یادداشت
گفتگو و گزارش

استمداد از «رضاتوفیقی» برای ورود به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی استان/ سند اصولگرا بودن سرپرست معاونت بهداشتی/ عکس

استمداد از «رضاتوفیقی» برای ورود به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی استان/ سند اصولگرا بودن سرپرست معاونت بهداشتی/ عکس

افتونیوز - عباس واحدیان چندی پیش بود که یکی از رسانه‌های استان در مطلب زیبایی نوشته بود که دانشگاه علوم پزشکی استان حیاط خلوت هیچ جریان سیاسی نیست. در منطقی و درست بودن این گزاره هیچ حرفی نیست اما باید پرسید مخاطب این تیتر چه کسانی هستند آیا فقط باید به جریان اصلاح‌طلب چنین حرفی را زد؟ آیا برای دخالت اصولگرایان آنهم در دولت اعتدالی هیچ ایرادی نیست؟ آیا دانشگاه علوم پزشکی ایرادی ندارد حیاط خلوت نمایندگان مجلس باشد؟ و وقتی هم خواسته ها و سهم خواهی هایشان محقق نشد بر سر رئیس دانشگاه داد بزنند و او را تهدید به شکایت از وزیر کنند و بعد هم رئیس محترم کوتاه بیاید و عنان کار را به نماینده نیروهای سیاسی نماینده بسپارد.

به فرض هم خواسته بالا یعنی عدم دخالت سیاسیون در دانشگاه علوم پزشکی در بین تمام جریان ها رعایت شود و سیاسیون در دانشگاه علوم پزشکی دخالت نکنند خوب یکی جواب دهد ملاک معرفی و انتصاب آقای «نعیمی» در دومین جای حساس دانشگاه علوم پزشکی چیست؟ آیا جز این است که این انتصاب از کانال سیاسیون اتفاق افتاده است؟ پس اگر غیر از این است تخصص و سابقه درخشان آقای نعیمی کدام است؟ مگر تقسیم بندی است که چون مدیر قبلی این قسمت از دانشگاه از فلان شهرستان و فلان طایفه بوده است حتما باید جایگزین هم از همان شهرستان و طایفه باشد؟

متاسفانه از روزی که اقای ایلامی به عنوان «سرپرست» دانشگاه معرفی شدند شاهد سیاست زدگی و انفعال و امتیاز دادن بی حد و حصر در این دانشگاه بوده ایم . خوب است که آقای ایلامی عزیز بدانند برای همراهی با دولت عملکرد و نحوه چینش مدیران ملاک است نه اینکه حالا یکبار هم بنا به هر دلیلی در ستاد اقای روحانی حاضر شده باشند.

گفته می شود که حتی آقای استاندار نه تنها در جریان این انتصاب نیستند که با آن نیز مخالفند پس اینکه چرا و به چه دلیل آقای ایلامی چنین نیرویی را معرفی کرده است جای سوال دارد. امیدواریم که آقای استاندار به صورت رسمی نسبت به این موضوع و بی‌توجهی آقای ایلامی به رای مردم در 29 اردیبهشت ورود پیدا کنند. هم چنین لازم است آقای «رضاتوفیقی» به عنوان رئیس ستاد دکتر روحانی در استان که پیش از این وعده پیگیری مطالبات مردم را داده بودند به جد ورود نمایند و پیگیر خواست حامیان دولت باشند و خط پایانی بر سهم خواهی های درون این مکان مهم و بسیار بزرگ بگذارند.

بله ... امروز ما پیگیر مطالبه خود از طریق جناب آقای «رضاتوفیقی» رئیس ستاد دکتر روحانی در استان هستیم که مانع از نهایی شدن حکم یک نیروی شناسنامه دار و حامی نامزد جبهه پایداری در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری شود و ما از اعضای کمیته سلامت و پزشکان این ستاد که نیروهای دانشگاه نیز هستند تقاضا داریم تعارفات و معذوریت های اداری را به کنار بگذارند و مدافع مطالبات مردم باشند.

آقای ایلامی کماکان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی است و برای تایید نهایی این حکم رضایت و همراهی نیروهای همراه دولت نیز یک ضرورت است پس نباید با بی‌توجهی به این نیروها سبب دلخوری مردم و حامیان دولت شود.

گذری کوتاه بر اکثر نیروهای معرفی شده از سوی ایلامی نشان می‌دهد که سیاست زدگی آنهم از جنس سیاست دوران باقری لنکرانی «هلوی» دولت نهم که دست بر قضا ایلامی خود نیز در آن سیستم مسئولیت داشت در دانشگاه علوم پزشکی استان موج می‌زند.

در دو عکس زیر، آقای نعیمی سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان که در معیت علاالدین بروجردی نماینده اصولگرا و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که برای سخنرانی به نفع آقای ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به یاسوج سفر کرده بود قابل مشاهده است. خرامین رئیس ستاد ولایتی در عکس نیز حضور دارد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 18 نظر

  • 1 سید رضا 1396/5/1 22:14:9

    واقعا بحث با نگارنده این پست ، بیشعوری است مثل اینکه فشار زیادی پشت شما و کا طایفه تون هست ، این عکس متعلق به دوران ریاست حراست دکتر نعیمی است. بگویید ببینم کدام فرد در دانشگاه ، بهتر از دکتر نعیمی هست برای این هم از لحاظ تحصیلات ، هم از لحاظ سابقه و... مثلا آقای غفاری خوب بود؟ و البته که مملکت متعلق به کل مردم ایران است مثل اینکه نمیدونید بیشتر رای های روحانی ، اصولگرا های معتدل بودن متاسفانه افرادی مثل نگارنده این پست ، فقط پشت سیستم و رایانه ، زبان دارند و سواد زیادی هم ندارند . و البته دوستان اصلاح طلب ، شخصیت و شعور خودشون رو نشون دادن فعلا که دکتر نعیمی در این پست هستند و حالا حالا ها هم ماندگارند به کوری چشم حسودان دکتر نعیمی خطاب به دکتر نعیمی هم ،،، که این ترقه بازی ها ، در راه شما هیچ تاثیری ندارد با تشکر

    پاسخ
  • 2 نام اور 1396/4/14 16:23:20

    آنقدر از نام استاد خرامین وحشت دارید که حتی اگر کس کنار او عکس گرفته باشد مجرم است. شما و دوستانتان خوب می دانید چرا

    پاسخ
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی 1396/4/14 7:4:20

    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ---عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری ---- تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم--- از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری جناب مسئول محترم افتو نیوز بسیار متاسفم عرصه و جایگاه استاد بزرگوار جناب دکتر خرامین در حد و اندازه شما نیست. می دانم برای ارتزاق روزمره نیاز به مزدوری دارید اما یادت باشد اب دریا از زبان .......حرام نخواهد شد

    پاسخ
  • 4 شهروند 1396/4/12 18:23:33

    جوابیه ای کوتاه به استمداد طلبی از جناب رضا توفیقی حوزه سلامت کهگیلویه بیمار است . فریاد « أَمَّن يُجِيبُ » سر میدهد . شکی نیست که سلامت مردم ٬ دغدغه شخص رئیس جمهور محترم ٬ وزیر پرتلاش و دلسوز بهداشت و درمان ٬ استاندار خدوم و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان می باشد .مسئولیت و نواقص احتمالی آن بیش از هر فرد دیگری متوجه آنان خواهد بود و طبیعی ست که گزینش و انتصابهای این حوزه چون با سلامت و جان مردم ارتباط مستقیم دارد قطعا از دقت نظر ٬ ظرافت بالا و گذر از فیلتر اصل شایسته سالاری برخوردار هستند . اگر کوتاهی رخ دهد آنوقت است که مسئولان ٬ رسانه ها و افکار عمومی فریاد دادخواهی و مظلومیت سر دهند و حتی از شخصی که مسئولیت اجرایی و قانونی ندارد (رئیس ستاد دکتر روحانی ) استمداد بطلبند . اما آنچه که مایه دل آزردگی هست و نیاز به تأمل دارد این است که عده ای هر چیزی را از دریچه قومیت می بینند و شایسته سالاری را از مجریان و سیاستمداران جلوترند و در انتصابی در استان چنان کلافه شده اند که انگار شخصی را از حوزه هوا فضا آورده اند و بر مسند بهداشت نشانده اند !!! به جهت روشن شدن ذهن برخی که شاید آگاهی و شناخت لازم را نداشته باشند و یا تعمدا مطلب بنویسند خلاصه ای از رزومه کاری دکتر ابراهیم نعیمی به سمع و نظر میرسد . ان شاءالله که مقبول واقع شود و تلنگری باشد به کسانی که توان رایزنی و قدرت نفوذ دارند از آن درجهت رفع مشکلات بهداشتی کهگیلویه که اصل است بهره ببرند نه گرفتار حواشی و فرعیات شوند . و بدانند که دامن زدن به حواشی و کوبیدن بر طبل سیاست زدگی جز اتلاف انرژی حاصلی نخواهد داشت . بخشی از رزومه کاری دکتر ابراهیم نعیمی 1- معاون بهداشتی کهگیلویه. 2- مسئول حراست کهگیلویه 3 - مدیر گروه بهداشت خانواده استان 4- رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج 5- مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی استان. 6- مسئول پزشکی جامعه نگر دانشگاه علوم پزشکی استان. 7- مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان. 8- استاد و عضو هیئت علمی علوم پزشکی استان. 9- دانشجوی سال آخر مقطع دکتری. همچنین افتخارات دیگری از قبیل کارمند نمونه ٬ استاد نمونه ٬ پژوهشگر برتر و رتبه برتر در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاههای تهران و شیراز را در کارنامه خود دارد . ‌

    پاسخ
  • 5 ایرانی سربلند 1396/4/12 11:6:51

    آقای ناشناس، توسعه و پیشرفت در دولت های اصلاحات بیشتر در حوزه سیاسی و مطالبات  جامعه مدنی بوده است که نیازی مبرم واساسی برای کشور بوده وهست اما اگر به استان توجه کنیم در حوزه عمران و توسعه زیر ساخت ها بجز در مواردی که جناب سید باقر بودند وپایه گذاری کردند اصول گرایان کارنامه موفق تری داشته اند .در همین دولت که معتقدم  از قوی ترین دولت ها ومنش وروشی  اصلاح طلب تر از همه دولت ها دارند و درد اشنا هستند ، مدیران استانی این دولت کارنامه مقبول حداقلی نیز ندارند ...

    پاسخ
  • 6 انصاف 1396/4/12 0:20:11

    جهت اطلاع خوانندگان محترم شغل آقای دکتر نعیمی هیئت علمی رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان است داری رتبه های برتر از دانشگاههای مادر شیراز و اهواز و تهران در مقاطع تحصیلی لیسانس فوق لیسانس و دانشجوی برتر دوره دکتری دانشگاه آزاد باوجود قبولی در دانشگاه تربیت مدرس تهران و اخذ بورس در سال ۹۰ بعلت مسائل خانوادگی و تصادف پسرشان متاسفانه انصراف دادند بیش از ۱۰ مقاله علمی در ژورنال های داخلی وخارجی دارند ارائه دهنده ی مقالات متعددی در همایش های داخلی وخارجی هستند. شرکت بالای ۱۰۰۰ ساعت ضمن خدمت درکار گاههای داخل ایران وخارج ایران پژوهشگر نمونه و کارمند نمونه طی سالهای متعدد رئیس بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی وسنتر یاسوج( شهید بهشتی) مدیر درمان دانشگاه مسئول پزشکی جامعه نگر دانشگاه مدیر گرو ه و مسئولیت کلیه واحد های مرتبط در سطح شهرستان و استان اشراف کامل در حوزه های مختلف دانشگاه به نظرتان آیا چنین سوابقی را باید نگارنده ی آن مکتوبه و نه مقاله ، بی سابقه قلمداد کند .؟!

    پاسخ
  • 7 پزشک خانواده 1396/4/11 22:4:49

    درود بر افتونیوز تا کی باید زیاده خواهی نماینده ها باعث بدبختی مردم استان ما باشه باید خود تحصیلکرده های دانشگاهی اجازه ندهند که دانشگاه بشه حیاط خلوت فلانی و بهمانی که متاسفانه الان شده سرنوشت علوم پزشکی استان اصلا من کاری به فرد خاصی ندارم اما این اوضاع برای دانشگاه و برای سلامت مردم فاجعه باره.

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1396/4/11 21:57:10

    در جواب ایرانی سربلند، ظهور پدیده ی  به نام احمدی نژاد در عرصه سیاست و در نهایت مدیریت اجرائی کشور  نشانه و معلول اختلاف در جبهه اصلاحات  و تک روی و عدم انسجام تشکیلاتی جریان اصلاحات بود که حداقل 4 نفر را  پا به عرصه رقابت گذاشتند وبالای 18 میلیون آرا باد هوا شد وزمینه ظهور احمدی نژاد را فراهم که نتیجه اش متوقف کردن فرآیند  پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بود که در دولت اصلاحات و قبل تر از آن در دولت سازندگی کلید خورده بود که متاسفانه همه آن چشم اندازهای روشن و آن فرآیندی  که در پیشرفت و توسعه کشور  به خوبی به حرکت در آمد ه بود متوقف کرد و مسیر پیشرفت  کشوررا در همه حوزه ها تا سالهای سال به عقب انداخت  نتیجه اینکه ظهور احمدی نژاد نتیجه اختلاف و تک رویها و خودبینی ها و غرور در و تعدد نامزدها در اردوگاه اصلاحات بود نه ضعف در عملکرد این جریان چون حتی مخالفان دولت اصلاحات  به عملکرد   آن دولت تا حدودی معترض نبوده و در مناظرات مختلفی که از سال 84 تا 96 بوده حتی به خاطر ترس از واکنش مردم که خاطرات شیرینی از آن دوران دارند  به عملکرد دولت اصلاحات  حمله نکرده و نمیکنند چون خود به خوبی میدانند که اصلاحات در آن 8 سال کارنامه درخشانی  از خود به جای گذاشتند وای کاش در طول 12 سال گذشته آن فرآیند استمرار پیدا میکرد  ولی افسوس افسوس افسوس

    پاسخ
  • 9 اصلاح طلب قدیم 1396/4/11 19:37:43

    وقتی که نماینده ها چه اصولگرا و چه اصلاح طلب دنبال سفارش و پارتی و رانت هستند سرنوشت هرکسی که بخواهد به قانون و عدالت عمل کند مشابه آقای دکتر چمن خواهد بود متاسفانه نماینده ها فقط مدیر مطیع می خواهند. پس بهتر است که کار از اساس درست بشه وگرنه تا این نماینده ها را داریم همین آشه و همین کاسه.

    پاسخ
  • 10 کارمند 1396/4/11 19:30:33

    پنج ماه است که دانشگاه علوم پزشکی شده شرکت سهامی نمایندگان و هرکسی زورش بیشتر سهمش بیشتر.

    پاسخ
  • 11 مسعودی 1396/4/11 18:51:48

    وقتی که مدیر قدرتمند و دانشمندی همچون دکتر چمن بخاطر عدالن خواهی از استان رفت و کسی نیومد یقه وزیر و نمایندگان را بگیرد که چرا به جرم ایستادگی ایشون در برابر پارتی بازی و ایستادگی در برابر تبعیض اونهمه اقتدار مدیریتی و خدمات ارزشمند دکتر چمن را نادیده گرفتند باید پیش بینی این اوضاع اسفبار را می کردید.

    پاسخ
  • 12 ایرانی سربلند 1396/4/11 18:43:37

    مدیران اصلاحات نما موافق دولت چه گلی بسر این استان زده اند که در حیات خلوت دانشگاه علوم پزشکی نزده اند . عملکرد مدیریت استان خروجی وبازده اصلاحاتی نداشته است . مجموعه عملکرد مدیران شهرستان بویر احمد باندازه عملکرد و خروجی کار جناب جاوید شهردار یاسوج نبوده است .ببینید چه کار عظیمی در بهسازی و فضای سبز وپارک در حاشیه رود خانه بشار بوجود اورده اند. مادامی میتوانیم به توسعه و پیشرفت استان کمک کنیم که از نیروهای عمل گرا چه اصلاح و چه اصول تقدیر و عملکرد ضعیف را به نقد منصفانه بکشیم . اصلاح ویا اصول وقتی مورد تایید است که خروجی عامل المنفعه کارشان مشاهده شود .وگرنه صرف شعار که جناب  احمدی نژاد رئیسی وقالی باف نعیمی ها شسته ورفته تر شعار میدادند . ظهور احمدی نژاد نتیجه ضعف عملکرد مدیران اصلاحات در کشور بود .حالا هم مدیران اصلاحات  بهمون سمت میروند .

    پاسخ
  • 13 سید مصطفی 1396/4/11 17:29:51

    واقعا متعجبم از چنین نگرشی!!! آقای نگارنده ی محترم اول اینکه، جناب آقای دکتر نعیمی دارای سوابق متعددی در دانشگاه علوم پزشکی است و خوب است سوابق ایشان را بررسی کنید بعدش اظهار نظر غیرکارشناسانه تان را به معرض عموم بگذارید . دوم اینکه اگر قرار بر نبش قبر و مراجعه به آرشیو عکس هاست خود دکتر روحانی هم زمان های متعددی جزء تصمیم سازان جبهه ی اصولگرایان بوده است . سوم اینکه قطعا نیروهای توانمند علمی و مدیریتی رانمیشود و اصلا درست هم نیست که محصورشان کرد و از توانمند و پتانسیلشان بهره نبرد اینکه آقای دکتر نعیمی به عنوان رئیس وقت حراست باید به آیت الله ملک حسینی و مسئول مافوق ، شرکت و گزارش دهد عین مرّ قانون است ضمن اینکه، حراست ها خیلی ربطی به دولت نداشتند . چهارم اینکه ملاک همیشه حال فعلی شخص است به فرضی که ایشان قبلا در اردوگاه دیگری بوده است ولی ایشان حداقلش اکنون جزء همین ۱۳ درصدی است که آقای دکتر خادمی استاندار عزیز و دیگران مانورش را می دهند پس چنین نگارش هایی کاملا برخاسته از نوعی حسادت های زودگذر و غیر عالمانه است. پنجم اینکه جناب نگارنده میتونم بپرسم که مگر کسانی که رای به دکتر روحانی دادند فقط اصلاح طلب بودند که مثلا میخواهی برای یک پست مدیریتی دسته ی سوم به آقای x مراجعه کنی در حالیکه جمیع بستگان و اقوام همان آقای به اصطلاح تصمیم ساز در حوزه ی کهگیلویه مشمول مناطق راک و طولیان و چاروسا به فرمان حاج آقا موحد و بزرگواری رای به دکتر رییسی دادند !!!؟ ششم اینکه بدون شک درصد زیادی از آرای دکتر روحانی در استان ما متعلق به اصولگرایان معتدل، اعتدالیون و برخی از افرادی است که خیلی حساسیت جناحی نداشتند و صرفا جهت حمایت از برنامه های بسیار خوب و نیمه تمام دکتر خادمی استاندار متعهد و متخصص به ایشان رای دادند و شاید دکتر نعیمی و خانواده و بستگانش نیز به همین علت رای داده باشند ..... هفتم اینکه این شرط انصاف نیست که با آن شعار ها ، رای مردم به کیسه ی دکتر روحانی ریخته شود و اکنون چه زود و سطحی نگرانه ، آنها فراموش شوند این است جذب حداکثری؟؟ امیدوارم مدیریت ارشد و توانمند استان تحت تاثیر چنین مکتوباتی که ناشی از بغض درونی و بیماری قلبی است قرار نگیرند که به تعبیر قرآن * فی قلوبهم مرض فزادهم الله المرض * موفق باشید

    پاسخ
  • 14 ناشناس 1396/4/11 16:44:40

    اصل و اساس قوم سالاری رضا توفیقی است ....شک نکن

    پاسخ
  • 15 ناشناس 1396/4/11 12:16:46

    حقیقتا تاسف خوردم از بابت اینکه هنوز هم که هنوز است قبیله گرایی قومی و جدیدا سیاسی در استان ریشه دار است. نمیدانم کی میخواهیم از این نگاههای حذفی دست برداریم؟ پس شایسته سالاری کجا رفت؟ آیا میتوان به صرف اصلاح طلب و اصولگرا بودن کسی را عزل یا نصب کرد؟ فاین تذهبون؟

    پاسخ
  • 16 یک منتقد عصبی 1396/4/11 11:52:33

    قدیما می گفتن هر کی کار نکنه از گرسنگی می میره تو این زمانه شده هر کی اطاعت نکنه از گرسنگی می میره. این کشور مال همه اس. میفهمی مال همه... فرای از اسلام ما هم آدمیم...البته اگر قائل به این باشید ...حالا نقصیر ما چیه که از چپ و راست متنفریم...

    پاسخ
  • 17 اعظم کاظمی 1396/4/11 10:44:48

    خیلی جالبه! قشنگ مملکت رو دودستی تقدیم یک عده خاص کردین با این مطلبتون البته به بهانه ی منتصب بودن به یک جناح خاص! مگه پستهای کلیدی استان ارث پدری یک جناح خاص هست که حالا باید فقط مختص اون جناح باشه؟ مهندس نعیمی هم سوابق درخشانی در ریاست حراست دانشگاه داشتن و سابقه مدیریتی خوبی داشتن. با این مطلب شما میخواین مستقیما و علنا دانشگاه رو به زمین فوتبال جناب رضاتوفیقی و استاندار تبدیل کنید!!! که هر شخصی و هر سمتی مورد تایید این دو شخص بود تصویب بشه! تمام مردم این کشور حق دارند از تمام منابع و امکانات استفاده متعادل ببرند نه که کشور رو مختص یک جناح خاث دونست! جوری نوشتین خرامین (دکتر) که انگار سر صحنه جنایت ازشون عکس گرفتین!!!! کشور رو میخواین به کجا بکشونید با این بحثهای تفرقه انداز؟ اسم هم خو ماشالله ندارین...

    پاسخ
  • 18 ناشناس 1396/4/11 9:12:55

    فکر میکنید خود دکتر ایلامی اصلاح طلبه؟؟؟؟؟؟ایشون 4 سال معاون زمان احمدی نژاد بوده. و اینکه دکتر ایلامی چطور رئیس شده؟؟؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها