و همین امر باعث شده بود که آمار بیماران مبتلا به ایدز در استان سیر صعودی داشته باشد.

رضایی در ادامه افزود : در عوض گرایش به سمت روانگردها در حوزه دانشجویان ،دانش آموزان و افراد جوان و نوجوانی که در جامعه هستند ،تغییراتی هستند که در حال شکل گیری می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد به موجهای جدید آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت:موجهای جدیدی از آسیب های اجتماعی به استان در حال ورود هستند و استان ما همسایگانی دارد و تاثیر گذارترین استان همسایه ما استان فارس است که ما خیلی از واقعیا های اجتماعی خودمان را می توانیم با استان فارس محک بزنیم.

رضایی ادامه داد: من اعتقادم این است که موجی از آسیب های جدید در شکل جدید در حوزه مصرف مواد مخدر از استان فارس به سمت استان ما و سایر استان ها در حال سرازیر شدن است و باید برنامه ریزی کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه بیشترین مواد مصرفی در استان ما تریاک است تاکید کرد: حدود ۶۰ درصد مواد مخدر مصرفی در استان ما تریاک است ،اما موج جدیدی از مصرف مواد صنعتی از استان های مجاور بویژه از سمت استان فارس به استان ما در راه است که باید آنها را مدیریت کنیم.

وی در ادامه به تاثیر حاشیه نشینی بر گسترش فعالیت های مواد مخدر گفت : تاثیر حاشیه نشینی در افزایش مصرف مواد مخدر قابل ذکر است و مصداق آن هم اینست که مهمترین شهر آلوده ما در استان شهرستان بویراحمد است در حالیکه قبلا این عنوان به شهرستان گچساران تعلق داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد اداره مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت:بیش از ۴ هزار کیلو ما کشفیات مواد مخدر در استان داشتیم و دستگیر شده گان در این بخش ۱۸۹۸ نفر بوده اند. سید ناصر رضایی تعداد معتادین به مواد مخدر در استان را ۸هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد:آمار ارائه شده در ارتباط با معتادین به مواد مخدر برابر ۱ و هشت صدم و معادل ۸ هزار نفر می باشد که در کنار این ها فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 کهگلو 1395/3/4 17:59:11

    ای ول بویراحمد!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها