یادداشت
گفتگو و گزارش

تفرقه افکنی‌ واپسگراها در روز جهانی قدس

تفرقه افکنی‌ واپسگراها در روز جهانی قدس

خروج از اعتدال و میانه روی و وارد شدن به مرز افراط ،عملی جاهلانه است که باعث فروپاشی بنیان های هر جامعه ای می شود. حضرت لقمان به فرزندش فرمودند :در روش زندگی ات ،میانه رو باش(سوره لقمان،ایه ی19).

امام علی (ع)فرمودند:مومن سیره و روشش در زندگی میانه روی و رشد و تعالی است(غررالحکم،رفیعی ج 2ص17).و همچنین فرمودند :جاهل را نمی بینی مگر اینکه با اهل افراط است (حکمت نهج البلاغه).

پیامبر (صلی الاه علیه و اله و سلم)فرمودند: بدترین مردم آن کس است که بر اهل خانه ی خود سخت گیرد(نهج الفصاحه ،ص 277).

دشمنان ایران (رادیکال هاو تندرو های داخلی) امروز در روز جهانی قدس باز با تصمیم های پوشالی و احمقانی از سر نادانى و خودسری با حمله و شعار های توخالی به رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم اهانت کرده اند و امید ها را در دل دشمنان خارجی ملت ایران زنده کرده اند.

تندرو های داخلی طعم شیرین سربلندی و وحدت ملت را در انتخابات ریاست جمهوری 1396را تاب نیاوردند. این شکست آن ها به مثابه فرو رفتن در باتلاقی است که براى زنده ماندن نیاز به دست و پا زدن دارند .قطعا حرکت های امروز تندروها و جریان به ظاهر انقلابی مثل همان داستان افرادى است که در باتلاق فرو رفته اند که برای زنده ماندن ، چند لحظه ای دست و پا خواهند زد، غافل از اینکه قوانین طبیعت میگویند که باید غرق شود .

بی شک ملت شریف ایران این بی حرمتی ها را محکوم خواهد کرد.امروز روز جهانی قدس روزی بود که ما می توانستیم اتحاد و همبستگی را در جامعه تقویت کنیم ،اما متاسفانه عده ای معدود اما موجود با اهداف شوم خود تفرقه افکنی را به جای اتحاد تقویت کردند و به سراغ حرکات کج فهمانه رفته اند .

امروز نه تنها به یک مقام سیاسی بلکه به 24میلیون رای مردم توهین و اهانت شده است و این تصمیم ها را باید آتش به انقلاب های نامید که دست در دست دشمن میدهند تا به اهداف شومشان برسند .

بی شک ملت شریف ایران جریان های مداخله جویانه خارجى را در دخالت در امور کشور محکوم و همچنین جواب آن هایی که به اعتماد ملت در انتخاب رئیس جمهور قانونی ،اهانت کرده اند را هم محکوم و چنین تصمیمات احمقانه سبب دور شدن مردم از نظام و آرمان های انقلاب و امام خواهد شد .اما قطعا مردم از کوچکترین تلاش برای محکوم کردن حرکات افراطی گرایانه این جریان واپسگرا دریغ نخواهند کرد.

امروز نه تنها تندرو های داخلی بلکه دولت صعودی لعنت الاه علیه و ترامپ و ترامپی ها هم از روز های شاد زندگی شان بود و بی شک به ریشمان خواهند خندید و از فرصت های افتراقی پیش امده استفاده خواهند کرد تا این شکاف را باز و بازتر کنند و در صدد ضربه زدن به حیثیت ملت خواهند بود.

پس بیایید بجای تفرقه و تفرقه افکنی دست در دست هم دهیم میهن خویش را کنیم آباد.

*دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه دولتی یاسوج

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها