یادداشت
گفتگو و گزارش

خادمی: شهرداری‌ها معضل مهاجرت را به فرصت تبدیل کنند

خادمی: شهرداری‌ها معضل مهاجرت را به فرصت تبدیل کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی، ایجاد اشتغال و افزایش نشاط در سایه حمایت از تولید روند مهاجرت به شهرهای این استان را کند می‌کند.

به گزارش افتونیوز، سید موسی خادمی روز دوشنبه در پیامی به مناسبت ۱۴ تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، افزود: توسعه فرهنگ شهرنشینی، ایجاد بسترهای توسعه پایدار از دیگر مولفه‌هایی است که در کند شدن روند مهاجرت به شهرهای بزرگ موثربوده و این مهم وظیفه‌ای بردوش دستگاههای اجرایی تصمیم گیر استان نهاده است.

وی اظهار داشت: بالا رفتن سطح رفاه شهری و میل به مهاجرت به شهر‌ها خصوصاً مرکز استان چندین سال متوالی است که یاسوج را در صدر لیست شهرهای مهاجر پذیر کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که از یک طرف روستا‌ها را که مراکز تولید هستند با چالش کمبود نیروی انسانی رو به رو کرده و از طرفی دیگرمنجر به ظهور و شدت یافتن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه پدیده مهاجرت اگر مدیریت نشود باعث بروز مشکلات عدیده‌ای می‌گردد گفت: دهیاری‌ها باید با ایجاد بستری مناسب و تلاش بیش از پیش در افزایش سطح رفاه در روستا‌ها برای حفظ منابع انسانی بکوشندکه این تلاش چه بسا به مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا منجر شود.

خادمی گفت: مدیریت خرده فرهنگ‌هایی که به واسطه حضور بیش از حد نفوس انسانی با افکار و فرهنگ‌های متفاوت در شهر‌ها ایجاد می‌شود از یک سو و توان خدمات رسانی به تمامی شهروندان از سوی دیگر می‌تواند از اثرات مخرب این مهاجرت بکاهد.

وی اظهار داشت: این مولفه می‌تواند این مهم را تبدیل به فرصت کند و در این زمینه شهرداری‌ها می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تلاشگران حوزه مدیریت شهری و روستایی افزود: خدمت به شهروندان و روستاییان همانا موهبتی است که نصیب مسوولان حوزه شهری و روستایی شده است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها