یادداشت
گفتگو و گزارش

موضوع پرمناقشه طلاق و مسایل پیرامون آن به سومین هفته کشیده شد/ برگزاری سی‌وپنجمین نشست «گروه فرهنگ بومی استان»/تصاویر

موضوع پرمناقشه طلاق و مسایل پیرامون آن به سومین هفته کشیده شد/ برگزاری سی‌وپنجمین نشست «گروه فرهنگ بومی استان»/تصاویر

سی و پنجمین نشست گروه فرهنگ بومی استان در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش افتونیوز،  سی و پنجمین نشست فرهنگ بومی در حالی برگزار شد که سه جلسه متوالی همچنان موضوع بحت پرمناقشه، راهکارهای تداوم زندگی مشترک و مانع شدن از پدیده طلاق است.

طلاق یکی از حلال های مغضوب است که به فرموده‌ی پیامبر (ص) ابغض الاشیاء عندی الطلاق و مورد تاکید امام معصوم علیهما السلام بوده است.

در این سلسله نشست‌های فرهنگی که به همت بنیاد ایران شناسی استان برگزار می شود دلایل اتفاق افتادن طلاق و دلایل گسترش آن در جامعه استانی بررسی و به بحث گذاشته شد.

از جمله دلایل قطع رابطه و پیوند در یک زندگی مشترک می توان به: قطع کانال های ارتباطی و عاطفی زوجین، عدم تفاهم و تناسب در وضعیت مزاجی و روحی و اقتصادی، مداخله والدین مداخله‌جو، عدم شناخت زوجین از همدیگر، تمایلات متفاوت زنان و مردان و عدم تطابق آنان با همدیگر، اعتیاد یکی از زوجین، ناباروری، بیکاری، فقر و...

در این نشست راهکارهایی نیز برای تداوم رابطه زناشویی پیشنهاد شد که از مهمترین آنها عبارتند از:مطالعه وشناخت زوجین از همدیگر، فرصت دادن برای شناختن زوجین از طرف خانواده‌ها، مشاوره‌های قبل از ازدواج، مطالعه‌های قبل از ازدواج، دسته‌بندی کردن اولویت‌ها و شناخت هر کدام از زوج‌ها از خودشان و طرف مقابل، سهل‌گیری در ازدواج و جلوگیری از ازدواج‌های پرهزینه، یادگیری زبان و نحوه گفتگوی مردان از طرف بانوان و یادگیری نحوه گفتگوی زنان از طرف مردان و شناخت تفاوت‌های دو جنس از همدیگر، جلوگیری از مداخله والدین بدون تخصص و کمک گرفتن از مشاورین متخصص در امر ازدواج، ازدواج براساس خلق و خوی متناسب از نظر مزاجی، اقتصادی، تحصیلی و...

باید این موضوع را در نظر داشت که مسایل انسانی چند وجهی و چند علتی هستند و نمی‌توان بدون پژوهش، سهم هر کدام از موارد ذکر شده را در تداوم زندگی یا اتفاق افتادن طلاق بصورت دقیق بیان کرد، اما آنچه مسلم است بسیاری از مسایل دست به دست هم می دهند تا یک رابطه ادامه و یا خاتمه یابد که نیازمند به پژوهش از طرف روانشناسان وجامعه شناسان هم‌استانی و بررسی دلایل توفیق یا عدم توفیق در امر ازدواج است.

نشست‌های هفتگی گروه فرهنگ بومی استان کهگیلویه و بویراحمد به همت بنیاد ایرانشناسی به صورت هفتگی، روزهای سه‌شنبه از ساعت 9 تا 11 شب در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار می‌شود و هر هفته موضوعات مختلف استانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. بسیاری از فعالان اجتماعی، اساتید دانشگاه، دانشجویان، جوانان، هنرمندان و افراد صاحب نظر در این جلسات حضور می‌یابند.

گزارش و عکس: مسعود آرام

[gallery type="rectangular" ids="19615,19616,19621,19620,19619,19618,19617,19622,19623,19624,19625,19626,19631,19630,19629,19628,19627"]  
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها