یادداشت
گفتگو و گزارش

مرکز جامع سرطان یاسوج 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ اجرای 283 پروژه حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

مرکز جامع سرطان یاسوج 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ اجرای 283 پروژه حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات احداث پروژه مرکز جامع سرطان یاسوج دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش افتونیوز به نقل از فارس، اورنگ ایلامی با بیان اینکه سرطان‌ها 12 درصد علل مرگ و میر هستند، اظهار کرد: سه سرطان روده بزرگ، سرطان دهانه رحم و سرطان سینه سه سرطان شایع در کشور است که در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 10 نفر 6 دهم درصد به سرطان مبتلا هستند که این وضعیت در کشور 9 دهم درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع سرطان در یاسوج گفت: عملیات احداث این پروژه درمانی در بیمارستان شهید رجایی شهر یاسوج آغاز شده و این پروژه هم‌اکنون دارای پیشرفت 60 درصدی است که امید می‌رود با راه‌اندازی این مرکز درمانی گام‌های اساسی در راستای تشخیص و درمان به موقع بیماری سرطان برداشته شود.

وی از تغییر اطلس بیماری‌های استان از واگیردار به غیرواگیر خبر داد و گفت: 75 درصد علل مرگ و میر در کشور بیماری‌های غیرواگیر بوده که لازم است برای کاهش این ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر برنامه مدون و مستمری توسط مسؤولان و متولیان امر ارائه شود، ضمن اینکه برش استانی سند ملی اطلس بیماری‌ها در این استان ابلاغ شده است.

این مسؤول در پایان با اشاره به نقش دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در تامین مقوله سلامت افراد جامعه، به پروژه‌های عمرانی در حوزه سلامت استان اشاره کرد و افزود: 283 پروژه عمرانی در حوزه سلامت استان عملیاتی شده و یا در دست اجرا است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها