یادداشت
گفتگو و گزارش

نوروزی: اجرای طرح کارورزی در کهگیلویه وبویراحمد بدون آمار مستند امکان‌پذیر نیست

نوروزی: اجرای طرح کارورزی در کهگیلویه وبویراحمد بدون آمار مستند امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت که لازمه اجرای هر چه مطلوب تر طرح کارورزی ویژه جویندگان کار دانش آموخته دانشگاهی در استان وجود آمار، ارقام و اطلاعات دقیق و مستند بوده و در غیر این صورت چندان امکانپذیر نیست.

به گزارش افتونیوز، حسن نوروزی در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: آمار پایه و اساس برنامه ریزی ها بوده و با وجود ارقام و اطلاعات غیرمستند هرگونه برنامه ریزی از جمله در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان دشوار خواهد بود.

وی افزود که آمار مربوط به نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در 6 سال اخیر و از سال 1390 تا 1395 دچار نوسانات گسترده ای بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نرخ بیکاری استان از سال 1390 تا 1395 به ترتیب 17.2، 12.2، 16.5، 14.8، 17.7 و 13.3 درصد بوده که بیانگر آمار، ارقام و اطلاعات دارای نوسان بالا بوده و نباید بر آنها تمرکز کرد.

نوروزی عنوان کرد که بر اساس طرح کارورزی 2 هزار و 25 نفر از افراد جویای کار دانش آموخته دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری در 80 واحد پذیرنده بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول به مهارت آموزی و کار می شوند.

وی ابراز داشت: این طرح مهم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و تدوین شده و به تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز رسیده که بیانگر اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که جویندگان کار دانش آموخته دانشگاهی این استان که در طرح کارورزی شرکت کنند به مدت 9 ماه با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی، صنفی یا صنعتی بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول فراگیری مهارت شده و ماهانه نیز سه میلیون و 100 هزار ریال حقوق از دولت دریافت می کنند.

صابر مظاهری اظهار داشت: اجرای این طرح به آشنایی بهتر و بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بازار کار و قرار گرفتن آنان در محیط و شرایط کسب و کار و شناخت نیروی کار توسط کارفرمایان کمک می کند.

وی، مهمترین اهداف اجرای طرح کارورزی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد را شامل ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ این نیروها ذکر کرد.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها