یادداشت
گفتگو و گزارش

آقای مدیر کل؛ لطفا پاسخگو باشید!

آقای مدیر کل؛ لطفا پاسخگو باشید!

مدیر کل محترم منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد

جناب آقای عزت الله بهشتی فر با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما از درگاه حق تعالی و همچنین تبریک پیشاپیش عید سعید فطر...

همانطور که اطلاع دارید جنگل ها و مراتع ایران ثروت و سرمایه فرد فرد ایرانیان است و تخریب و آتش زدن آن تجاوز به اموال همه مردم است و حقیر به عنوان کسی که هر از چندی قلم فرسایی می کند، وظیفه دارم که صادقانه به کسانی که نوشته هایم را می خوانند یا این نوشته ها به دستشان می رسد، هر جا کم کاری یا خیانتی از مسیولین در حق مردم مشاهده کردم، با قلم فرسایی به اطلاع آنها برسانم تا حداقل در جریان این خیانت قرار بگیرند. حال می خواهند بپذیرند یا نپذیرند.

جناب آقای مهندس بهشتی فر؛

قصه خاکستر شدن جنگل های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد، داستان تازه ای نیست که بخواهم به آن بپردازم، بلکه علت اصلی قلم فرسایی حقیر، مقصر دانستن حضرتعالی در سوختن بیش از صد هکتار باغات انجیر، انگور، گردو و هزاران درخت در مرز روستاهای گوهرگان و جلیل است که متاسفانه در آتش نفرت عده ای در این چند روز خاکستر شد و قطعا خاکستر آن به چشم کسانی خواهد رفت که چند ماه پیش به ظاهر در جهت دلسوزی برای درختان بلوط جلوی احداث دو کیلومتر جاده تا باغات مذکور را گرفتند و مانع ادامه کار شدند. آن هم جاده ای که در دهه های قبل شروع شده بود و تنها دو کیلومتر نیاز داشت برای رسیدن به باغات.

مدیرکل محترم؛

نیک می دانید و می دانم که دلسوزی برای کمتر از ۵۰ اصله بلوط بهانه ای بیش نبود و علت اصلی مخالفت شما با احداث جاده باغات گوهرگان، چیزی جز مبحث قدیمی و نخ نما شده ی قومیتی نبوده و نیست و خود بهتر از هر انسان آگاهی اطلاع دارید که اگر جاده مذکور احداث می شد، حداکثر پنجاه اصله درخت بلوط قطع می شد، اما امروز به دلیل در دسترس نبودن و دوری راه، بیش از صد هکتار باغ و بیش از هزاران اصله انواع درخت طعمه آتش خودخواهی و کینه قومیتی شما شد که مایه تاسف است برای مدیری که خود را حافظ منابع طبیعی می داند که متعلق به همه مردم است نه منطقه یا قوم خاصی..!

جناب آقای مدیر کل؛

به راستی چه کسی پاسخگوی خاکستر شدن هزاران درختی است که در آتش نفرت سوخت و هیچ کس حتی مطلع هم نشد چه برسد به این که به داد آنها برسد؟ چه کسی پاسخگوی پدران زحمت کشی است که نان فرزندان خود را از این باغات تهیه می کردند و امروز با نگاه حسرت و عرق شرم به پیشانی، یک چشمشان به خاکستر باغات است و چشم دیگر به سفره خالی و چشمان منتظر فرزندان؟

آقای به ظاهر حافظ منابع طبیعی استان؛ لطفا پاسخگو باشید، هم به مردم و هم به وجدان خود، اگر از خواب عمیق زمستانی بیدار شده باشد..

و من الله توفیق

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها