یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسره: شاخص بهره‌مندی آب شرب در روستاهای استان 6 درصد افزایش یافت

پاسره: شاخص بهره‌مندی آب شرب در روستاهای استان 6 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شاخص بهره مندی از آب شرب در روستاهای استان در دولت تدبیر و امید از 68 درصد به ۷۳.۱۵درصد رسیده است.

به گزارش افتونیوز، فیض الله پاسره در جمع خبرنگاران افزود: طی چهار سال اخیر با تعریف و اجرای پروژ های جدید آبرسانی، شاخص بهره مندی از آب شرب در روستاهای استان را حدود 6 درصد ارتقاء دادیم و به مرز ۷۳.۱۵ رساندیم که اختلاف اندکی با میانگین کشوری دارد.

وی پروژه های فعال در حل حاضر را شامل 76 پروژه عنوان و بیان کرد: : این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان در استان در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دو سال اخیر اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد گفت: در سال 95 حدود 38 میلیارد تومان تخصیص داشتیم که تا کنون عمده آن جذب و برای تکمیل و راه اندازی 18 مجتمع بزرگ آبرسانی و 8 پروژه تک روستایی با پوشش قریب به 107 هزار نفر استفاده شده است.

پاسره تصریح کرد: برای سال 96 هم چیزی حدود 40 میلیارد تومان پروژه تعریف خواهیم کرد که بخشی از اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و بخش هایی نیز از سایر محل ها تامین اعتبار خواهد شد.

وی راه اندازی 20 دستگاه الکترولیز نمک طعام را یادآور شد و اظهار کرد: تجهیز شهرستان های استان به روش های نوین گند زادیی آب از دیگر اقداماتی بود که پیگیری شد.

پاسره اضافه کرد: هم اکنون کلیه پروژه های جدید آبرسانی شرکت به سیستم نوین گند زدایی به روش الکترولیز نمک طعام مجهز می شود و در صورت تامین اعتبار کلیه شهرستان ها به این سیستم مجهز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آبرسانی سیار به 143 روستای استان، گفت: 206 روستای استان به علت عدم دسترسی به منابع تامین آب پایدار، فاقد سیستم آبرسانی هستند که از این تعداد تنها 6 روستا بالای 20 خانوار هستند و با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

پاسره افزود: آنی شدن قرائت، صدور قبض و پرداخت آب بها برای رفع گلایه مندی مردم، برون سپاری بخشی از خدمات و نیروها در راستای افزایش سرعت و کیفیت کار و بستن گلوگاه های فساد و جذب 8 نیروی جدید از طریق فرایند رسمی آزمون استخدامی در سال های اخیر عملیاتی شد.

وی در ادامه به گوشه ای اقدامات آبفای روستای طی چهار سال اخیر اشاره کرد و ایجاد یکی از بزرگترین آزمایشگاه های آب در کشور، احداث اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی استان، اجرای همه پروژه های آبرسانی جدید با بهره گیری از بهترین تجهزات و نوین ترین روش های بهداشتی روز جهت جلوگیری از اتلاف منابع و بیت المال را بخش هایی از این اقدامات عنوان کرد.

پاسره با اشاره به اهمیت صرفه جویی برای حراست از منابع کمیاب و در حال کاهش آب آشامیدنی و نقش رسانه ها در تحقق این مهم، خاطر نشان کرد: روند کم آبی های چند سال اخیر وظیفه ما بعنوان متولیان آب را برای ترمیم و بهسازی سیستم های آبرسانی و مردم به عنوان مصرف کننده گان این ماده کمیاب را سنگین تر و مهم تر از قبل نموده و امیدواریم شاهد هدر روی آب شرب روستاها به ویژه برای مصارف کشاورزی و باغداری نباشیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها