یادداشت
گفتگو و گزارش

در شرایط تنش آبی افت فشار و نوسان آب در برخی مناطق یاسوج اجتناب‌ناپذیر است/ تکذیب جیره‌بندی آب در شهر یاسوج

در شرایط تنش آبی افت فشار و نوسان آب در برخی مناطق یاسوج اجتناب‌ناپذیر است/ تکذیب جیره‌بندی آب در شهر یاسوج

مدیر آبفای شهری یاسوج گفت: هیچ‌گونه جیره بندی آب در شهر یاسوج وجود ندارد

به گزارش افتونیوز، قاسم قلندری اظهار داشت: جیره بندی آب در یاسوج به هیچ وجه واقعیت ندارد و اصولا درج این نوع مطالب غیر واقعی بدون در نظر گرفتن محتوای این عبارت جای سوال دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه تعریف جیره‌بندی آب به لحاظ فنی با واقعیت‌های موجود در زمینه تامین و توزیع آب در سطح شهر یاسوج همخوانی ندارد، عنوان کرد: چیزی که هم اکنون در شهر یاسوج و سه شهر دیگر از شهرهای استان با آن موجه هستیم تنش آبی و نوسانات شبکه توزیع آب است.

قلندری افزود: نوسان و تنش آبی در برخی مناطق شهر یاسوج بیشتر به محل تامین آب مرتبط بوده به گونه‌ای که مناطقی از شهر که آب شرب آن‌ها از چاه آب تامین می‌شود به دلیل نوسانات برق، افزایش مصرف آب توسط مشترکین و کولرها در پیک مصرف تابستان و کاهش سطح آب چاه‌ها بیشتر رخ می‌دهد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه جیره‌بندی آب به زمانی اطلاق می‌شود که به یک شهر یا روستا و یا تعدادی از مشترکان به دلیل بحران آبی یا کمبود شدید آب در ساعاتی خاص از شبانه روز میزان معینی آب تولیدی توزیع شود، تاکید کرد: خوشبختانه این موضوع تاکنون در شهر یاسوج و هیچ کدام از شهرهای استان رخ نداده است.

قلندری ادامه داد: تیم اتفاقات آبفای یاسوج و کشیک بهره برداری آبفای استان به‌صورت شبانه روزی نسبت به مدیریت و کنترل مخازن و شیرهای توزیع آب اقدامات اضطراری و لازم را انجام داده و تلاش می‌کنند که نوسانات و قطعی آب در سطح شهر یاسوج را به حداقل برسانند.

وی تلاش برای جمع آوری انشعابات غیرمجاز متعدد در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری و بروزرسانی رفع اتفاقات شبکه توزیع را به عنوان بخشی از فعالیت‌های آبفای یاسوج در مدیریت شبکه توزیع و کاهش اثرات تنش آبی در شهر یاسوج بر شمرد و گفت: امیداریم که با احداث هرچه سریع تر تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر یاسوج و مخزن 5 هزار مترمکعبی بنسنجان، بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب و تنش آبی شهر یاسوج برطرف شود.

قلندری با بیان اینکه در شرایط تنش آبی و افت فشار و نوسان آب در برخی مناطق شهر اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: در کنار این موضوع عدم نصب تانکر ذخیره آب توسط مشترکین و مجتمع‌های مسکونی به چالش‌های ناشی از نوسان شبکه آب دامن می‌زند.

وی بر ضرورت نصب تانکر ذخیره آب توسط مشترکان تاکید کرد و گفت: با این کار در صورت بروز نوسان در شبکه توزیع آب شهر در تامین اضطراری خود دچار مشکل نشوند.

قلندری رعایت الگوی صحیح مصرف آب به خصوص در پیک مصرف تابستان توسط مشترکان را ضروری دانست و گفت: در کنار مدیریت تنش آبی توسط آبفای شهری، رعایت الگوی صحیح مصرف توسط شهروندان نقش بسزایی در کاهش اثرات تنش آبی دارند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها