یادداشت
گفتگو و گزارش

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به اشتغال صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد/ مجوز احداث 5 پتروشیمی در استان صادر شد

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به اشتغال صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد/ مجوز احداث 5 پتروشیمی در استان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مناسبت دهه تولید ملی در نشستی با خبرنگاران از توجه ویژه دولت به اشتغال صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش افتونیوز، اول تا دهم تیرماه هر سال به نام هفته تولید ملی نامگذاری شده است و اعضای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان در نشستی خبری، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

داریوش دیودیده در ابتدای این نشست ضمن گرامی‌داشت این دهه که با شعار استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی است گفت: برنامه‌های متنوعی در این دهه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ادای احترام به مثام شهدا، نشست با خبرنگاران، برگزاری همایش و ... از جمله مهمترین برنامه‌های این دهه است.

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به اشتغال صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این نشست از توجه ویژه دولت به بحث اشتغال صنعتی در استان خبر داد و گفت: مجوز احداث 5 واحد پتروشیمی در استان صادر شده است.

داریوش دیودیده افزود: زمین این واحدها مشخص شده و در حال واگذاری است و عملیات اجرایی آن نیز تا دوماه آینده آغاز شده که طبق برنامه تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت عدالت توزیعی این واحد ها برای سه شهرستان بزرگ نیز در نظر گرفته شده اند .

دیودیده روند اجرایی پتروشیمی های دهدشت و گچساران را خوب عنوان و تصریح کرد: تلاش برای تسریع در روند اجرای این پتروشیمی ها ادامه دارد .

وی ادامه داد: برنامه های مختلفی برای این دهه در استان در نظر گرفته شده است که در همین راستا بازدید از واحد ها، برگزاری همایش ها و ... مشخص شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اثرات تولید بر همه جامعه محسوس است و امید است با توسعه بیش از پیش تولید در استان  و توجه بیشتر  به تولید داخلی علاوه بر پاسخگویی بر انتظارات جایگاه استان در تولید ارتقاء پیدا کند .

دیودیده با اشاره به حادثه کارخانه فولاد بویراحمد تاکید کرد: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است و پس از مشخص شدن اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: مسئولان کشوری و استانی نسبت به این حادثه بی تفاوت نبودند و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یک روز پس از حادثه نمایندگانی از کشور وارد استان شدند و موضوع به طور کامل در دست بررسی قرار گرفت . در ابتدای وقوع حادثه اولویت کاری رسیدگی به وضعیت درمان مصدومین حادثه بود . ایمنی در واحد ها بر هر موضوعی اولویت دارد.

270 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

داریوش دیودیده اظهار داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین 10 تا بالای 95 درصد است. وی میزان اشتغال‌زایی این طرح را نیز 18 هزار و 188 نفر ذکر کرد و گفت که پیشرفت فیزیکی 38 واحد از این طرح ها بالای 80 درصد است.
دیودیده میزان اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری این 38 طرح صنعتی را به ترتیب یک هزار و 17 نفر و 2 هزار و 120 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را نیز 643 مورد ذکر کرد و گفت که 572 مورد از این تعداد فعال هستند. وی همچنین شمار واحدهای معدنی در حال اجرا در استان را 77 مورد با میزان سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 770 نفر ذکر کرد. دیودیده با اشاره با اهتمام ویژه دولت یازدهم برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی گفت که سال گذشته 116 مورد مجوز تأسیس واحدهای صنعتی در استان صادر شد. وی گفت که میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها با 200 درصد رشد نسبت به سال 94 افزون بر 33 هزار میلیارد ریال است.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها