یادداشت
گفتگو و گزارش

محمدی‌تبار: در صورت همکاری ستاد انتخابات استان و فرمانداران موافق ادامه بازشماری آرا هستیم

محمدی‌تبار: در صورت همکاری ستاد انتخابات استان و فرمانداران موافق ادامه بازشماری آرا هستیم

دبیر هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این هیئت برای همکاری جهت بازشماری آرا خبر داد.

به گزارش افتونیوز، پس از برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت در شهرها و روستاهای استان، بعضی از نامزدهای شورای شهر و روستا در برخی از نقاط استان نسبت به نتایج انتخابات اعتراض داشتند.

وحید محمدی تبار دبیر هیئت نظارت استان در گفتگو با خبرنگار افتونیوز پیرامون این موضوع گفت: هیئت نظارت مخالفتی با بازشماری بیشتر صندوق ها در شهرستانها ندارد. اگر فرمانداران، رییس و دبیر ستاد انتخابات استان خواستار این باشند که بازشمارهایی بیشتری ادامه پیدا کند ما آماده همکاری تا رفع هرگونه نگرانی مردم هستیم.

وی ادامه داد: آرای مردم به تعبیر رهبر معظم انقلاب حق الناس هست و وظیفه ما صیانت از رای مردم هست.البته هر جا بازشماری لازم بوده انجام گرفته است.

محمدی تبار تصریح کرد: هر جا اعتراض بوده، علاوه بر هر کاندیدای معترض که طبق قانون باید ده درصد آرا بازشماری شود اما جهت اطمینان بیشتر از ده درصد بازشماری صورت گرفته است.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای در استان بیان داشت: هیات‌های نظارت شهرستانها و هیات‌های اجرایی با نظارت و محوریت شورای تامین آن شهرستان رسیدگی به اعتراضاتی که در وقت قانونی اعلام و ثبت شده را تا رفع نگرانی معترضین با دقت و صرفا بر مدار قانون ادامه دهند.

وی در خصوص برخی حاشیه‌سازی‌ها گفت: برخی مغرضانه و بی‌دلیل و بدون مستندات قصد تشویش اذهان عمومی را دارند و دنبال زیر سوال بردن کلیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را دارند را قبول نداریم.

محمد تبار به نتایج بررسی شکایت‌های رسیده به این هیئت اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون در بازشماری ها آرا، شهرستان بویراحمد و باشت بدون تغییر بوده و شهرهای لنده، چرام و سوق در ترکیب منتخبان یک نفر تغییر کرد.

وی در خصوص نتایج شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی را هماهنگی قانونی و لازم با فرماندار و رییس هیات نظارت انجام شد که با توجه به اعلام اعتراض ۱۵ نفر از کاندیداها ۵۰ درصد صندوقها بازشماری و در صورت اختلاف فاحش کل ۳۰ صندوق شهر لیکک بازشماری می‌شود.

دبیر هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان در پایان گفت: در این فرایند رسیدگی به شکایات جز قانون و صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس هیچ چیز دیگری ملاک نبوده و اگر جز قانون عمل شود هم برخورد می کنیم و هم مسولان و مردم را در جریان امور قرار خواهیم داد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها