یادداشت
گفتگو و گزارش

از انقلاب تا جمهوریت!

از انقلاب تا جمهوریت!

(به بهانه‌ توهین به رئیس جمهور منتخب)

گویی هنوز از انقلاب تا جمهوری فرسنگ‌ها باید پیاده برویم. شناسنامه‌ها مهر می‌خورد. رای می‌دهیم. رای‌ها خشک می‌شود و در این هوای بس ناجوانمردانه سرد و خشک به رای‌هایمان، به انتخابمان و به «میزان» فحش می‌دهند. و آب  از آب تکان نمی‌خورد.

آن روز که در انظار عمومی و در نهایت بی‌انصافی به رئیس جمهور قانونی این ملت توهین شد، نفس از کسی برنیامد که اگر به عصاره‌ی رای ملت خدشه وارد شود، همه‌ی جمهوریت و تمام آرمان بودن این نظام به زیر سوال می‌رود.

توهین به رئیس جمهور در حالی صورت می‌گیرد که هنوز پای پدران، مادران و برادران و خواهرانمان از مسیر پر سنگلاخ انقلاب و جنگ تاول دارد. توهین به رئیس جمهور ایران یعنی زنده‌باد دشمن ایران، زنده‌باد دشمن خائن به وطن.

آنهایی که این روزها به عناوین مختلف به رئیس جمهور توهین می‌کنند مهر تاییدی می‌زنند بر همه آنچه ندارند. مهر تاییدی بر همه آنچه در انتخابات پیروز شد: ادب، انصاف و آرامش...

آری ما به ادب رای دادیم که ادب مرد به ز دولت اوست...

برای رسیدن به جمهوریت و تمکین به آرای عمومی ملت، هنوز هم گویی باید راه بسیاری برویم.

وقتی در خیابان‌های تهران سال 1332 با چماق به جان جمهوریت و ملیت افتادند حدس اینکه اصولا کتک‌خور جمهوریت در این سرزمین خوب است دور از ذهن نبود.

آری دیروز جمهوریت نظام را با همه خستگی و کوفتگی کتک زدند.

اینجا هنوز، از انقلاب تا جمهوری فرسنگ‌ها باید پیاده برویم...

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 " Mas " 1396/4/7 10:8:6

    باسلام خدمت آنانی که به راستی برای خون پاک شهداء از صدر انقلاب ، جنگ تحمیلی ، انرژی هسته ای ، شهدای تروریستی اخیر و شاید شهدایی که تقدیم خواهند شد ؛ دل می سوزانند . لعنت بر آنانی باد که به نام آنچه که مرقوم داشتم و ملت ، رهبری ، ولایت فقیه ، انقلاب ، دین و قرآن و هر آنچه که ارزش های دینی ، ملی و معنوی ایران اسلامی و فراتر از مرزهای خودمان نیز پا گذاشته و به سوریه ، عراق ، فلسطین ، لبنان ، یمن و ... جولان می زنند و پک و چماق کرده و بر سر مردم و نظر آنان می کوبند . جای بسی تعجب است که چرا آنانی که بخش عظیمی از قدرت را قبضه کرده و در اختیار دارند ، به چنین دیدگاه های موهوم و فلاکت باری نه تنها نهیب نمی زنند و فریاد بر نمی آورند که یا ایهاناس به کجا می روید و دست تان به کجا رسیده که این گونه با اندک جمعیتی بر ارزشها و نظر درصد بالای مردم جمهوری اسلامی مان می تازید و هتاکی می کنید ، بلکه بعضاً تحت حمایت شان هم قرار داده و خود را خارج از ادعای شان شریک جرم شان هم می کنند . دوست عزیز ، شما و امثال تان که حرف دل درصد عظیم ملت ایران را فریاد می کشید و اصلاح طلب و اصول گرای اصولی نیز دادشان همین است . اگر اصلاح طلبان ، یک درصد از حرکاتی که چنین کسان مدعی تمام و کمال جمهوری اسلامی را مرتکب می شدند ، چه بلاها که به سرشان نمی آوردند . با اینکه می دانند تنها راه برون رفت از تمامی بن بست ها ، ناملایمات و مشقاتی که امثال خود همین گروه برای کشور بوجود آوردند ولی خم به ابرو هم نمی آورند ، اندیشه و تفکر اصلاح طلبی و همت والای آنان است . اما چه سود که آنان به دنبال منافع اند و ما به دنبال پیشرفت ، گذر از ناملایمات ایجاد شده ، رقابت و سبقت با دنیای پیشرفته ی تکنولوژی امروزی و حرکت رو به جلو . " به امید روزی که بتوان بر این ایده ، تفکر ، واپسگرایی و اندیشه ی ضد دین فائق آییم . " ان شاءالله .

    پاسخ
  • 2 محمد 1396/4/5 13:7:0

    زندو باد.درود

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها