یادداشت
گفتگو و گزارش

آمار جالب معاون میراث‌فرهنگی از حضور گردشگران خارجی در کهگیلویه وبویراحمد

آمار جالب معاون میراث‌فرهنگی از حضور گردشگران خارجی در کهگیلویه وبویراحمد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ورود گردشگران خارجی به استان ۵۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش افتونیوز، الماس قبادی در جمع خبرنگاران افزود: در دولت یازدهم و به ویژه پس از برجام ورود گردشگران خارجی به استان افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال گذشته تعداد گردشگران خارجی وارد شده به استان ۶۰۶ نفر بود، گفت: این آمار در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از ۹۲۵ نفر رسیده است.

قبادی افزود: دارا بودن بافت عشایری استان و فرهنگ غنی مردم در استان، چهار فصل بودن و وجود آثار و اماکن تاریخی شرایط مناسبی برای حضور گردشگران خارجی در استان فراهم می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ایجاد ظرفیتهای جدید در حوزه گردشگری بسیار مهم است.

قبادی افزایش ظرفیت هتلینگ و زیرساختهای گردشگری، ساخت مراکز اقامتی، هتل‌ها، واحدهای بوم‌گردی، اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری و رستوران‌های سنتی را عاملی برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" عنوان کرد.

وی افزود: گردشگری از بخشهای مهم و کارکردهای چندگانه در اقتصاد است که از یک سو موجب تقویت تعاملات فرهنگی و از سوی دیگر اشتغال‌زایی وتوسعه اقتصادمی شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها