یادداشت
گفتگو و گزارش

تلاش‌های مدیر آبفای شهری استان برای خروج یاسوج از تنش آبی/ دانشگاه علوم پزشکی کارشکنی می‌کند/ آب مهمتر است یا آلاچیق؟ / 90درصد شکستگی لوله‌ها مربوط به یاسوج و مادوان است

تلاش‌های مدیر آبفای شهری استان برای خروج یاسوج از تنش آبی/ دانشگاه علوم پزشکی کارشکنی می‌کند/ آب مهمتر است یا آلاچیق؟ / 90درصد شکستگی لوله‌ها مربوط به یاسوج و مادوان است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی آب برگزار شد از تلاش‌های خود برای خروج یاسوج از وضعیت تنش آبی گفت و ابراز داشت: یکی از مواردی که می توانست وضعیت آب شهر یاسوج را بهبود ببخشد تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج بود که با کارشکنی دانشگاه علوم پزشکی هنوز شروع نشده است.

به گزارش افتونیوز، علی لدنی نژاد افزود: علیرغم اینکه از اسفندماه سال گذشته پیمانکار این پروژه مشخص شده است و مصوبه سفر رئیس جمهور را نیز دارد متاسفانه به دلیل عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان این پروژه که قرار بود تابستان امسال وارد مدار شود هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: شورای تامین استان نیز در خصوص احداث تصفیه خانه مصوبه دارد و به دلیل مشکل تراشی دانشگاه علوم پزشکی هنوز آغاز نشده است.

مدیر آبفای شهری استان بیان داشت: زمین مورد نظر برای احداث این پروژه در حریم رودخانه بشار است و دادشتانی نیز تا کنون سه بار حکم به رفع تصرف داده است اما دانشگاه علوم پزشکی عنوان می‌کند ما برای ساختن آلاچیق این زمین را نیاز داریم و حال باید سوال کرد که برای مردم شهر یاسوج آب شرب مهمتر است یا ساختن آلاچیق؟

90درصد شکستگی ها مربوط به یاسوج و مادوان است

وی افزود: در حال حاضر بعلت خشکسالی و کم بارشی 6 کلان شهر و 289 شهر کشور با تنش آبی مواجه هستند که در این استان طی سال گذشته 6 شهر با این مشکل مواجه بودند اما امسال با قدامات صورت گرفته دو شهر چیتاب و لنده از تش آبی خارج شدند و 4 شهر یاسوج، مادوان، سوق و دیشموک در تنش آبی به سر می برند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه بلند مدت برای تامین آب شرب شهر یاسوج از محل سد تنگ سرخ است، برای شهر مادوان برنامه ما تامین آب زا تنگ کبوتری است که البته معارضاتی دارد و امیدواریم رفع شوند، برنامه بلند مدت ما برای شهر دیشموک آبرسانی از سد کوثر و برنامه کوتاه مدت ایجاد چاه است که با معارض مواجه می باشدو برای شهر سوق آب این شهر رسوب دارد اما مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند که با کمک مردم مشکلات رفع می شود و بازسازی شبکه، احداث خط انتقال جدید و افزایش قطر آب دهی و نصب دستگاههای رسوب گیر از جمله اقدامات و برنامه های ما برای این شهر است.

لدنی نژاد ادامه داد: ۱۵۲هزار فقره مشترک آب و ۳۵هزار مشترک فاضلاب در این استان وجود دارد.

وی بیان کرد: این شرکت دارای ۷۴حلقه چاه است که از این تعداد ۶۵ حلقه در مدار هستند. همچنین ۵۲ باب منبع ذخیره دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۱۰۰کیلومتر شبکه و خطوط آب و فاصلاب در این استان وجود دارد که۱۷۵۰ کیلومتر از این میزان آب و ۳۵۰کیلومتر فاضلاب است.

لدنی نژاد تصریح کرد: سالانه ۳۸ میلیون مترمکعب حجم آب تولیدی است. ۹۵ میلیارد تومان قراردادهای در حال کار استان در خصوص آب و فاضلاب از محل اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و فاینانس است.

وی ادامه داد: طی سه ماهه امسال ۱۳۱۶ مورد رفع شکستگی و تعمیرات شبکه آب استان انجام دادیم که این میزان نسبت به نرم کشوری بالاست و به دلیل فرسوده بودن شبکه آبرسانی، بیش از ۹۰ درصد این تعداد مربوط به شهرهای یاسوج و مادوان بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته 5520 فقره و طی دو ماهه سال جاری 900 فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان کشف و جمع آوری شد.

لدنی نژاد بیان کرد: در دولت تدیبر و امید تعداد مشترکان فاضلاب استان 60 درصد و مشترکان آب استان 26 درصد افزایش یافت که نشان از جهش، تلاش و برنامه ریزی در این شرکت طی دولت یازدهم دارد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اصلاح الگوی مصرف

مدیرعامل آب و فاضلاب استان به برنامه‌های فرهنگی در خصوص کاهش مصرف آب اشاره کرد و گفت: فرهنگسازی در زمینه کاهش مصرف نیاز اساسی است که در استان برنامه‌های خوبی اجرا شده است که رسانه‌های استان در این راه پیشگام بوده اند.

لدنی نژاد افزود: طرح همیار آب با محوریت مدارس ابتدایی در آموزش و پرورش به مدت دو سال است که اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: حضور و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان توسط مدیر و معاونان آبفای استان، حضور کارشناسان در مساجد استان، برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه زنان خانه‌دار، و حضور در بین خردسالان و مهدکودکها از جمله مهمترین اقدامات فرهنگی این شرکت برای اصلاح الگوی مصرف است.

وی در پایان گفت: کارهای سخت افزاری و نرم افزاری برای کاهش مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف در شرکت آبفای استان به جد پیگیری می‌شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها