یادداشت
گفتگو و گزارش

نمایشگاه‌های تخصصی یا فروش؟! / بحث و مجادله مدیران در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان/ تصاویر

نمایشگاه‌های تخصصی یا فروش؟! / بحث و مجادله مدیران در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان/ تصاویر

نشست کارگروه توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع بررسی نمایشگاهها و تصویب تقویم نمایشگاهی در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش افتونیوز، این نشست به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور ادارات و سازمانهای عضو این کارگروه برگزار و عمده بحث و وقت این جلسه به بررسی وضعیت نمایشگاههای تخصصی و فروش که طی سالهای گذشته برگزار شده بود گذشت.

برخی از مدیران معتقد بودند نمایشگاههای که با عنوان تخصصی در این استان برگزار می‌شود در واقع نمایشگاه فروش هستند که باعث لطمه خوردن به بازار می‌شود.

همچنین در این نشست پیشنهاد تقویم نمایشگاهی برای سال 96 ارائه شد که واکنش‌هایی را نیز به همراه داشت.

۱۹ نمایشگاه تخصصی کالا در کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از برپایی ۱۹ نمایشگاه تخصصی کالا در شهرستان‌های مختلف استان در سال ۹۶ خبر داد.

داریوش دیودیده در این نشست کارگروه توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد از تنظیم تقویم نمایشگاه‌های سال 96 خبر داد و اظهار داشت: طبق این تقویم، امسال 19 نمایشگاه تخصصی در شهرستان‌های مختلف استان برپا می‌شود.

وی افزود: از این تعداد، 6 نمایشگاه در شهرستان بویراحمد، چهار نمایشگاه در شهرستان گچساران، 2 نمایشگاه در شهرستان کهگیلویه، سه نمایشگاه در شهرستان دنا و برای هر کدام از شهرستان‌های بهمئی، چرام، باشت و لنده یک نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده طوری برنامه‌ریزی شده است که امسال نمایشگاه‌ها حتی‌الامکان تخصصی بوده و کمترین اعتراضات را برای بخش‌های صنفی به همراه داشته باشند.

دیودیده در رابطه با برخی موضوعات مطرح شده مبنی بر ارائه جنس نامرغوب در نمایشگاه‌ها، گفت: در صورت ایجاد چنین مشکلاتی، پاسخگویی نهایی به مشتریان و اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌ربط به عهده شرکت نمایشگاه‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه صادرات از مهم‌ترین بحث‌های اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: تشکیل میز صادرات خدمات و دانش بنیان کردن محصولات در دستورکار سازمان توسعه تجارت قرار دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس، از نهم تا یازدهم مردادماه نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت برای تشکیل میز محصولات دانش بنیان و میز خدمات گردشگری به استان سفر می‌کنند.

برپایی نمایشگاه‌های عرضه و فروش به توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد کمک نمی‌کند

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های عرضه و فروش به توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد کمک نمی‌کند، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم شرایطی را برای شرکت نمایشگاه‌های استان فراهم کنیم تا سهامداران این شرکت بدون دغدغدغه سرمایه‌گذاری کنند.

جبار کیانی‌پور در این نشست با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های عرضه و فروش به توسعه اقتصادی استان کمک نمی‌کند، اظهار داشت: باید به سمت توانمندسازی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان حرکت کنیم.

وی با تأکید بر حمایت از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، افزود: در برگزاری نمایشگاه‌ها، عرضه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید مبتنی بر دانش باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: نبود مکان ثابتی برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در استان از دیگر مشکلات اساسی این حوزه است که باید راهکاری برای آن اتخاذ کرد.

کیانی‌پور ابراز کرد: بعد از گذشت 12 سال هنوز نتوانسته‌ایم شرایطی را برای شرکت نمایشگاه‌های استان فراهم کنیم تا سهامداران این شرکت بدون دغدغه سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: سهامدارانی که قرار است توسعه استان را رقم بزنند باید سرمایه بیاورند و نباید خیلی خودمان را به درآمد یک نمایشگاه مبل دلخوش کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در صورتی که سهامداران نتوانند تأمین منابع کنند باید تسهیلات بانکی موردنیاز در اختیار شرکت نمایشگاه‌ها قرار گیرد.

کالاهای باکیفیت در نمایشگاه‌های تخصصی کهگیلویه و بویراحمد عرضه شود

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال هماهنگی‌های لازم برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در استان انجام شده است، گفت: عرضه محصولات باکیفیت در این نمایشگاه‌ها مدنظر قرار گیرد.

مجید محنایی در این نشست با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی باید از تجربیات سایر استان‌ها استفاده کنیم، اظهار داشت: همه جوانب امر از جمله امنیت، تقویت تولیدکنندگان و ارائه محصولات باکیفیت در برگزاری این نمایشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم تقویت نمایشگاه‌های استان، افزود: نمایشگاه‌ها باید مؤثر و مفید بوده و کالاهای باکیفیت در آنها به مردم ارائه شود.

محنایی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها فرصتی برای تبادلات تجاری، اقتصادی و کمک به توسعه صادرات استان است و باید از این فرصت نهایت استفاده را انجام داد.

وی معرفی محصولات استان به سایر نقاط کشور و اطلاع تولیدکنندگان استان از آخرین تکنولوژی‌ها را از مهم‌ترین مزایای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی عنوان و بیان کرد: در برپایی نمایشگاه‌ها باید تنظیم بازار مد نظر قرار گرفته و به خوبی مدیریت شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ناهماهنگی بین فرمانداری‌ها و شرکت‌ نمایشگاه‌ها از عوارض برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در سال‌های گذشته بود که امسال کمیته‌ای برای رفع این مشکل تشکیل و هماهنگی‌های لازم ایجاد شد.

[gallery type="rectangular" ids="20166,20167,20168,20169,20170,20171,20172,20173,20174"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها