یادداشت
گفتگو و گزارش

اصلاح طلبان دیگر سکوت نخواهند کرد!

اصلاح طلبان دیگر سکوت نخواهند کرد!

«حمزه بنام» یکی از هزاران جوان حامی روحانی و فعال سیاسی اصلاح طلب در کهگیلویه و بویراحمد است که در یادداشت اخیر خود خطاب به رئیس جمهور منتخب از او خواسته تا مطالبه اکثریت ملت ایران را که در روز ۲۹ اردیبهشت بر روی برگه های رای نوشتند، فراموش نکند. وی در این یادداشت حمایت اصلاح طلبان از دولت دوازدهم را مشروط به اقدام روحانی مبنی بر کنارگذاشتن مدیران منفعل و سهم خواه زیر مجموعه خود دانست و نوشت که اصلاح طلبان در برابر سهم خواهی کسانی که صدای مردم برایشان اهمیتی ندارد، سکوت نخواهند کرد.

متن نامه در پی می‌آید:

جناب دکتر روحانی؛ حضرت عالی خوب می دانید که با توجه به شرایط خاص کشور در سال ۹۲ همه اصلاح طلبان و عقلای نظام بخاطر منافع ملی و مردم و متاثر از اتفاقات هشت ساله فلاکت بار اقتدارگرایان و همچنین رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی در آستانه انتخابات همگان را به این باور رساند که برای نجات وبازگشت آرامش به فضای پر از تنش آن روزهای کشور از شما حمایت کنند و در ادامه، تدبیر خاتمی در چند روز مانده به انتخابات موجب بوجود آمدن حماسه ۲۴ خرداد۹۲ شد. در آن شرایط مردم به گفتمان اصلاحات در قالب اعتدال اعتماد کردند.

نیک می دانید در آن دوره رئیس دولت اصلاحات فرمودند که اصلاح طلبان از دولت سهم خواهی نمی کنند و هدف آنها کمک و مشاوره به دولت هست ، برعکس آنهایی که به ظاهر از شما حمایت کردند ولی هم خود شما واقفید هم خودشان، که تک رای بودند و فاقد پشتوانه اجتماعی در جامعه، اما با این وجود سهم خواهی کردند و شما هم بخاطر ملاحظات و محدودیت های که وجود داشت سهم های بزرگی به آنها تقدیم کردید، همان سهم هایی که چیزی نمانده بود در انتخابات ۹۶ ضربه جبران ناپذیری به انتخاب مجدد شما بزند اگر نبود تدبیر و از خودگذشتگی اصلاح طلبان …

جناب روحانی اصلاح طلبان در دولت فعلی شما از سال۹۲ تا حال حاضر که آخرش هست بدون هیچ گونه منافع شخصی بصورت مطلق از دولت حمایت کردند، هرچند خود در محدودیت بودند. چیزی که در این دوره پیش از هرچیز حامیان شما را اذیت می کرد حملات و تخریب های مخالفین تریبون دار نبود بلکه سکوت و انفعال زیر مجموعه شما بود که قدمی برای دفاع از دولت برنداشتند.

اگر نگاهی گذرا به این دوره چهار ساله داشته باشید قطعا متوجه خواهید شد که فعالین سیاسی اصلاح طلب در بیان خدمات دولت به مردم کم کاری های سخنگوی دولت شما را جبران کردند و تنهایی و مظلومیت شما را به خوبی درک کردند.

جناب دکتر روحانی، منتخب اراده ملت در سال ۹۶، خود شما بیشتر از همه میدانید که چه سختی ها و مصیبت هایی را در این دوره انتخابات تحمل کردید و شاهد بودید حامیان واقعی شما چه کسانی و چه جریانی بودند. آری رئیس جمهور محترم، چهار سال انفعال و سهل انگاری زیر مجموعه شما می رفت تا هرچه در ۹۲ کاشته بودیم و راهی را که برای نجات کشور شروع شد نیمه تمام رها شود اما حضور همه اصلاح طلبان در صحنه و تدبیر خود شما باعث شد تا این ضعف را جبران و بر اراده ملت در انتخاب شما خللی وارد نشود. همه دلسوزان نظام خدا را شکرگذار هستند که این راه استمرار پیدا کرد.

اما جناب دکتر روحانی؛ در این مدت یک ماه بعد از انتخابات و حماسه پرشور مردم و انتخاب مجدد شما شاهد بعضی از حملات و بی انصافی ها در حق حضور مردم هستیم. آری جناب روحانی؛ جریانی و نگاهی در کشور حضور دارد که حیات سیاسی آنها در این هست که مردم در صحنه حضور پیدا نکنند چرا که با حضور مردم هیچ حرفی برای گفتن ندارند، پس طبیعی هست که از حضور سبز پرشور مردم عصبانی شوند و منتخب اراده آنها را مورد هجوم و حمله قرار بدهند که این دور از انتظار نبود. قطعا آنها به خصوص در حرکت جدید مجلس در سوال از رئیس جمهور می خواهند پیامی را به شما منتقل کنند تا در اراده شما در پاسخ به تحقق مطالبات مردم در معرفی کابینه قوی که همراه با مردم و خواسته های آنها باشد خللی وارد کنند اما در اشتباهند، چرا که شما از نزدیک شاهد مطالبات مردم و همچنین ضعف کابینه و مدیران فعلی بودید واین جوسازی ها بی تاثیر هست.

جناب روحانی اخیرا عده‌ای که مصلحت مردم برای آنها اهمیتی ندارد و همچنان تحت تاثیر شکست در انتخابات هستند سخنان رهبری را در دیدار با مسئولین نظام، دست آویزی برای حمله و تخریب شما قرار دادند اما عقلای و دلسوزان نظام برعکس آنها، مورد خطاب قرار دادن شما از طریق رهبری را و دادن اختیار به شما را به فال نیک میگیرند که شما با جدیت پیگیری کنید و هرجا که در مقابل شما سنگ اندازی کردند به رهبری و مردم مستقیم گزارش دهید. جناب دکتر روحانی؛ حامیان واقعی شما که اصلاح طلبان هستند تا زمانی که شما برعهدی که با مردم بستید بمانید حامی شما هستند و مثل دولت اول سخنگوی بی حکم شما در انتقال خدمات دولت به مردم می شوند، با این تفاوت که در این دوره دیگر در برابر سهم خواهی مدعیانی که فاقد پشتوانه اجتماعی که قطعا دغدغه مردم را نمی توانند داشته باشند که نتیجه آن انفعال دوباره دولت و ناامیدی مردم هست سکوت نخواهند کرد.

آری جناب دکتر روحانی؛ عهد این هست که دولت ،مردم و اصلاح طلبان هم صدا باشند ولی اگر صدای مردم شنیده نشود اصلاح طلبان با مردم هم صدا می شوند. و در جهت تحقق مطالبات آنها از دولت هیچ کوتاهی نخواهند کرد.

در پایان آرزوی توفیق برای شما و کابینه جدید برای خدمت به مردم داریم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها