یادداشت
گفتگو و گزارش

اولویت پرداخت تسهیلات کشاورزی با مناطق محروم است/ 25 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

اولویت پرداخت تسهیلات کشاورزی با مناطق محروم است/ 25 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

مدیرشعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت پرداخت تسهیلات کشاورزی با مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان است و در این موضوع عدالت منطقه‌ای رعایت می‌شود.

به گزارش افتونیوز، الله‌داد محمدی روز دوشنبه، 21 خرداد ماه به مناسبت هشتادوچهارمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تسهیلات این بانک سالانه 24تا 34درصد نسبت به سال قبل رشد دارد، افزود: طی سال گذشته این بانک 425میلیارد تومان تسهیلات به 21هزار و 313نفر در بخش های مختلف پرداخت کرده است .

وی از پرداخت 35میلیارد و 700 میلیون تومان از محل تسهیلات رونق تولید به 60واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد درسال گذشته خبر داد و بیان کرد: این بانک در این مدت به پنج شرکت تامین بذر استان 20 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرد .

مدیرشعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته بانک کشاورزی استان از محل صندوق توسعه ملی به 282طرح 45میلیارد و 400 میلیون تومان و در سال جاری تاکنون به 51طرح حدود 6میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است .

محمدی با بیان اینکه این بانک طی سه سال گذشته برای میکانیزاسیون و نوسازی ادوات کشاورزی اقدامات خوبی انجام داد، تصریح کرد: طی سال گذشته 1335 فقره تسهیلات به میزان 25 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کرده است .

وی با بیان اینکه طی دو ماهه سالجاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کردیم، ادامه داد: پرداخت 15میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج و پرداخت وام قرض الحسنه به 512مددجوی کمیته امداد و بهزیستی به میزان 25میلیارد و 200 میلیون تومان را از دیگر خدمات سال گذشته بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد بوده است .

مدیرشعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانک کشاورزی برای ساخت مسکن روستایی در سال گذشته به 252متقاضی روستایی 4میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت کرد و همچنین برای حمایت از واحدهای تولیدی ایثارگران دو میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 10 و 12 درصد تخصیص دادادیم و در سال 96 یک میلیارد و 200 میلیون تومان جذب شده است.

محمدی پرداخت70میلیون تومان به زندانیان غیرعمد،35میلیون تومان جهیزیه نوعروسان مددجو تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیارد 300میلیون تومان برای ساخت یک درمانگاه در گچساران را از دیگر خدمات این بانک عنوان کرد .

وی به تعیین تکلیف بدهی 2هزار و 853بدهکار بانکی به میزان 53میلیارد تومان در سال گذشته در قالب بند «و» تبصره 13قانون بودجه اشاره بیان کرد: دو میلیارد 200میلیون تومان در این مدت بخشودگی جرائم تاخیر بدهکاران اعمال شد .

مدیرشعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدهکارانی که تا 25میلیون تومان بدهی دارند در صورت پرداخت اصل بدهی مشمول بخشودگی جریمه خواهند شد .

محمدی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هشت دهم منابع بانکی کشور به میزان 24هزار میلیارد ریال را دارد، گفت: باید مدیریت منابع و مصارف درفرایند تسهیلات پرداختی اعمال شود .

وی مطالبات بانک کشاورزی این استان را 83میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: میزان پرداخت وام این بانک 2.6برابر منابع آن در این استان است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها